Geschreven door: Fran
Zien ze dit nou goed? Zien ze Trudie en Victor echt zoenen? Nienke besluit om er een foto van te nemen met haar gsm, en stilletjes gaan ze naar boven. Ze rennen naar boven, naar de kamer van Nienke en Sofie. Daar zien ze Sofie en Appie, op bed, naar een filmpje te kijken. "Je raadt nooit wat wij juist hebben gezien", vertelt Nienke enthousiast. Appie en Sofie kijken op: "Wat moeten we gezien hebben dan?", vraagt Sofie zich af. Nienke toont haar de foto, en Appie kijkt mee. Hun monden vallen open van verbazing. "Dit meen je niet?". "Wat menen jullie niet?", vragen Mara en Matthijs die in de deuropening staan. "Kom kijken", vertelt Nienke hen. Ze zien de foto en ook zij weten niet wat ze daarop moeten zeggen. "Ja, wij hoorden geluiden in de kelder, dus we wilden weten wat er aan de hand waren. Maar toen zagen we dit", begint Jimmy. "Ja, het is echt bizar. Ik had dit nooit zien aankomen van die 2", vertelt Nienke verder. Jimmy, Nienke, Appie, Sofie, Mara en Matthijs raken aan de praat. Ze vertellen over hun eerste schooldag en over wat ze hebben meegemaakt.
"Het is 10 uur, jullie weten wat dit betekent. Binnen 5 minuten in de kamer, dan wil ik een speld kunnen horen vallen, absolute stilte!", roept Victor vanuit de hal. Iedereen gaat al giechelend naar hun kamer. "Ik ben blij dat we zo'n goeie vriendinnen zijn geworden, Nien", vertelt Sofie. "Ik ook, Soof. Wat zou ik zijn zonder jou?". Samen kletsen ze nog wat tot ze in slaap vallen.
"Ik weet niet of ik dit kan vertellen, maar ik heb Trudie en Victor zien zoenen", vertelt Appie tegen Fabian. Fabian kijkt raar. "Wanneer heb je dit gezien dan?", vraagt Fabian zich af. "Ik heb dit gezien op Nienke haar gsm, ze toonde mij en Sofie een foto", begint Appie. "Ja, Nienke en Jimmy kwamen enthousiast binnen, intussen weten Mara en Matthijs het ook omdat ze zich afvroegen wat er aan de hand was". "Ah zo, en hoe gaat het nu tussen jou en Sofie?". "Zeker goed, na het spel hebben we nog eens gezoend, nu weten we dat het echte liefde is". Fabian en Appie kletsen ook nog wat tot ze in slaap vallen.
DE VOLGENDE MORGEN
In het eerste uur van hun 2e schooldag zit iedereen wat te praten over Barcelona. Ze vinden het super dat ze daar 5 dagen naartoe mogen gaan, al is het voor hun werkweek. Ze treffen nog wat voorbereidingen. Jason Winker zou graag willen weten wie er bij wie slaapt in de kamer, dit omdat de kamers worden gepersonaliseerd. Jimmy en Nienke, Jeroen en Patricia, Amber en Mick, en Joyce en Fabian kijken naar elkaar, waarbij Jason weet dat zij samen zullen slapen. De kamers zijn geboekt per 2. Sofie en Appie, Noa en Robbie, en Mara en Matthijs besluiten ook om samen te gaan slapen. Danny schiet als enige over. "Hoe zullen we dit aanpakken?", vraagt Jason tegen Arie. "Danny, als je het niet erg vindt zouden wij voorstellen dat jij alleen slaapt", vertelt Arie tegen Danny waarop Danny knikt. Hij weet dat hij kan rekenen op zijn vriend Matthijs overdag, dus voor hem maakt het niks uit.
Als het pauze is gaan de 3 meiden (Joyce, Amber en Patricia) naar de meiden-wc om zich wat op te frissen. Joyce en Amber vragen aan Patricia of het wat gaat. Patricia kijkt sip: "Op zich gaat het wel, het blijft gewoon gek dat er een kindje van mij en Jeroen in mijn buik zat, ook al was het maar een 2tal weken. En als ik ooit aan kinderen begin, moet ik dan hieraan terugdenken. Dat dit eigenlijk mijn eerste kindje was, samen met Jeroen". De meiden knikken begrijpelijk. "Maar ik zal mij niet laten doen, dit is de reden dat ik niet meer onveilig zal vrijen". De bel gaat, waarop de meiden naar hun volgende uur gaan.
Jeroen zijn vader zit bij meneer Van Swieten, in zijn kantoor. Hij wil Jeroen spreken over zijn situatie. Hij heeft goed nieuws, hij heeft nieuw werk gevonden, en dat dichtbij het huis, en de school, waar Jeroen opgroeit.
In de les van Nederlands, moeten de bewoners van het Huis Anubis van mevrouw Van Engelen een gedichtje schrijven. Naar een andere bewoner, waarmee ze amper tot geen contact hebben. Nienke schrijft een gedichtje naar Amber, omdat ze met Amber al zeer lang geen contact meer heeft. Amber is van hetzelfde principe, dus die schrijft een gedichtje naar Nienke. Fabian schrijft een gedichtje naar Matthijs, terwijl Matthijs 1tje naar Nienke schrijft. Hij vindt het verdomd jammer dat ze amper tot geen contact meer hebben. Mara naar Patricia, want hun contact is ook verwaterd sinds Mara naar Dubai ging. Patricia heeft ook hetzelfde gedacht, dus zij schrijft ééntje naar Mara. Zo schrijft ieder om beurt hun gedicht naar de persoon met wie ze amper tot geen contact hebben. Het gedichtje blijft privé natuurlijk, maar mevrouw van Engelen wil wel op de hoogte blijven naar wie het gedichtje gaat, dus geven ze dit af in klas. Mara en Patricia geven elkaar een knuffel, sinds ze elkaars gedichtje hebben gelezen. Nienke en Matthijs geven elkaar ook een knuffel, Nienke en Amber hebben een kort gesprekje met elkaar.
Arie komt binnen in de klas, en vraagt aan Jeroen of hij mee wilt komen. Jeroen kijkt raar op, maar knikt toestemmend. Patricia kijkt hem vragend na. "Wat zou er zijn?", vraagt ze zich af in haarzelf. Jeroen komt het kantoor binnen van Van Swieten, en treft daar zijn vader aan. "Ik laat jullie alleen", begint meneer Van Swieten en hij doet de deur achter zich dicht. Jeroen geeft zijn vader een stevige knuffel, het is alweer even geleden sinds ze elkaar hebben terug gezien. "Mijn jongen, ik heb goed nieuws", begint zijn vader. Jeroen kijkt hem verbaasd aan. "Ik heb werk gevonden, hier in de buurt". Jeroen springt een gat in de lucht, dit wilde Jeroen al altijd. Nu kan hij, bij wijze van spreken, zijn vader elke dag zien. Jeroen zijn vader begint over dat hij, na een tweetal jaar goed werken, een huis heeft gekocht. Jeroen is zo ongeduldig dat hij zijn vader telkens om zijn nek knuffelt. "Jongen, ik heb een vraag", begint zijn vader. Jeroen kijkt op. "Zou je het zien zitten, nu ik hier toch kom wonen en werk heb...". "Ja?", vraagt Jeroen zich af. Hij voelt een vraag naar boven komen. "... dat jij terug bij mij komt wonen?".
Zou Jeroen ingaan op het bod en terug bij zijn vader komen wonen? Hij heeft dit altijd al gewild! Of zou hij zijn vrienden, en dan vooral Patricia, niet in de steek laten?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...