Hoofdstuk 33: Gemis

71 0 0
                                    

Geschreven door: Amy

Jimmy twijfelt of hij het Nienke wel moet vertellen. Het zit erg diep en ergens heeft hij het nog helemaal geen plekje kunnen geven. Nienke legt haar hand op Jimmy zijn knie. 'Jim, je kunt het mij vertellen, echt'. Hij kijkt haar aan en ziet een oprechte blik wat de doorslag doet geven om het haar toch te vertellen. Hij laat haar de foto zien en Nienke kijkt er naar. 'Wie is dat meisje?'. 'M'n ex' zegt Jimmy zachtjes. Nienke knikt: voel je nog wat voor haar? Jimmy slaat zijn ogen neer. 'Dat gaat lastig als ze er niet meer is'. 'Ze is overleden?'. Jimmy knikt: ja, een half jaar geleden toen we 2 jaar samen waren is het helemaal mis gegaan, ze was de liefde van mijn leven. Nienke weet even niet wat te zeggen: wat is er gebeurd? Nienke gaat naast Jimmy zitten en pakt zijn hand vast als steun. 'We waren voor ons tweejarig samen zijn een weekje weg naar Ibiza. We zijn daar gaan klifspringen en dat was geweldig. We bleven gaan en genoten van de omgeving en het uitzicht. Tot op een gegeven moment Donna sprong en.... niet meer boven water kwam. Ik raakte in paniek en ben achter haar aan gesprongen. Nergens kon ik haar vinden, het leek wel alsof ze verdwenen was. Uiteindelijk hebben duikers haar aan de rand van het grote meer gevonden. Opeens was ik de liefde van mijn leven kwijt en het lijkt soms alsof ze opeens weer voor me kan staan. Het is zo onwerkelijk'. 'Wow Jimmy, dat is echt vreselijk. Heb je dit ooit aan dierbaren verteld?'. Jimmy schudt zijn hoofd: het was te heftig. Nienke streelt over zijn handpalm. 'Ik ben er voor je, dat je dat weet'. Hij glimlacht naar haar en kust haar lippen. 'Je bent lief'. Nienke bloost en knuffelt hem. Zo blijven ze een tijdje zitten.

Jeroen en Patricia komen weer thuis. Ze hebben gister nog een keertje met hun vrienden en vriendinnen kunnen slapen en het is vandaag vrijdag en dat betekent: WEEKEND!. Ze hebben besloten om samen even lekker een weekendje weg te gaan. Even samen genieten. Ze besluiten meteen om hun weekendtassen in te pakken en dan vertrekken ze na het avondeten. Tijdens het eten wordt er vrolijk gekletst door Harald, Joëlle en Jeroen. Patricia is wat stil aangezien ze continu aan het moment met Harald moet denken. Ze kan haar ogen niet van hem afhouden omdat ze gewoon bang voor hem is geworden. Ze heeft ook het gevoel dat hij haar continu in de gaten houdt. Was het wel een juiste beslissing om hier te gaan wonen?

Danny en Sofie zitten even samen te schaken in de woonkamer. 'Hoe gaat het nu tussen jou en Appie zusje?'. Sofie moet gelijk blozen: ja wel goed denk ik, ik hoop stiekem dat hij me als zijn vriendinnetje gaat vragen. Danny knikt: leuk voor je zus. 'En hoe is het met jou in de liefde?' vraagt Sofie nieuwsgierig. 'Ik vind Noa leuk, maar die lijkt wat te krijgen met Robbie'. 'Je vindt uiteindelijk wel iemand broertje. Geduld is een schone zaak'. Danny lacht kleintjes: laten we dit spelletje nou maar gaan afmaken. Sofie lacht: is goed.

Mara is aan de telefoon met Yasmine die groot nieuws heeft. Ze kan het gewoon niet geloven. Wanneer ze ophangt kijkt Matthijs haar vragend aan: wat is er zo leuk? Mara lacht en trekt hem mee naar beneden. Ze opent de voordeur en daar staat ze. Haar tweelingzus! Ze knuffelen elkaar en dan kijkt Yasmine naar Matthijs. 'Dus jij bent degene die mijn zusje zo gelukkig maakt?'. Matthijs knikt bescheiden. 'En jij bent dus de tweelingzus van Mara?'. Yasmine lacht en knikt: ja leuk je te leren kennen. 'Insgelijks, maar wat kom je hier eigenlijk doen?'. 'Ik kom hier wonen!'. Danny en Sofie zijn op het geluid af gekomen en stellen zich ook voor aan Yasmine. 'Zullen we je spullen naar zolder brengen?' vraagt Mara. Geen antwoord. Dan ziet ze dat Yasmine aan het staren is naar iemand. Ze zwaait voor haar ogen: joehoe, zullen we naar boven? 'Uhh ja, sorry was even in gedachten'. Ze lopen naar de zolder toe. Yasmine komt bij Mara te slapen en Noa gaat naar de kamer van Nienke en Sofie. Yasmine en Mara ploffen lachend neer op bed. 'Zeg naar wie keek jij net nou zo?'. Yasmine doet net alsof ze haar niet begrijpt: hoe bedoel je? Mara lacht: ik zag heus wel dat je Sofie even aan het bestuderen was hoor. Yasmine kijkt snel weg. 'Je weet dat ik op meisjes val Maya'. Mara knikt: en je vindt Sofie wel wat? Yasmine knikt langzaam: is ze bezet? 'Ik ben bang van wel. Zij en Appie hebben het echt heel leuk samen, maar er is volgens mij nog geen sprake van een relatie'. Yasmine staat glimlachend op: dus heb ik nog een kans. Mara schudt haar hoofd. Zo is Yasmine altijd geweest. Als ze iets of iemand wilt dan gaat ze er ook met de volle 100% voor.

