Geschreven door: Amy
Nienke verstopt zich snel in de kist die in de kelder staat en houdt zich muis stil. Ze hoort Victor de kelder inlopen en is bang dat hij haar te pakken krijgt. 'Is daar iemand?' hoort ze Victor luid vragen. 'T zullen de muizen wel zijn' zucht Victor en vervolgens loopt hij weer de keldertrap op naar boven. Voorzichtig stapt Nienke de kist uit en loopt dan ook naar boven met het briefje in haar handen. Ze moet de club bij elkaar halen.
Jeroen en Patricia kijken Mick en Robbie afwachtend aan. 'Nou? Gaan jullie nog zeggen wat jullie hier deden?' vraagt Patricia geïrriteerd. 'Uhm naja we wilden gewoon gaan douchen' liegt Mick. 'Lieg niet Mick, de waarheid graag' zegt Jeroen. Mick en Robbie kijken elkaar zenuwachtig aan maar Robbie besluit het maar te vertellen. 'We wilden gewoon een grapje met jullie uithalen door een hele bak ijskoud water over jullie heen te gooien'. Patricia lacht sarcastisch: zo lekker volwassen hoor. Met die woorden loopt ze weg naar haar kamer. Jeroen kijkt zijn twee vrienden hoofdschuddend aan. 'Dus jullie wilden Patries en mijn momentje verstoren voor jullie eigen plezier?'. 'Sorry man, is het dan zo erg?'. Jeroen knikt. 'Ja duh, we hebben een week geen seks kunnen hebben, nu hadden we eindelijk weer even ons momentje samen'. 'Iedereen heeft toch een week geen seks kunnen hebben?' vraagt Mick. 'Mick kom op, je weet hoe Patries en ik zijn'. Daar geeft Mick Jeroen gelijk in en de jongens bieden beiden hun excuses aan. Jeroen loopt naar zijn vriendin toe, Robbie besluit te gaan douchen en Mick gaat nog even een rondje hardlopen voor het slapen gaan.
Nienke ligt te woelen in bed. Ze kan enkel denken aan dat briefje van Sarah. Waarom zou ze haar nodig hebben? Als het maar niet weer een hele mysterie is want daar zit ze echt niet op te wachten. Het is zo fijn nu het weer lekker rustig is. Ze kijkt naar Noa die in het bed schuin tegenover haar ligt. Als zij maar niet weer in gevaar is straks. Dat wilt ze haar echt niet aan doen. Na lang denken valt ze uiteindelijk toch in slaap.
DE VOLGENDE OCHTEND
Het is de dinsdag van de herfstvakantie en dus slapen de bewoners lekker lang uit. Behalve Nienke, die kon echt niet meer slapen. Ze stuurt via een appje naar Fabian, Amber, Appie, Jeroen en Patricia dat ze vanmiddag om 13 uur bij de oude wilg moeten zijn voor een spoedoverleg. Ze hoopt dat iedereen komt. Voor de zekerheid zet ze er nog even SIBUNA bij om te laten merken dat het echt gemeend is.
Appie wordt wakker en ziet dat Fabian en Joris al uit bed zijn. Hij gaapt even een keer goed uit en bekijkt dan zijn appjes op zijn telefoon. Een appje van Nienke waar hij erg van schrikt. Meteen voelt hij zich schuldig. Had hij dat briefje daar wel neer moeten leggen? Nu denkt Nienke natuurlijk dat er weer echt gevaar is. Hij besluit om maar gewoon om 13 uur bij de oude wilg te zijn en het spelletje even mee te spelen. Hij staat niet voor niets bekend als de grappenmaker.
Joris en Danny zijn aan het voetballen in de tuin. Ze merkten gisteravond ook al dat het super goed klikt tussen hen. Wat best vreemd is aangezien Joris echt een hunk is en Danny bekend staat als de nerd. Toch voelen ze een hechte band.
Patricia opent haar ogen en voelt meteen aan haar hoofd. Ze gloeit helemaal en heeft barstende koppijn. 'Ja schat, je hebt koorts' hoort ze dan naast zich. Het is Jeroen die op haar bedrand zit. 'Hoe weet jij dat nou?' vraagt Patricia. 'Amber en Joyce zeiden dat je maar aan het woelen en kreunen was in je slaap en toen ik bij je kwam lag je helemaal te zweten. Ik heb je temperatuur opgemeten en je hebt 40 graden koorts liefje'. Patricia zucht en voelt zich echt niet lekker. 'Waarom nou weer in de vakantie?' vraagt Patricia moe. Jeroen glimlacht naar haar. 'Blijf jij maar lekker in je bedje liggen. Ik verzorg je wel'. Patricia knikt en ontvangt een kus van haar vriendje. Jeroen vertelt haar nog van het appje van Nienke. Patricia heeft die natuurlijk nog niet kunnen openen. Eigenlijk wilde Patricia graag mee ondanks haar heftige koorts maar Jeroen heeft haar er gelukkig vanaf kunnen praten. Het is niet slim als ze nu haar bed uit gaat.
Noa, Mara, Yasmine en Sofie zijn een kaartspelletje aan het doen aan de eettafel terwijl ze lekker aan het kletsen zijn. 'Hebben jullie eigenlijk al seks gehad?' vraagt Yasmine aan haar tweelingzus. Mara knikt. 'Ja , maar twee keer'. 'Zo weinig?' vraagt Sofie. 'Inderdaad weinig. Robbie wilt echt non-stop maar dat wil ik echt niet. 1 keer per week vind ik meer dan genoeg'. De meiden lachen. 'Nou ik weet wel welk stel er het meeste seks heeft' lacht Yasmine. 'Ja dat is echt niet normaal hoor. Jeroen en Patries weten van geen stoppen' fluistert Sofie zodra ze Jeroen in de hal ziet staan. 'En jullie dan meiden?' vraagt Noa aan Sofie en Yasmine. De meiden blozen en schudden hun hoofd. 'Ach komt wel' zegt Mara lief en ze gaan weer verder met het spelletje.
Nienke staat te wachten bij de oude wilg op haar vijf clubleden. Fabian en Amber komen als eerste aan, gevolgd door Jeroen en Appie. 'Waar is Patries?' vraagt Nienke aan Jeroen. 'Sorry maar die mocht echt niet komen van mij. Ze ligt op bed met 40 graden koorts'. 'Oei, nee dan snap ik het wel' zegt Nienke en ze kijkt haar vier clubleden aan. 'Oké jongens, ik heb een wat verontrustend briefje gevonden'. Amber kijkt haar niet begrijpend aan. 'Hoe bedoel je precies?'. 'Het is van Sarah'. Fabian kijkt naar Nienke alsof gek is. 'Weet je het heel zeker?'. Nienke knikt en laat het briefje lezen aan de rest. 'Oh nee he, niet weer gevaar' zucht Amber. Appie houdt zich stil en heeft nu al spijt van zijn keuze om dit te doen. Zodra hij de bangheid in de ogen van zijn vier vrienden ziet besluit hij iets te zeggen. 'Uhm jongens ik moet jullie iets bekennen....'.
Zou Appie het gaan zeggen? Of durft hij het toch niet?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...