Geschreven door: Fran
"Kijk Jeroen, ik zal eerlijk met je zijn. Ik ben terug... zwanger", aarzelt Patricia maar vertelt het toch. Jeroen weet even niet wat hij moet zeggen maar besluit te vragen wat Patricia er zelf van vindt. "Het is onverwachts... Ik weet nu even niet wat ik ervan vindt. Ik vind dat we nog jong zijn en van ons leven moeten genieten, maar ik vindt ook dat ik een tweede miskraam niet zou aankunnen". Als Patricia haar laatste woorden uitspreekt begint ze te snikken en daarna ferm te huilen. Jeroen pakt haar vast en trekt haar naar hem toe: "Hé, het komt wel goed. Samen kunnen we dit aan, hoe dan ook".
Mara en Joyce zijn intussen terug van hun shopmiddag. Ze zoeken de andere meiden op. Joyce vindt Amber nog voor ze haar kamer kan binnenkomen om haar cadeautje weg te zetten. "Hé Amber". "Hé Joyce". "Wat is er, je lijkt wat verward?", vertelt Joyce en ze kijkt Amber doordringend aan. "Nee joh, het is niks. Zeg uhm zullen we iets gaan drinken?", vraagt Amber om toch maar uit de kamer te blijven. Ze weet namelijk dat Patricia op dit moment met Jeroen aan het praten is. "Uh, ja lijkt me lekker", en de twee meiden gaan naar beneden.
INTUSSEN IN DE KEUKEN
Trudie is het avondeten alvast aan het klaarmaken totdat Noa en Nienke binnenkomen. "Hallo meiden", zegt Trudie vrolijk. Trudie is eigenlijk altijd vrolijk. "Hé Trudie, zeg welke hapjes zou jij klaarmaken voor de Sinterklaas avond?", vraagt Noa aan Trudie waar Nienke bijstaat. "Wel, ik had gedacht om koekjes te maken in de vorm van Sinterklaas samen met zijn paard en zijn Piet, wat mandarijnen en letterkoekjes, en een soort alcoholvrij drankje te maken", begint Trudie. "Waarom?". "Je weet dat ik dol ben op jou lasagnesaus hé? Wel, wat als we nu lasagne eten als avondmaal?", vraagt Noa met een grote glimlach aan Trudie. "Ja, dat is mij goed, en waarom dan op Sinterklaas avond en niet morgen?". Noa en Nienke grinniken. "Vooral niks vertellen tegen Robbie en Jimmy", vertelt Nienke en ze lopen door naar hun kamers. Trudie begrijpt er niks van maar vult in haar agenda dat ze de dag van de Sinterklaas avond ingrediënten moet kopen voor haar Trudiesaus à lasagne. Ze zal ook niks vertellen tegen Robbie en Jimmy.
Amber en Joyce komen in de keuken. Ze nemen elk een glas uit de kast en vullen die met water. Ze staan een beetje bij Trudie te kletsen.
Patricia aarzelt. Zou ze het Jeroen vertellen van Harald? "Vorige keer als ik het Jeroen heb verteld, voelde ik mij veel beter. Waarom zou ik het nu niet doen?", denkt Patricia in haarzelf. Jeroen ziet dat er wat is. "Hé, moet jij me nog iets kwijt?". "Kijk, het zit zo, ik ben, toen ik vanmorgen te weten kwam dat ik zwanger was, meteen naar mijn moeder gegaan. Ik moest haar dit kwijt natuurlijk. Maar toen ik daar binnen kwam, zat Harald in de woonkamer". Jeroen schrikt als ze het woord Harald zegt. "Wat is er toen gebeurd?", vraagt Jeroen voorzichtig. "Nou, bij een kopje thee heb ik verteld aan mijn moeder wat er was, waar Harald bij zat", begint Patricia maar Jeroen komt er tussen. "Wat doet mijn vader ineens in het huis van je moeder en je tante?". "Ja, hij kwam daar om te praten met mijn moeder, blijkbaar. Dus, toen ik weer weg wilde kreeg mijn moeder telefoon waarop je vader mij uitliet. Hij duwde me weer tegen de deur en... en...", Patricia begint te snikken bij het vertellen van de zin. "Wat is er toen gebeurd Patries?", maakt Jeroen zich ineens ernstig zorgen terwijl hij over haar rug wrijft om haar wat gerust te stellen. "Dus hij duwde me tegen de muur, en vertelde me dat ik moest gestraft worden omdat ik ervoor gezorgd had dat hij en mijn moeder uit elkaar waren. Waarop ik hem duidelijk heb gemaakt dat dit zijn eigen fout was". Patricia zucht. "Hij zei dat ik een slet was, en gaf mij een klap waarop ik zo hard als ik kon naar huis toe rende", eindigt Patricia. Het is even stil in de kamer. "Ik weet niet wat ik moet zeggen", begint Jeroen. "Dat ik mij heb vergist in mijn vader is duidelijk. En dat ik hem niet meer wil zien is ook duidelijk. Maar waarom hij dit doet is mij niet duidelijk", vertelt Jeroen en hij staat boos op. "Hé, wat ga je doen?", vraagt Patricia terwijl ze aan zijn arm trekt om hem tegen te houden. "Ik ga mijn vader opzoeken, hem vragen hoe het zit, waarom hem dit doet", besluit Jeroen en op dat moment komen Joyce en Amber binnen. "Wat is hier allemaal aan de hand?", vraagt Joyce zich af die duidelijk nog van niks weet. "Ik ga nu naar mijn vader toe en ik ga hem vragen waarom hij dit Patricia aandoet", schreeuwt Jeroen maar Patricia houdt hem weer tegen. "Dit ga jij even niet! Luister nu, ik wil dat je even kalm doet. En als je wilt praten met je vader, dan ga ik mee", zegt Patricia beslist. Jeroen loopt in grote passen weg en snauwt Patricia af zodat ze hem niet weer kan tegenhouden. Patricia gaat op haar bed zitten en begint te huilen. Joyce doet de deur toe, en zij en Amber gaan om Patricia heen zitten. "Peet, kan je ons vertellen wat er gebeurd is?", vraagt Joyce rustig. Patricia vertelt het verhaal op haar tempo tegen haar besties, die haar verschrikt aankijken.
Jeroen zit op zijn bed met zijn knieën geplooid en zijn armen rond zijn knieën. Hij beweegt uit zenuwachtigheid. Hij begrijpt Patricia, dus hij probeert rustig te blijven. Mick, Robbie en Appie komen lachend de kamer binnen en zien de zenuwachtige Jeroen. Ze vragen hem wat er scheelt. Jeroen die legt alles uit. De jongens weten niet wat zeggen.
AVONDETEN
Tijdens het avondeten gaat het er nogal stil aan toe. De helft van de bewoners weten inmiddels wat er aan de hand is met Patricia. Na het avondeten wil Trudie Patricia dan ook spreken. Ze gaan op het bankje in de tuin gaan zitten. Patricia begint te huilen en legt terwijl alles uit aan Trudie. Trudie vindt het verschrikkelijk voor Patricia en zou klacht willen indienen bij de politie: "Dit ga je toch zo niet laten gebeuren Patricia? We moeten de politie verwittigen!". "Nee, ze hebben geen bewijs". "Dat maakt niks uit, dit is ernstig!". "Kijk, het is nog altijd Jeroen zijn vader. En hoe graag Jeroen mij ziet, het blijft Jeroen zijn vader. En ik weet op dit moment niet of dat Jeroen er terug klaar voor is om zijn vader eventueel te verliezen", legt Patricia uit. "Daarom dat ik niet weet of ik dit moet melden aan de politie, anders had ik denk ik dit al lang gedaan". Trudie is stil. Ze begrijpt de situatie waarin Patricia zich bevindt. "Ik zal anders morgen eens praten met Jeroen en dan zien we wel. Maar er moet iets gebeuren", zegt Trudie vol overtuiging en ze gaan beiden terug naar binnen.
Het is inmiddels tijd om te gaan slapen. Mara en Yasmine hebben samen met Matthijs en Sofie een leuk avondje gepland op zolder. Ze hebben een filmmarathon op het oog. Nienke, Noa, Jimmy en Robbie zijn dit ook van plan, in de kamer van Nienke en Noa. Hun bedden staan inmiddels al tegen elkaar, dus het lijkt wel een drie-dubbel-bed. De drie besties kijken gezellig hun serie verder met wat popcorn. Mick, Fabian en Jeroen hebben een game-avond in de kamer, om Jeroen zijn gedachten wat te verzetten. Jill slaapt bij Appie, Joris slaapt bij Danny, want die is nou toch alleen in zijn kamer. En zo gaat deze dag in Het Huis Anubis voorbij.
DE VOLGENDE DAG
Na het ontbijt heeft Trudie aan Jeroen gevraagd om eventjes in de tuin te gaan praten. Ze wil namelijk weten hoe hij over de situatie denkt. "Ik vind het verschrikkelijk voor Patricia, maar ik moet mij er nog over zetten dat ik mijn vader weer zou kunnen kwijt raken", legt Jeroen uit. "Ik begrijp je volledig Jeroen. Het is voor Patricia ook niet gemakkelijk natuurlijk, want als dat niet jou vader was geweest, dan had ze al een klacht bij de politie neergelegd. Patricia geeft ook zeer veel om je". "Dat weet ik, ik geef ook veel om haar, maar ik ben er nog niet klaar voor". Trudie begrijpt het en samen gaan ze terug naar binnen. "Vanaf je er klaar voor bent, roep me maar. En ook al wil je geen klacht indienen, ik ben er voor jou, mijn zoeteken", zegt Patricia hem en knijpt hem in zijn wang. Jeroen glimlacht en gaat terug naar zijn kamer, waar hij nog wat met zijn vrienden gamed.
Amber komt stormend binnen in de meidenkamer, waar Patricia een tijdschrift aan het lezen is. "Wat is er?", vraagt Patricia geschrokken. "Rufus staat weer in de tuin!". "Heeft hij je gezien?!". "Nee, dat weet ik zeker. Maar wat moeten we nu doen?", vraagt Amber zich bang af tegen Patricia. Patricia haalt haar schouders op. "We moeten de club erbij halen!", flipt Amber en ze stormt terug naar buiten. Amber gaat eerst de andere meidenkamer binnen, en vraagt of ze Nienke kan spreken. "Rufus staat weer in de tuin, is dit een volgende spoedvergadering?". Nienke knikt. "Laten we anders bij ons in de kamer afspreken, want Joyce loopt nog ergens rond". Amber knikt, haalt Patricia en gaat dan verder naar beneden de jongens van de club waarschuwen.
Nienke, Fabian, Amber, Appie, Patricia, Jeroen en Noa zitten in een cirkel bij elkaar. Er branden overal kaarsen, en de clubleden hebben dekens en kussens rond zich, een typische vergadering van "De Club van de Oude Wilg". "Sibuna!, zeggen ze in koor. "Zo, ik heb Rufus weer gezien in de tuin", begint Amber, waarna iedereen door elkaar begint te praten. "Iedereen, eventjes stil. Wat doen we nu het best?", vraagt Nienke in de groep. "Rufus doet ons niks, dus ik begrijp zijn hele gedoe niet. Het is onlogisch", vertelt Fabian. "Maar het moet toch ooit eens ophouden?", vraagt Nienke zich af. Iedereen is stil en weet niet wat zeggen. Opeens zwaait de deur open en komt er fel licht in de kamer. Door de tocht blazen de meeste kaarsen vanzelf uit. De Club van de Oude Wilg kijkt verschrikt naar de deur. Wie zou het zijn?
Zou dit Rufus zijn, die hen zal confronteren met de dood van Zeno? Is hij geholpen door Victor of zal Victor beslist hebben om Rufus niet te helpen? Zal Jeroen beslissen om zijn vader los te laten en samen met Patricia en Trudie naar de politie gaan?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
PrzygodoweEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...