Patricia pakt haar laatste spulletjes uit de badkamer voordat ze vertrekken naar Maastricht. Als ze alles bij elkaar heeft geraapt in haar toilettas schrikt ze. Harald komt de badkamer weer binnen gelopen. Doet hij dit nou expres? Ze kijkt hem niet aan en wilt zo snel mogelijk langs hem heen lopen. Maar helaas... Harald doet de deur snel dicht en draait hem op slot. Patricia kijkt hem bang aan. 'Waarom sliepen jij en Jeroen vannacht in het huis Anubis?'. Patricia slikt: gewoon nog even gezellig met onze vrienden. 'Lieg niet Patricia. Ik weet best dat je het deed vanwege mij'. 'Dus? Is niet heel gek he?'. Ze kijkt hem arrogant aan. Harald kijkt haar boos aan en grijpt haar bij haar keel waarna hij haar tegen de muur aan duwt. Hij gaat met zijn mond naar haar oor en fluistert. 'Luister Patricia, zolang jij in mijn huis woont doe je wat ik zeg. Je wilt toch niet dat je moeder weer ongelukkig wordt en dat Jeroen opnieuw geen contact meer met zijn vader zal hebben?'. Patricia kijkt Harald met grote ogen aan en schudt snel haar hoofd. Hij glimlacht gemeen naar haar en voor ze het weet zoent hij haar vol op de mond. Patricia probeert haar hoofd weg te draaien maar zijn greep om haar keel is duidelijk te sterk. Dan voelt ze zijn hand op haar borst en meteen begint ze weer te hyperventileren. Zijn hand gaat over haar lichaam naar beneden en dan voelt ze zijn hand op een plek waar waardoor ze het nu echt benauwd krijgt. Ze begint alsmaar sneller te ademen en dan horen ze de stem van Jeroen. 'Liefje lukt het allemaal?'. Harald laat haar weer los en verstopt zich achter het muurtje van de douche. Patricia probeert op adem te komen en wanneer dat een beetje gelukt is opent ze langzaam de deur. Jeroen ziet haar aangeslagen blik: schat, wat is er aan de hand? Op dat moment voelt Patricia wat langs haar benen lopen en verschijnt er een grote plas bloed op de grond. Nog een nabloeding van de miskraam. Ze schrikken er beiden van en Patricia barst in huilen uit. Jeroen troost haar en denkt dat het gaat om het bloed. Maar in werkelijkheid huilt ze heel ergens anders om. Hoe lang kan ze dit nog verborgen houden?

Mick, Amber, Fabian en Joyce zijn met zijn vieren even aan het stappen. Ze genieten lekker van de avond maar ergens voelen ze zich toch niet compleet. Jeroen en Patricia horen gewoon bij dit groepje. Ze hebben beloofd om volgende week mee te gaan met hen maar dit weekend hebben ze even voor zichzelf gekozen. Wat ze ook wel begrepen. 'Proost op een gezellige avond!' roept Amber. De rest volgt haar en ze dansen vrolijk verder.

Noa en Robbie liggen te kleffen op bed en Sofie kijkt geïrriteerd naar het tweetal. Wanneer wordt zij nou een keer echt gelukkig? Ja, het is gezellig met Appie maar ze weet niet 100% zeker of ze wel echt bij elkaar passen. En wat ze ergens vreemd vindt is dat de tweelingzus van Mara haar aandacht bleef houden. Yasmine is prachtig en zo heeft ze nog nooit gedacht over een meisje. Snel schudt ze de gedachten van haar af. Ze kijkt naar Robbie en Noa. 'Zeg zijn jullie nou al een officieel stel?'. Robbie en Noa kijken elkaar aan en knikken dan. 'Ja, bij deze' zegt Noa stralend. Dan komt Appie binnen gelopen. Hij geeft Sofie een kus en gaat bij haar liggen. 'Alles goed?'. Sofie knikt: ja met jou? 'Ook, ik miste jou, dus nu ben ik hier'. Ze glimlachen naar elkaar en dan wordt er op de deur geklopt. Het is Yasmine. 'Oh hoi, stoor ik?'. Het viertal schudt hun hoofd. 'Oké, uhm Sofie, zou ik jou misschien even kunnen spreken?'. Sofie staat er even van te kijken maar knikt. Ze loopt met Yasmine naar de tuin en ze gaan op het bankje zitten...

Wat zal Yasmine tegen Sofie gaan zeggen?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu