Hoofdstuk 32: Geheim

45 0 0
                                    

Geschreven door: Fran

"Ik  ben weer ongesteld geworden", floept Patricia eruit voor ze het beseft. Ze heeft niet gelogen, want een paar dagen na haar miskraam kreeg ze nabloeding, maar maandstonden zou ze het nu niet echt noemen. "Dit deed me denken aan mijn miskraam", vertelt Patricia geschokt verder. Jeroen geeft haar een knuffel en ze gaan samen op bed liggen. "Zullen we een filmpje kijken om onze gedachten een beetje te verzetten?", vraagt Jeroen zacht. Patricia knikt. Samen kijken ze gezellig een filmpje, Patricia denkt heel de tijd na over wat haar daarnet is overkomen, maar besluit nog niks te vertellen tegen Jeroen. Ze wil zijn band niet kapot maken met zijn vader, door dit incident. Ze wil er in alle rust eens over nadenken hoe ze dit zal aanpakken.

INTUSSEN IN HET HUIS ANUBIS

"Het is hier stil zonder peet", vertelt Joyce tegen Amber. Ze zijn samen in hun kamer tijdschriften aan het lezen. "Ik merk het ook", vertelt Amber sip en ze kijkt naar het bed van Patricia. "Zullen we wat leuks doen met onze jongens om onze gedachten wat te verzetten?", vraagt Joyce. Amber vindt dit een goed idee en samen gaan ze naar de jongenskamer.

Jimmy bekijkt zijn jaarboeken. Daarin staan allemaal foto's die hij het afgelopen jaar heeft genomen, op zijn reizen. Hij blijft stil staan bij één foto. Een foto met hem, en een meisje. Hij haalt diep adem en streelt dan met zijn vinger over de foto. Hij mist duidelijk iets, maar wat? Opeens komt Danny binnen. Hij vraagt of Jimmy nog films voor hem heeft. Danny leent af en toe eens films van Jimmy, terwijl Jimmy Danny zijn spelcomputers leent. Jimmy geeft hem een handjevol nieuwe films, waarop Danny gelukkig kijkt.

Het is 10 uur. Iedereen zit rustig in zijn kamer. Noa en Robbie zitten op zolder gezellig een filmpje te kijken samen met Mara en Matthijs. Die 2 blijven ook overnachten. Nienke en Sofie houden zoals gewoonlijk een roddelsessie. Ze vinden het oprecht jammer dat Patricia verhuist is samen met Jeroen, naar hun ouders, maar stiekem zijn ze toch heel blij. Vooral voor Noa, die moet dan niet heel de tijd op hen zitten kijken. "Moest Fabian, in zo'n korte tijd, Joyce hebben zwanger gemaakt, ik zou het oprecht krijgen", zegt Nienke tegen Sofie. "Ja, je moet het mij niet vertellen. Ik zou dit ook hebben met Mick. Ik heb nu wel een goede klik met Appie, maar ondanks dit ben ik nog steeds teleurgesteld in Mick", begint Sofie. "Nou, dit doe je toch niet?". Nienke geeft haar gelijk. "Ik ben destijds ook in de fout gegaan met Jimmy, dus vind het extra spannend nu dat wij samen zijn. Ik hoop gewoon dat Fabian en ik nog door 1 deur kunnen. Met Joyce moet dit niet, want zij had hem ook al afgelebberd voor dat ik en Fabian samen waren". Ondanks dat ze elk iemand anders hebben, hebben ze natuurlijk nog een grote schijt aan de 3 meiden, aan Joyce, Amber en Patricia. Ze besluiten om na een halfuurtje te gaan slapen.

