Hoofdstuk 95: Laatste lootjes

53 1 0
                                    

Geschreven door: Amy

De volgende dag is het tijd voor de laatste twee examens. Iedereen eet snel zijn of haar ontbijt op om vervolgens richting school te gaan. 'Zullen we gaan?' vraagt Jeroen aan Patricia. 'Ik fiets met Amber mee' antwoord Patricia zonder hem aan te kijken. Jeroen zucht. Hij merkte al dat ze afstand van hem nam, waarschijnlijk doordat ook hij haar en Amber van het raadsel heeft weg gehouden. Hij besluit om maar met Mick naar school te fietsen en haar na de twee examens te spreken.

Amber en Patricia verlaten als laatste het huis en springen op hun fiets. 'Je bent nog steeds boos he?' vraagt Amber. Patricia knikt: jij niet dan? 'Jawel een beetje'. 'Jouw vriendje heeft er tenminste niks mee te maken'. Amber glimlacht: nee gelukkig niet. 'Het is gewoon super irritant. Nienke is gewoon kei jaloers en dan reageert ze dat op deze manier op ons af' zegt Patricia geïrriteerd. 'Inderdaad, dat vind ik ook echt niet goed van haar. Ze heeft mij dan verteld dat ze het deden vanwege dat er anders ruzie kwam als ze ons bij Joyce weg haalden. Wat ik ergens snap maar aan de andere kant moet ze niet de club en de vriendschap met elkaar in verband gaan leggen. Dat zij de club nou op 1 zet betekent niet dat wij dat ook moeten doen'. 'Precies' zegt Patricia. 'Naja, laten we ons nu maar focussen op de laatste twee examens' moedigt Amber haar aan. 'Inderdaad' zucht Patricia en ze fietsen door naar school.

Voor ze het weten is het alweer 13.00 en zijn beiden examens afgerond. Het waren voor iedereen twee goede examens waar ze een goed gevoel aan over hebben gehouden. Ze kijken nu al uit naar vanavond als ze een feestje gaan geven in het huis Anubis. Buiten hen komen ook wat mensen van school zodat het een gezellige boel wordt. Na wat doordrammen van Trudie heeft Victor uiteindelijk akkoord gegeven voor hen om het feestje te geven. Hij vond dan ook dat ze het wel hadden verdiend.

Patricia wilt de trap op lopen als ze aan haar arm wordt vast gepakt. Wanneer ze zich omdraait kijkt ze recht in de ogen van Nienke. 'Wat is er?' vraagt Patricia nogal ongeïnteresseerd. 'Ben je boos op me?'. 'Wat denk je zelf?' vraagt Patricia wat lachend. 'Blijkbaar wel, maar ik zou niet weten waarom' zegt Nienke stellig. Patricia lacht sarcastisch. 'Je weet niet waarom? Je bent fucking jaloers en daardoor houd je Amber en mij weg van de club'. Patricia kijkt haar teleurgesteld aan en Nienke slikt. Ze weet even niet wat ze moet zeggen. 'Ik vond het inderdaad niet leuk dat jullie er met Joyce vandoor gingen en ik alleen in de fietsenstalling achter bleef. Dat geef ik toe'. Patricia schudt haar hoofd. 'Je moet niet denken dat nu de club weer terug samen is, we ook weer ineens dikke vriendinnen met je zijn Nienke. De vriendschap die Amber, Joyce en ik hebben is zeldzaam en niet te breken. Soms is het nou eenmaal beter om vriendschappen achter je te laten als er niet dezelfde interesses en visie is. En nee ik ben niet alleen boos op jou, maar ook op de drie jongens dat ze Amber en mij er buiten hebben gehouden. Super lief dat jullie ons niet bij Joyce wilden weg houden, maar jullie moeten wel weten dat als er iets met de club is we er zijn. Joyce is onze beste vriendin maar we gaan door het vuur voor de club. Dus onthoudt dat goed'. Patricia kijkt Nienke nog even strak aan en loopt dan naar boven toe. Nienke blijft balend achter. Hoe moet ze het goed maken?

'Ik ben zo blij dat de examens erop zitten' zegt Sofie blij die op haar bed neer ploft. 'Ik ook' zegt Yasmine lachend en gaat bovenop haar liggen. 'Nu kunnen we wel wat ontspannen toch?' vraagt ze verleidelijk. Sofie lacht en geeft haar een kus: zeker weten, kom maar hier mevrouwtje. Yasmine glimlacht en zoent haar intens. Ze zijn beiden zo blij dat hun relatie fantastisch gaat, beter kan eigenlijk niet.

Patricia loopt de keuken in en ziet dat Jeroen er ook staat. Ze kijkt hem even kort aan en loopt dan naar de koelkast toe alleen zit er niks lekkers in. 'Als dat feestje er vanavond is moeten er nog wel inkopen gedaan worden zo te zien'. 'Dat zijn Robbie en Noa al doen' zegt Jeroen. Patricia draait zich om en knikt. 'Gelukkig maar'. Ze wilt weer weg lopen maar Jeroen gaat snel voor haar staan. 'Niet weg lopen, ik wil dat je me zegt wat er is'. 'Weet je dat niet dan?' vraagt Patricia terwijl ze haar armen over elkaar heen slaat. Jeroen slaat zijn ogen neer. 'Ja ik denk het wel. Vanwege dat we jou en Amber er buiten hebben gehouden met het raadsel'. Patricia knikt: nou dan, vraag het dan niet. Patricia wilt weer langs hem heen lopen maar Jeroen trekt haar terug aan haar pols. 'Doe nou niet zo...'. Patricia fronst haar wenkbrauwen: oh dus nu is het mijn fout? 'Nee, oké sorry. Het spijt me, echt waar. Ik wilde jou er geen pijn mee doen, en Amber ook niet'. Jeroen kijkt haar oprecht aan maar Patricia twijfelt. 'Kom op Patries. Hoe kan ik het goed maken?'. Er verschijnt een klein glimlachje op haar gezicht en ze gaat met haar hoofd naar zijn oor toe. 'Maak het vanavond maar goed met me, tussen de lakens' fluistert ze. Ze kijkt hem nog even verleidelijk aan en loopt dan elegant weg. Jeroen blijft met een grote grijns achter. Wat vindt hij haar toch ongelooflijk sexy...

Die avond is iedereen omgekleed en is het tijd voor het grote feest. Iedereen komt langzaam binnen en Appie heeft een draaitafel geregeld waar hij zelf de DJ is. Jill komt met twee drankjes naar hem toe gelopen en geeft er 1 aan hem. 'Proost liefje, op een goed eindresultaat!'. Appie glimlacht: proost! Dan pakt Appie de microfoon en roept: Allemaal dansen! Het is tijd voor een groot feest! Iedereen juicht en de muziek start weer. 

Amber, Patricia en Joyce zijn met elkaar aan het dansen en genieten van de gezelligheid. 'Ik ben blij met jullie meiden en kan niet wachten tot we gaan studeren straks!' roept Amber. 'Ik ook niet, lekker samen wonen, onze eigen regels!' zegt Joyce blij. 'Ja, geen regels dus' lacht Patricia. De meiden lachen en knikken. Dan wordt er op Patricia haar schouder getikt. Het is Nienke. 'Kan ik je even spreken?'. Patricia twijfelt maar loopt toch maar met haar mee. Ze besluiten om even boven op de kamer van Patricia te gaan zitten. 'Wat wilde je me zeggen?' vraagt Patricia die eigenlijk zo snel mogelijk weer terug naar het feest toe wilt. 'Ik wilde even mijn excuses aanbieden voor dat ik me zo jaloers heb gedragen. Ik zag het eerst helemaal niet dat het fout was wat ik deed, maar na wat je me allemaal zei weet ik dat het inderdaad vanuit jaloezie was. En dat spijt me'. Patricia knikt: ik ben blij dat je dat zegt. Dan komt Amber ook de kamer binnen en gaat bij hen op bed zitten. 'Wat doen we nu? Wat onze vriendschap betreft?' vraagt Nienke. 'Kijk Nienke, ik vind je een hartstikke leuke meid maar ik denk dat onze karakters gewoon te veel verschillen om echt goed met elkaar om te kunnen gaan. Ik zal dan ook gewoon aardig tegen je blijven doen maar een echt hechte vriendschap zit er denk ik niet meer in' zegt Patricia. Nienke knikt: ik denk dat je gelijk hebt, maar we blijven wel gewoon gezellige dingen doen toch, ondanks dat er dan misschien niet echt vriendschap is? Patricia glimlacht: natuurlijk. 'En jij Am?' vraagt Nienke. 'Ik vind het moeilijk. Ik wil gewoon dat jij accepteert dat Peet en Joyce nu mijn beste vriendinnen zijn. Niet meer dat jaloerse gedrag want anders ben ik er echt klaar mee. Ik koester nog altijd onze momenten samen dat we hartsvriendinnen waren, maar dingen veranderen nou eenmaal. Ik mag je nog altijd erg graag, maar weet dat Peet en Joyce bij mij op nummer 1 staan'. Nienke veegt een traan weg. 'Dat snap ik. Ik moet ook maar eens meer tijd gaan besteden aan mijn twee beste vriendinnen. De club is inderdaad belangrijk, maar vriendschap is nog belangrijker'. Amber en Patricia knikken. 'Maar goed Nien, we houden hoe dan ook van je en laten we er gewoon een gezellige tijd van maken voordat we straks apart gaan wonen en elkaar niet meer vaak zullen gaan zien' zegt Patricia. 'Inderdaad! Knuffel!" roept Amber blij. De drie meiden knuffelen elkaar en zijn blij dat het weer goed is tussen hen. Morgen zullen ze verder gaan met de raadsels. Eenmaal beneden zoeken Amber en Patricia, Joyce en hun vriendjes op en Nienke voegt zich bij Sofie en Noa. Joris komt ook naar haar toe en geeft haar een kus. 'Vanwaar die grote glimlach op je gezicht?' vraagt hij lachend. 'Gewoon, ik ben blij met iedereen in dit huis. Laten we er een gezellige avond van maken'. Joris knikt en begint te dansen. Nienke volgt al snel zijn voorbeeld.

'Ik kan echt niet wachten om samen te gaan wonen straks, met z'n tweetjes!' roept Mara naar haar vriendje. Matthijs glimlacht en pakt haar bij haar heupen vast. 'Ik ook niet liefje, eindelijk wat meer tijd voor ons tweetjes'. Mara knikt en begint hem te zoenen. Ook zij genieten enorm van deze avond.

Danny voelt zich wat alleen maar dan wordt hij door Sofie mee getrokken de dansvloer op. 'Zusje wat doe je?' vraagt hij. 'Ik wil niet dat je alleen bent, dus dans met ons!'. Danny glimlacht en knuffelt haar. 'Dankjewel Soof, je bent echt een goed zusje voor me'. Sofie lacht en knuffelt hem terug: en jij bent de allerbeste broer! Ze beginnen te dansen en hebben even een broer-zus momentje.

Om 02:00 in de nacht vindt Victor het wel genoeg en gaan alle gasten richting huis. 'Schattekes ik ruim alles op. Jullie gaan lekker naar bed. Het is een zware week voor jullie geweest!' roept Trudie tegen hen. Iedereen knuffelt en bedankt haar en gaat dan langzaam naar zijn of haar eigen kamer toe. Jeroen gaat mee met Patricia naar haar kamer want Amber en Joyce slapen bij hun vriendjes. Patricia kleed zich uit en gaat in bed liggen. Jeroen volgt haar en begint haar te zoenen. 'Ik hou van je schat' zegt Jeroen oprecht. 'Ik ook van jou liefje, heel erg veel'. Jeroen glimlacht en kijkt haar dan ondeugend aan. 'Dus... ik moest het goed maken met je toch?'. Patricia lacht en knikt. Jeroen lacht ook en begint haar intens te zoenen. Ze genieten enorm van elkaar en kunnen niet wachten tot hun bruiloft. Dan zullen ze als man en vrouw door het leven gaan.

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu