Geschreven door: Fran
Appie klungelt maar wat en valt dan pardoes neer in de sneeuw. Jill gaat zo snel als ze kan naar Appie, en helpt hem overeind. "Gelukkig is het niet al te erg!", vertelt Jill hem om Appie wat te troosten. Appie wrijft over zijn hoofd. "Zullen we maar naar huis gaan, en lekker onder de dekens een filmpje kijken?", stelt Jill voor. Appie knikt en samen vertrekken ze naar het huis.
Die avond is er nog heel wat gebeurd. Appie en Jill zijn thuisgekomen, hebben een filmpje opgezet in Appie zijn kamer en zijn daar ook in slaap gevallen. Joyce, Fabian, Amber en Mick zijn wat gezellig samen aan het kletsen in de meidenkamer, en besluiten ook dan om daar te gaan slapen. Robbie en Noa hebben wat tijd voor hunzelf, en maken daar ook gebruik van, dat in de kamer van Robbie. Joris slaapt bij Danny, en Sofie slaapt bij Yasmine op de zolder.
Nienke zit alleen in haar kamer. Haar 2 beste vriendinnen slapen namelijk bij hun geliefde, terwijl zij niet eens weet op wie ze nou daadwerkelijk valt. Daarnet wilde ze nog even haar gedachten uitzetten, maar toen Jimmy even naar Trudie moest, kwamen haar gedachten weer terug. Ze had altijd al een sterke band met Matthijs sinds het begin dat ze hem kende, een vriend voor het leven kan je het noemen. Maar hun gevoelens voor elkaar konden ze na een tijdje gewoonweg niet meer verbergen, het moest eruit, van allebei. En dat gebeurde daarnet op de kinderboerderij. De plaats waar ze ook naartoe gingen toen Nienke het moeilijk had, en Matthijs er voor haar was. Terwijl ze met Jimmy een andere soort band heeft, bij hun is het namelijk vooral lust. Zij vind Jimmy echt zeer knap, op een speciale manier, dat ze er verliefd op geworden is. En ze vind het fijn met Jimmy, vooral als er op dat moment meer aan de hand is. Bij Matthijs voelt ze zich altijd al goed, hun band is echt sterk opgebouwd.
"Wat nou als Matthijs nu echt voor Mara heeft gekozen?", denkt Nienke in haarzelf terwijl ze op haar bed met haar handen in het haar zit. Ze wilde dit, wat er zojuist op de kinderboerderij heeft afgespeeld, al lang doen. Matthijs zeggen dat ze hem graag ziet.
KLOP KLOP.
Matthijs staat ongeduldig aan de kamerdeur te wachten op een teken van antwoord. Nienke doet de deur open en schrikt zich als ze ziet dat het Matthijs is. "Kom binnen", zegt ze met verwarde stem. Matthijs loopt binnen en gaat op Nienkes bed zitten, Nienke ernaast. "Was het gezellig zojuist met Mara?", vraagt Nienke nogal bruut. "Uh, hoe weet jij dat?". "Nou, ik heb jullie gehoord hoor!". Het is even stil en Nienke loopt naar het raam en kijkt naar buiten. "Ik heb ook van Jimmy moeten horen dat je twijfelde over je relatie, maar vanaf dat je zeker wist dat je bij Mara zou blijven, zou je het nog eens doen met haar. Wat betekende die kus op de kinderboerderij dan?", vraagt Nienke boos. Matthijs wil het beginnen uitleggen maar ze horen Mara op de gang roepen achter Matthijs. Matthijs verstopt zich: hij staat op een stoel en trekt de kastdeur naar zich toe waardoor, als Mara binnenkomt, ze hem niet kan zien. Als de kust veilig is gaat Matthijs van de stoel en doet de kastdeur terug dicht. "Wat was dat nou weer voor apentruc?", lacht Nienke hem toe. "Vast zoals een aap op de kinderboerderij", lacht Matthijs terug. "Ik heb je nou toch al verteld dat er geen apen op de kinderboerderij zitten?". Nienke en Matthijs lachen nog wat af en besluiten om het huis uit te sneaken en te gaan fietsen.
Die avond hebben ze nog heel wat gefietst. Ze zijn op een mooie weide uitgekomen waar ze hun fietsen hebben achtergelaten en wat verder gewandeld zijn. "Kijk Matthijs, ik vind het prima dat je voor Mara kiest, maar dat wil dan zeggen dat we hetgeen wat vanmiddag is gebeurd, achter ons moeten laten". "Het spijt me Nienke, dat je er zo hebt moeten achter komen van ik en Mara...", praat Matthijs verder. "Ja, ik heb het toen ook gedaan met Jimmy om mijn gedachten wat te verzetten", zegt Nienke nogal zonder nadenken. Matthijs kijkt haar bedenkelijk aan: "Jij bent chagrijnig dat ik seks heb gehad met Mara, maar zelf doe je het met Jimmy?". "Ja, weet je hoe ik met toen voelde? Wat wij hadden op de kinderboerderij vond ik speciaal. En dat jij daar misbruik van maakt om met Mara direct het bed in te duiken, vind ik niet kunnen van je Matthijs!", roept Nienke hem na. Het is even stil maar al direct excuseert Nienke zich. "Sorry, ik had niet zo moeten reageren. Je doet wat je wilt natuurlijk, jullie zijn nog steeds samen". "Nee, ik doe helemaal niet wat ik wil. Het spijt me dat ik je een verkeerde indruk heb gegeven, maar ik heb duidelijk nog niet gekozen of ik Mara nou achter mij wil laten of dat ik nou verder wil met haar", zucht Matthijs. "We zijn nou al zo lang vrienden, dat ik blij ben dat we zo tegen elkaar kunnen praten. Ik heb je altijd al een speciale jongen gevonden, en dat zal je altijd voor mij blijven, zeker na wat je gedaan hebt voor mij. Ik twijfel ook aan mijn relatie met Jimmy, maar ik hoop dat we er ooit zullen uit komen". "We komen er altijd uit! Samen", zegt Matthijs beslist. Matthijs pakt Nienkes hand vast en trekt haar naar zich toe, en geeft Nienke een trage maar intense zoen. Nienke voelt al direct weer vlinders in haar buik opkomen, die ze niet kan negeren, vandaar dat ze Matthijs beslist terug zoent. Na de zoen glimlachen ze eens lief naar elkaar, en besluiten ze om terug te gaan naar Het Huis Anubis, want het is intussen al zeer laat. Als ze aangekomen zijn, gaan ze vliegensvlug naar hun eigen kamer. Nienke slaapt toch alleen, dus het is Jimmy niet opgemerkt dat ze weg was. Matthijs komt binnen in zijn slaapkamer, en ziet een slapende Joris en Danny, dus kruipt hij stil in zijn bed. Het is Mara wel opgevallen dat ze Matthijs niet meer gezien heeft, hij was ook niet in zijn kamer, dus ze zal hem morgen eens vragen waar hij nu precies was.
MAANDAG – EERSTE SCHOOLDAG
De volgende morgen zit iedereen al vroeg aan de ontbijttafel. Als Matthijs de kamer binnen komt lopen, en naast Mara gaat zitten, vraagt Mara hem uit. Gelukkig wordt er heel wat gekletst waardoor het niemand opvalt. "Waar was je nou gister? Ik ben naar je kamer geweest omdat ik nog een filmpje wilde kijken maar je was er niet", vraagt Mara tegen Matthijs. Nienke doet net alsof er niets aan de hand is, en eet gewoon verder. "Ja, ik was nog even gaan fietsen", geeft Matthijs haar een korte uitleg. Mara denkt er niets over en eet rustig verder. Noa daarentegen heeft wel iets in de gaten, want ze vond het ook al zo raar dat haar beste vriendin Nienke met Matthijs naar de kinderboerderij ging gisterenmiddag, en dat Nienke meteen de nadruk op het woord 'vrienden' legde toen Noa haar en Matthijs ernaar vroeg. Ze heeft het gesprek zojuist ook mee gevolgd, en gelet op Nienke haar reactie. Vandaag op school zal ze dus eens met Nienke praten.