DE VOLGENDE MORGEN

Amber staat in de badkamer, zich op te maken. Er wordt geklopt op de deur. Amber gaat naar de badkamerdeur maar schrikt zich als ze ziet wie er voor de deur staat. "Patries, wat doe jij hier?!", vraagt Amber zich geschrokken af. "Ik moet jou en Joyce dringend wat kwijt", vertelt Patricia en ze sleurt Amber mee naar de kamer. In hun kamer zit Joyce haar spullen bijeen te zoeken om straks naar school te vertrekken. "Peet, wat is er?", vraagt Joyce net zo hard geschrokken als Amber. Patricia gaat op het bed van Amber zitten. Ze schudt met haar hoofd. "Ik weet niet hoe ik dit aan Jeroen moet vertellen...", begint Patricia. "Wat niet?", vragen Joyce en Amber zich beiden af. "Oké, gister toen wij zijn verhuist stond ik onder de douche. Toen ik mijn handdoek rond mij had gewikkeld, kwam ineens de vader van Jeroen binnen", begint Patricia maar Amber onderbreekt haar. "Patries, hij heeft toch niks misdaan hé?". "Nee, of niet helemaal. Het zit zo, Harald, de vader van Jeroen, kwam binnengelopen. Hij zei dat het zich speet, maar ik denk echt dat hij het opzettelijk deed, dat hij wist dat ik in de badkamer stond. Dus ik wilde weg, maar hij hield mij tegen, om mij te vertellen dat ik mooi was?". Joyce en Amber kijken Patricia vreemd aan, ze snappen er duidelijk niks van. Patricia gaat verder: "Ja, ik wist niet wat doen dus ik bedankte hem dat hij dit zei. Toen ik naar mijn kamer wilde gaan, pakte hij me ruw vast, smeet me tegen de muur, begon mij te betasten en had zijn hand voor mijn mond zodat ik niet kon schreeuwen", vertelt Patricia verder en ze begint opnieuw te hyperventileren. "Oké, peet, betasten, hoe dan?", vraagt Joyce zich ernstig af. "Hij gaf me kussen in zijn nek, het was gelukkig niet meer". Patricia begint te huilen: "Wat moet ik nu doen? Dit vertellen tegen Jeroen? Vertellen dat zijn vader, mij betast heeft?". "Nou, nu weet ik ook niet wat je moet doen, ik vind het alsinds kei-dapper dat je dit tegen ons durfde vertellen", moedigt Joyce haar toe. "Ik zou wel willen dat je hier blijft slapen", vertelt Amber tegen Patricia.

"Nou, Patricia slaapt vanavond in Het Huis Anubis", vertelt Joëlle tegen Harald nadat ze de hoorn neerlegde. Harald kijkt haar onschuldig toe. "Hoe komt het?". "Ik weet het niet, waarschijnlijk wilde ze nog eens bij haar vriendinnen slapen".

"Waarom slaap jij vanavond hier?", vraagt Jeroen aan Patricia nadat ze het hem vertelde. "Ik wilde gewoon nog eens een meidenavondje doen", vertelt Patricia terug maar Jeroen merkt duidelijk dat ze iets verzwijgt. "Is er iets?", vraagt hij haar dan ook verward. "Wat zou er moeten zijn?". Jeroen geeft Patricia haar het voordeel van de twijfel. Hij belt dan ook naar zijn vader om hem te vertellen dat hij ook nog een nachtje bij zijn vrienden in Het Huis Anubis blijft slapen.

Op school aangekomen bestellen de bewoners een broodje in de cafetaria. Meneer van Swieten komt opdagen, en vraagt aan Patricia of alles oké is met haar. Patricia knikt twijfelend. "Als er iets is, kan je altijd bij mij terecht". "Danku", zegt Patricia terug tegen Arie. "Heb je het hem verteld over ons?", vraagt Jeroen. "Ja, hij kwam bij de fietsenstalling toe, toen ik het er met Ellie over had", fluistert Patricia terug waarbij Jeroen knikt dat het goed is. Hij weet ook dat Arie en Ellie er als gewone mensen voor haar zijn, dat geeft Patricia meer steun en die kan ze goed gebruiken.

De lessen gaan moeizaam, maar toch voorbij. Jimmy is er niet echt met zijn gedachten bij, en Nienke merkt dit. Als de schooldag alweer voorbij is, rent Nienke naar zijn kamer. Ze schrikt als ze hem daar op zijn bed ziet. Jimmy zit te wenen, terwijl hij met zijn jaarboek open op zijn schoot zit. "Wat is er?", vraagt Nienke zich ongerust af. Jimmy schrikt wat nu dat Nienke in zijn kamer staat. Hij wilde het eigenlijk geheim houden, maar nu kan hij het zo goed als vertellen.

Wat zal Jimmy vertellen tegen Nienke? Zal het iets met Ibiza te maken hebben? Wat heeft Jimmy te verbergen?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu