Hoofdstuk 66: Rome

49 1 3
                                    

Geschreven door: Fran

Jeroen weet niet wat hem overkomt. De persoon die beloofd had zijn vader vrij te krijgen, de persoon die zijn toenmalige vriendin vasthield om zo de toegang te krijgen tot de tombe, de persoon waar hij een trauma aan over heeft gehouden, staat recht voor hem. "BLIJF UIT MIJN BUURT!", schreeuwt Jeroen dan ook zonder dat hij door heeft dat hij eigenlijk in een hotel aan de balie staat. Nienke, Fabian, Patricia, Noa, Amber en Appie deinzen achteruit naar Jeroen. Noa staat ook aan de grond genageld omdat ze door hem in de tijd is ontvoerd. Ze kan geen woord uitbrengen.

Arie en Ellie weten dat Raven eigenlijk slechte bedoelingen had, vandaar dat ze hem ook niet meer zagen opdagen op school. Ze weten niet precies hoe of wat aangezien ze niets af weten van de tombe, maar van Jeroen en de bedreigen naar hem toe weten ze alles. Ze staan er dan ook chagrijnig bij. Jason en Esther kennen Raven en Vera niet, aangezien Jason even naar Ecuador was gegaan om daar les te geven aan straatkinderen, en Raven zijn vervanger was, en Esther had in die tijd ook andere uren dus ze heeft hem nooit echt gezien. De bewoners hadden na het incident met Raven en Vera ook te horen gekregen, net als Arie en Ellie, dat Raven Jeroen eigenlijk chanteerde. Ook dat Vera zijn vriendin was en dat ze mee zat in het complot, maar hebben hierover gezwegen tegen Victor omdat ze dachten dat dit te pijnlijk was. Maar nu ziet Victor met zijn eigen ogen dat Vera Raven zijn vriendin is, en de bewoners kijken Victor dan ook spannend aan.

"Vera, wat doe jij hier?", vraagt Victor niet begrijpelijk aan Vera. Trudie heeft dan ook door dat dit haar vervangster eventjes was, maar begrijpt verder niks. Victor heeft het al snel door, en schudt hevig met zijn hoofd. "Nee, dit kan niet! Dit kan niet!", roept Victor en hij loopt naar buiten. Trudie gaat hem achterna. De bewoners weten niet wat ze moeten doen, en vooral de club blijven Raven en Vera boos aankijken, waardoor het een ongemakkelijke stilte wordt. Buiten horen ze Victor luid schreeuwen waarna Vera een schuldgevoel krijgt. "Weet jij wel wat jij met mensen doet? Eerst onze vriend hier tot het diepst steken, daarna Victor met een gebroken hart achterlaten, wie denk jij wel dat je bent?", roept Amber naar Vera toe en ze gaat telkens een stapje dichterbij. Amber wist vanaf het begin dat Vera niet te vertrouwen was. Mick houdt haar tegen, maar Amber schudt Mick zijn hand los. Ze gaat recht op Vera af en blijft vervolgens maar aan d'r haar trekken. Vera krijst het uit en geeft Amber een duw maar Amber laat niet los. Raven wil er zich mee bemoeien, maar dit kan hij maar beter niet doen, want tenslotte blijft Amber een vrouw. Er komt personeel aangelopen, met achter hun de manager van het hotel. Ze vragen wat er hier in hemelsnaam aan de hand is. Twee personeelsleden proberen Amber en Vera uit elkaar te trekken en als dit gebeurt is komen Victor en Trudie terug naar binnen. Victor kan het nog altijd niet geloven.

Die avond is er nog heel wat gebeurd. Iedereen heeft op zijn manier uitgelegd aan de manager en de personeelsleden wat er zojuist gebeurd was. Arie, Ellie, Victor, Amber, Noa en Jeroen hebben apart gesproken met de manager over wat er vroeger in die tijd gebeurd was, hoe dat ze Raven en Vera kennen. Zowel Amber, als Noa, Jeroen en Victor hebben niet gepraat over dat Noa ontvoerd werd voor toegang te krijgen tot de tombe, want dan hadden ze nog zeer veel uit te leggen, hoe minder mensen ervan weten hoe beter. Dan neemt de manager een drastisch besluit.

Als iedereen weer bij elkaar staat, Raven en Vera ver weg van de groep, dan zegt de manager het volgende: "Het spijt me dat jullie zo jullie aankomst hebben moeten beleven, wij waren hier uiteraard niet van op de hoogte. Hadden wij het geweten, dan was dit helemaal anders gelopen. Wij betalen jullie dan ook een deeltje terug, en jullie krijgen 24/7 toegang tot de sauna, bubbelbaden en het zwembad". Als de manager dit uitgesproken heeft, juichen de Anubis-bewoners luid. Victor kan zijn ogen niet afhouden van Vera, die hem ook schuldig aankijkt. "Maar, voor jullie is het spelletje hier afgelopen. Jullie mogen nu de komende week hen bedienen alsof het prinsen en prinsessen zijn, ook worden jullie hier niet voor betaald en betalen jullie al hun eten en drinken uit jullie portemonnee", besluit de manager. Raven en Vera kijken elkaar aan en gaan akkoord. "Beter dan naar de gevangenis gaan", denken ze in zichzelf. Ook de bewoners gaan akkoord en ze krijgen nog een serieuze som geld van het hotel voor hun te vergoeden na deze verschrikkelijke aankomst. Jeroen en Noa hopen zo om het zich achter hun te laten, net als de rest van de groep.

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu