Geschreven door: Amy
Ze zitten opgesloten en kunnen geen kant op. Joris bedenkt zich geen seconde. 'Rennen jongens nu!'. Nienke, Robbie, Noa, Sofie en Yasmine beginnen te rennen en 1 van de jongens rent er achterna maar daar stopt hij al snel bij. Meneer van Swieten staat voor hem. 'Wat heeft dit te betekenen? Heel snel van mijn plein af!' zegt hij met een strenge stem. De jongen weet niet hoe snel hij moet rennen. Intussen staat Joris de andere jongen uit te dagen. 'Kom dan, of durf je soms niet?'. De jongen wilt hem een vuist in zijn gezicht geven maar dan komt de andere jongen aan rennen. 'Bart rennen, die conrector staat hier!'. De jongen genaamd Bart draait zich snel om en ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen. Joris zucht. 'En nu maar hopen dat ze niets meer van zich laten horen...'.
MEI: DE MAAND VAN DE EXAMENS
Twee maanden later zit iedereen midden in het leren voor hun examens die over een week zullen gaan beginnen. De meeste hebben veel stress, ook al is het voor sommigen al wel duidelijk dat ze zullen gaan slagen, zoals Fabian, Joyce, Matthijs en Sofie. Toch blijft het spannend. Even een overzicht van wat de vrienden de afgelopen twee maanden hebben mee gemaakt:
Patricia:
- 18 jaar
- Heeft nog altijd een relatie met Jeroen en dat gaat super.
- Het gaat goed op school en ze staat enkel een onvoldoende voor Aardrijkskunde op het moment dus er is een grote kans dat ze zal gaan slagen.
- De vriendschap tussen haar, Amber en Joyce gaat fantastisch. De meiden hebben veel lol samen.
- Wel heeft ze nog altijd wat last van alles wat ze heeft meegemaakt, de trauma zal voor altijd blijven.Amber:
- 18 jaar
- Haar relatie met Mick is weer helemaal als van ouds. De twee zijn weer helemaal verliefd en ze heeft haar gevoelens voor Patricia weg kunnen stoppen. Het blijft wat moeilijk maar het gaat stukken beter.
- Ze heeft haar drie onvoldoendes kunnen veranderen in 1 onvoldoende. Enkel nog voor Engels. Ze staat wel net aan allemaal dus ze moet goede cijfers gaan halen met haar examens.
- Patricia en Joyce zijn nog altijd haar besties.Joyce:
- 18 jaar
- De relatie tussen haar en Fabian houdt nog altijd stand. Ze proberen steeds meer verschillende dingen qua seks en dat vinden ze beiden fijn. Ze denkt echt dat Fabian de liefde van haar leven is.
- Ze gaat onwijs goed op school en ze hoeft er niet voor te vrezen dat ze misschien zal gaan zakken.
- Ze is blij met de vriendschap tussen haar, Patricia en Amber.Sofie:
- 17 jaar
- Is nog helemaal happy met Yasmine. De meiden kunnen altijd op elkaar rekenen en ze willen dan ook graag samen op kamers gaan straks.
- Staat voor alle vakken hoger dan een 8 dus ze is er 99% zeker van dat ze zal gaan slagen. Ondanks dat ze even oud is als Robbie en Jill doet ze wel nu examen omdat ze een klas heeft overgeslagen (kan ook niet anders :) ).
- Haar beste vriendinnen zijn Noa en Nienke, Mara en Yasmine voegen zich ook vaak bij het groepje.Jill:
- 17 jaar
- Appie heeft haar verteld van zijn misstap met Amber waardoor het eventjes klaar was tussen de twee. Uiteindelijk heeft ze ook wel ingezien dat het echt enkel vriendschap is tussen Amber en Appie dus ze heeft hem een tweede kans gegeven. Nu zijn ze weer super blij en gelukkig met elkaar.
- Zit in haar voor laatste jaar. Dus ze zal geen examen doen dit jaar.
- Heeft niet echt een beste vriendin maar ze trekt wel veel op met Patricia, Amber en Joyce. Ze hopen dan ook dat ze dicht bij elkaar kunnen gaan wonen. Jill wilt graag met Appie mee verhuizen deze zomer, ondanks dat ze nog een jaar op school moet. Ze zal ervoor moeten gaan reizen maar dat heeft ze ervoor over.Mara:
- 18 jaar
- Zij en Matthijs hebben zich opgegeven voor een sport studie in Leeuwarden en ze zullen dan ook samen gaan wonen. Hun relatie gaat perfect namelijk, nu eerst nog slagen!
- Gaat goed op school, grote kans dat ze zal gaan slagen.
- Is goed bevriend met het groepje van Noa, Nienke, Sofie en Yasmine.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...