15U - MIDDAG
Jeroen, Patricia en Vera zijn opgehaald aan het ziekenhuis door de manager en zijn intussen aan het wachten tot het vliegtuig gaat opstijgen. Ze hebben ook de VIP gekregen, waardoor ze meer plaats hebben voor hun benen en Patricia zich een pak rustiger voelt. De reis verloopt vlot en al snel zijn ze aangekomen in Nederland. Omdat Vera niet mee kan naar het huis, zullen Jeroen en Patricia haar eerst bij Patricia's moeder en tante afzetten, want dat vonden ze goed toen Patricia hen erover belde, en gaan dan naar huis.
Aangekomen thuis is ook iedereen terug van hun eerste schooldag, dus verwelkomen ze hen met open armen. Trudie spreekt nog even Jeroen en Patricia apart, om te vragen hoe het nog ging, en na alles uitgelegd te hebben gaat Patricia met de 2 meiden naar hun kamers, en Jeroen met de jongens naar hun kamers. De jongens gamen wat, en de meiden kletsen wat verder over Patricia haar avontuur en het gedoe met Vera. Joyce en Amber begrijpen Patricia volledig, en vinden het goed dat Vera komt getuigen tegen Raven. Amber vond het eerst wat naar, omdat ze een slechte achtergrond heeft met Vera, maar is uiteindelijk overtuigd geraakt van haar goedheid door Patricia. De zaak van Raven en Patricia is dan ook vrijdag klokslag 15u.
Sofie is naar Yasmine, dus dat wil zeggen dat Nienke en Noa de kamer voor hun alleen hebben. Noa neemt dan ook de kans om met Nienke te praten over Matthijs, aangezien ze op school de kans niet kreeg om met Nienke alleen te praten. "Hoe zit het tussen jou en Jimmy?", begint Noa. "Ja goed hoor", zegt Nienke wat afwezig, schrijvend in haar dagboek. Noa kijkt van op een afstand mee in het dagboek van Nienke en ziet de naam Matthijs staan. "Kijk Nienke, ik heb je wel door hoor. Ik weet immers wat jij voelt voor Matthijs, en ik vond het al verdacht dat jullie met twee op pad gingen. Ook ben ik bijna zeker dat Matthijs wat voelt voor jou. Ik wil je gewoon maar zeggen dat je beter een beslissing neemt voor je vreemdgaat, want dat kan pijn doen, niet alleen voor jullie relatie maar vooral voor de persoon die je op dit moment aan het bedriegen bent, en ik kan er van meespreken, dat het zeker geen deugd doet om bedrogen te worden", zegt Noa slim. Nienke kijkt naar Noa waarop Noa denkt iets verkeerds gezegd te hebben. "Kijk Noa, ik begrijp het, dat je verdrietig bent omdat Jeroen je heeft laten zitten voor Patricia, maar daarvoor hoef je mij nog niet de les te spellen. Ik heb niets gedaan met Matthijs, we zijn gewoon goede vrienden". Wanneer Nienke de zin 'omdat Jeroen je heeft laten zitten voor Patricia' gezegd heeft, slaat er bij Noa een knopje om. "En ik zeg dat je Jimmy aan het bedriegen bent met Matthijs! En als ik nog 1x dat hoor uit jou mond dat Jeroen mij heeft laten zitten, wat eigenlijk enorm veel pijn doet, zal ik Jimmy heel het verhaal uitleggen!", roept Noa en ze slaat de deur open. Maar ze schrikt zich enorm als ze ziet dat Jimmy aan de deur staat.
Zou Jimmy hun gesprek hebben afgeluisterd? Betekent dit het einde van Nienke en Jimmy's relatie? Zal Noa zich nog verder gaan moeien of blijft het bij die ene ruzie?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AvventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...