Geschreven door: Amy
Yasmine komt zuchtend haar slaapkamer binnen. Mara en Matthijs kijken op en Mara ziet gelijk dat ze ergens mee zit. 'Yaya, wat is er?'. 'Sofie en ik hebben gezoend' zucht Yasmine. Mara lacht: wauw maar dat is toch geweldig? Yasmine knikt. 'Ja maar nu is ze op date met Appie ondanks dat ze me wel interessant vindt'. 'Misschien komt ze er nog wel achter dat ze jou inderdaad leuker vindt' zegt Matthijs lief. Yasmine haalt haar schouders op en dan komen Sofie en Appie lachend de kamer binnen. 'Sofie en ik zijn nu officieel vriendje en vriendinnetje' zegt Appie op een schattige manier. Yasmine voelt de teleurstelling en dat ziet Sofie aan haar. 'Uh ja Yasmine kan ik je even spreken?'. Ze knikt zonder haar aan te kijken en ze verdwijnen naar beneden. 'Gefeliciteerd Ap' zegt Mara dan maar. Appie juicht blij.
Jeroen en Patricia zitten 's avonds op hun kamer. Ze hebben net lekker gegeten in een restaurant en hebben besloten om nu even lekker op de hotelkamer te blijven en van de jacuzzi te genieten. Jeroen zit er al in en heeft een fles witte wijn geregeld. Patricia komt de badkamer in gelopen en kleed zich uit. Jeroen bewondert haar lichaam en kan nog steeds niet geloven dat zijn vader haar heeft betast. Uiteraard is hij kwaad maar hij wilt de band echt niet kwijt met hem. Patricia komt bij hem zitten en krijgt een glas wijn in haar handen. 'Nou schat, proost' zegt Jeroen lief. 'Proost'. Jeroen merkt dat Patricia er niet 100% bij is met haar gedachten en neemt haar in zijn armen. 'Je mag er gewoon over praten he Patries, als je dat wilt'. Patricia blijft stil en Jeroen streelt zachtjes over haar arm heen. 'Wil je verhuizen?'. Patricia knikt: ja, sorry maar als ik dit aan mijn moeder vertel is zij 100% weg en dan wil ik echt niet meer bij hem blijven wonen. Jeroen baalt ervan maar snapt het wel. 'Dan verhuizen we gewoon weer terug schat'. Patricia glimlacht: je bent lief, en ik hou onwijs veel van je. Jeroen bloost: dat is voor mij hetzelfde schat. Ze zoenen elkaar en genieten van hun laatste avondje in het hotel.
Amber komt blij haar slaapkamer in gelopen. Fabian, Joyce en Mick kijken op. 'Waarom ben jij zo blij?' vraagt Joyce lachend. 'Ik ben net gebeld door Patries en ze komen weer in Anubis wonen!'. Mick en Fabian snappen er niks van. 'Huh waarom dat?'. Joyce en Amber kijken elkaar nerveus aan en dat merken de jongens. 'Jullie houden iets voor ons achter' zegt Mick. 'Dit mogen we echt niet vertellen, het is te privé voor Patries' zegt Amber. 'Is er iets met haar dan?' vraagt Fabian. De meiden knikken. 'Ja maar het is aan haar of ze dat aan jullie wilt vertellen. Sorry, maar dit gaat te ver om het zelf te vertellen' zegt Joyce. De jongens begrijpen het en ze besluiten een filmavondje te houden.
Sofie en Yasmine zitten in de achtertuin op het welbekende bankje. 'Dus je hebt voor Appie gekozen?' vraagt Yasmine teleurgesteld. Sofie knikt langzaam. 'Ik denk het'. Yasmine moet lachen: je denkt het? 'Ik weet het niet oké. Toen Appie me de vraag stelde zij ik volmondig ja maar meteen daarna begon ik te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt'. Sofie zucht en dan ziet Yasmine de ketting. 'Heb je die van hem gekregen?'. Sofie knikt: ja, lief he? Yasmine rolt haar ogen: onwijs lief. Ze wil weglopen maar Sofie staat ook op en pakt haar hand vast. 'Blijf alsjeblieft'. 'Waarom zou ik?'. Sofie kijkt haar aan en twijfelt geen seconde. Ze pakt Yasmine's hoofd vast en zoent haar vol op de mond. Yasmine is verbaasd maar gaat er uiteraard graag in mee. Na een paar seconde kijken ze elkaar glimlachend aan. 'Je vindt me leuk?'. Sofie knikt: ja, jij mij? 'tuurlijk, alsof dat nog niet duidelijk was'. De meiden lachen. 'Maar voor wie kies je nu dan?'. Sofie zucht. 'Kan je me wat tijd geven? Om na te denken?'. Yasmine glimlacht en geeft haar een klein kusje op haar lippen. 'Tuurlijk'. Sofie bedankt haar en ze gaan weer naar binnen.
DE VOLGENDE OCHTEND
Het is weer maandag en dat betekent: school. Jeroen en Patricia zijn rechtstreeks vanuit het hotel door gereden en zitten al in de kantine als hun vier beste vrienden binnen komen. 'Hey hoe hebben jullie het gehad?' vraagt Amber. 'Ja lekker, even met z'n tweetjes genoten' zegt Jeroen en hij slaat een arm om zijn vriendin heen. Patricia gaat uit school naar haar moeder toe om het hele verhaal te vertellen waar ze best nieuwsgierig voor is. Jeroen gaat uiteraard mee als steun en hij zal dan met zijn vader gaan praten. 'Jullie gaan zaterdag toch wel mee he naar de beach club?' vraagt Joyce. Jeroen en Patricia knikken en dan horen ze de bel voor de eerste les.
In de pauze komt Appie naar Jeroen toe. 'Jeroen, Ap heeft een meisje' zegt hij stralend. Jeroen weet niet wat hij hoort. 'Dus jij en Sofie zijn een stel?'. Appie knikt. 'Ja, ik ben zo verliefd'. Appie danst door de schoolgangen heen waarop Jeroen moet lachen. 'Ik ben blij voor je man, maar Patries en ik gaan nu naar huis. We moeten onze ouders wat belangrijks vertellen aangezien we weer in Anubis komen wonen'. Appie glimlacht en knuffelt Jeroen stevig. 'Daar ben ik blij om gast, maar het is pas pauze?'. 'Klopt, maar we nemen even de laatste twee uurtjes vrij. Het is namelijk nogal belangrijk'. 'Oké man, succes' zegt Appie nog en hij loopt naar de kantine toe.
Jimmy en Nienke zijn aan het zoenen op de toiletten op school. Het gaat er nogal intens aan toe en ze merken dat ze echt helemaal verliefd zijn op elkaar. Jimmy begint haar nek te zoenen en gaat onder haar shirt met zijn hand waar hij aan haar borsten voelt. 'Zullen we...?' fluistert Jimmy en kijkt haar aan. Nienke twijfelt even. Moet ze het wel doen hier? Jimmy zijn verleidelijke blik kan ze niet negeren waardoor ze knikt en hem opnieuw zoent. Ze vrijen met elkaar in het wc hokje. Is Nienke wel gemaakt voor zo'n relatie? Jimmy verwacht blijkbaar veel van haar.
Jeroen en Patricia komen thuis en worden verwelkomt door Harald en Joëlle. Joëlle merkt meteen aan haar dochter dat er wat is. 'Kom mam, ik moet je even spreken' zegt Patricia en ze lopen naar boven waar ze op het bed gaan zitten. 'Wat is er meisje?' vraagt Joëlle wat bang. 'Mam, ik moet je iets vertellen maar het ligt nogal gevoelig' zucht Patricia. 'Hoezo gevoelig? Heeft het iets met mij te maken?' vraagt Joëlle. Patricia schudt haar hoofd. 'Nee, of nou ja eigenlijk indirect. Het gaat over Harald'. Patricia moet meteen denken aan Jeroen en is benieuwd hoe het gesprek beneden verloopt. 'Patries, vertel het me maar. Ik wil het weten' zegt Joëlle die geen idee heeft waar dit naar toe zal gaan. Patricia haalt even diep adem en raapt even alle moed bij elkaar. Dan kijkt ze haar moeder recht in de ogen aan. 'Harald, hij, hij heeft mij tot twee keer toe betast...'.
Hoe zal Joëlle gaan reageren? Zal ze Patricia geloven en zal ze weggaan bij Harald? En hoe zal het gesprek tussen Jeroen en Harald verlopen?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AbenteuerEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...