Geschreven door: Fran
Noa maakt zich zorgen. Het was Jeroen die een appje heeft gestuurd: "Noa, ik moet je iets kwijt". Meteen wilt Noa hem bellen, maar het is voicemail. "Wat zou er gebeurd zijn?" vraagt Noa zich af. Ze stuurt hem meteen een berichtje. "Hey, ik probeerde je te bereiken omdat ik jou appje heb gelezen. Bel je me terug? Of stuur desnoods een berichtje, ik maak mij zorgen, X Noa", stuurt ze zenuwachtig naar hem. Ze besluit om zich te concentreren op het zonnen.
"Patries, wil je mee gaan fietsen? Amber wil bloemzaadjes gaan kopen voor Trudie en ze vroeg of we meewilden", vraagt Joyce aan Patricia. "Ja, lijkt me leuk", zegt Patricia en ze maakt haar klaar om mee te gaan naar de bloemenwinkel.
Wanneer ze beneden in de hal staan, komt Jeroen aanwandelen. "Patricia? Ik wil je eventjes spreken, kan dit?", vraagt Jeroen nogal nerveus. Joyce en Amber kijken op, zij weten natuurlijk wat er aan de hand is. Vanuit de zetels in de woonkamer ziet Patricia Appie en Mick opkijken. Ze vraagt zich af of Jeroen er ook iets van gezegd zou hebben, aangezien dit zij ook heeft gedaan tegen haar besties. "Ik ging juist naar de bloemenwinkel, maar is het dringend?". Patricia wil er niks van laten merken, omdat ze niet tussen hem en Noa wilt komen. "Het is voor mij nogal belangrijk". Patricia wordt ongerust dus ze blijft thuis om met Jeroen naar de tuin te gaan en te vragen wat er nu aan de hand is. Jeroen begint te vertellen: "Kijk, wat er gister gebeurd is. Ik ben eerlijk geweest tegen je, heb gevraagd hoe het met je ging, en die knuffels was ook om je te steunen. Wat daarachter voorkwam, ik weet niet wat ik hier van moet denken...". "Ik weet het ook niet zo, maar zou het niet een misverstand zijn? Vanwege die knuffels?". Patricia wil Jeroen uithoren om erachter te komen wat hij voor haar voelt, of het voor hem een misverstand was of niet. "Kijk Patries, ik heb Noa een appje gestuurd... Dat ik haar iets wil vertellen". Wat zou Jeroen tegen Noa willen vertellen? Zou het dan toch waar zijn? Zou het wederzijds zijn? "Wat zou jij moeten vertellen tegen Noa?", vraagt Patricia nerveus. "Over...", begint Jeroen maar hij kan zijn zin niet afmaken want hij krijgt een schouderklopje van Appie, die samen met Mick nu naast hem staan. "Zijn jullie al nu tot elkaar kunnen komen?", begint Appie te lachen. "Ap, je moet hun niet zo pesten", voegt Mick eraan toe. Patricia vraagt wat er aan de hand is. "Jeroen hier, die weet het precies niet meer", zegt Appie mysterieus. "Wat niet?", vraagt Patricia terwijl haar geduld op aan het raken is. Ze is nogal van streek want ze wil niet tussen Jeroen en Noa komen, en ook omdat het nog maar net gedaan is met Robbie. "Ja, ik heb dus Noa een berichtje gestuurd, omdat ik haar wilde vertellen dat ik meer in de toekomst met jou wil omgaan. Ik zou een goede vriendschap met jou willen opbouwen", zegt Jeroen. "Vriendschap?", vraagt Patricia zichzelf af. "Vriendschap?!", roept Appie. "Gast, je hebt haar gisteren proberen kussen en nu friendzoned je haar? Je bent echt een lafbek", voegt Appie er nog aan toe. "Neen, dat is het niet", verdedigt Jeroen zich tegenover Appie. "Ik denk dat ik maar beter kan gaan", zegt Patricia en ze wil weg stappen maar Jeroen houdt haar hand vast, waardoor Patricia zich hard terug omdraait en ze tegen Jeroen aanbotst. Nu staan de hoofden van zowel Jeroen als van Patricia tegen elkaar. Appie en Mick kijken vol spanning toe. "Jij bent echt mooi, Patricia", zegt Jeroen iets te hardop. Patricia weet niet meer wat ze moet doen, dus rukt ze zich los van Jeroen en loopt ze naar binnen.
"Hoe is dat nou weer kunnen gebeuren?", vraagt Joyce tegen Patricia nadat Joyce en Amber haar verhaal hebben gehoord. "Ik begrijp het niet, hij is met Noa, en dan flikt hij dit", zegt Patricia overstuur. "Misschien was het wel een misverstand?", probeert Joyce haar gerust te stellen. Joyce weet dat als Patricia overstuur is, ze wel eens gekke dingen kan doen. "Neen, dit is nu al bijna de 2e keer dat zoiets gebeurd, is dit dan toeval?", zegt Patricia nogal overstuur terug. "Kijk Peet, ik zou gewoon afwachten en kijken hoe hij de komende dagen doet naar jou, Noa is binnenkort weer terug dus dan zien we ook wel hoe het in elkaar zit, toch?", begint Joyce. "Weet je nu al waarom hij een appje heeft gestuurd naar Noa, wat hij wilde vertellen tegen haar?", voegt Amber eraan toe. "Neen, maar ik ben bang dat het iets met ons te maken heeft". Patricia is nogal zenuwachtig, want ze krijgt op dat moment een melding binnen. "Wie is het? Patries, waarom kijk je zo?", vraagt Amber zich nieuwsgierig af. "Het is Noa...".
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...