Hoofdstuk 22: Vrienden

59 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

"Is dit mooi genoeg voor Nienke?", vraagt Jimmy zich af en hij draait zijn hoofd naar de spiegel. "Jij bent echt raar, weet je dat? Ik dacht dat je mij ging zoenen?", zegt Noa verbaasd terug. "Maar staat je mooi!". "Dankjewel voor het compliment, Noa", zegt Jimmy terwijl hij recht in haar ogen kijkt. "Ik ben enthousiast dat ik mag gaan daten met Nienke, na al die tijd!", vertelt Jimmy huppelend uit de badkamer. Noa vraagt zich af wat er in haar hoofd omging. Noa gaat naar haar kamer en treft daar Robbie aan. Samen gaan ze gezellig picknicken in de tuin.

"Sofie zei, dat met dat Jeroen en Patricia nu samen zijn, wij eventueel ook samen zouden passen, gek toch?", begint Noa giechelend. "Ja, maar Patricia maakt mij niks uit hoor, we zijn goede vrienden nu. Ik geef om de persoon wie jij bent, ik heb nog nooit iets slechts over jou gehoord en je hebt een zeer mooi temperament", vertelt Robbie. "Patricia had dit ook zeker, een mooi temperament?", vertelt Noa met draaiende ogen. "Patricia had iets speciaals, zij had vuur in zich. Een rood temperament, dit wel, maar zij is en blijft voor mij een zeer speciaal meisje met een eigen karakter". Noa glimlacht. Ze vindt het mooi dat Robbie en Patricia wel als goede vrienden uit elkaar zijn gegaan. Dat vindt ze wel jammer, dat zij en Jeroen nu geen vrienden meer zijn. Na alles wat ze hebben meegemaakt. Noa staat op en loopt richting de keuken, maar Robbie houdt haar tegen. "Heb ik iets verkeerds gezegd?". "Nee hoor, ik wilde juist even iets doen". Noa komt binnen en gaat richting de kamer van Jeroen. Ze stormt binnen. "Heb je ooit gehoord van kloppen?", schrikt Jeroen zich en Noa ziet dat Jeroen uit is geschoven met pen op zijn tijdschrift. "Ik wilde juist even zeggen dat het mij spijt van Danny, dit was een manier om jou terug te krijgen, maar dit heeft niet geholpen", begint Noa. Jeroen knikt toestemmend. "Kijk, wat ik wilde zeggen is, na alles wat wij hebben meegemaakt zou ik het jammer vinden moesten wij geen vrienden meer blijven. Ik heb net gehoord dat Robbie nog steeds praat over Patricia, dat alsof ze nooit wat hebben gehad en ze nog altijd zeer goede vrienden zijn. En dit wil ik ook, onze relatie was zeer mooi en die herinneringen wil ik bewaren, maar ik wil er als vrienden uitkomen, Jeroen". "Maar, wij zijn zogoed als meteen gestart met een relatie", vraagt Jeroen zich af. Noa zwijgt. "Kom even zitten", begint Jeroen. Noa gaat zitten op Jeroen zijn bed waarop Jeroen haar handen vastneemt. "Ik wil vrienden met je worden, op voorwaarde dat je mijn relatie met Patries aanvaardt, ik zou niks liever willen dan een goede vriendin eraan over houden", vertelt Jeroen verder. "Ja, is voor mij goed. Ik moet je wat kwijt trouwens, ik en Robbie kunnen het goed vinden met elkaar", vertelt Noa tegen Jeroen. "Oh, dat is super nieuws". Jeroen en Noa praten enthousiast over Noa die gaat daten met Robbie, waarop Patricia binnenkomt. "Oh, hallo", zegt Patricia verbaast. "Dan ga ik maar weer", vertelt Noa en ze gaat uit de kamer van Jeroen richting de tuin waar Robbie nog steeds op haar zit te wachten. "Wat had zij ineens?", vraagt Patricia verbaasd. "Ik en Noa zijn er als vrienden uitgekomen, ze kreeg te horen hoe Robbie over jou praatte tegen haar waarop ze merkte dat hij het een plaats kon geven van ons. En nu heeft zij het, hopelijk, ook een plaats kunnen geven van ons", vertelt Jeroen. "Dat zou in ieder geval top zijn", vertelt Patricia en ze gaat op het bed zitten.

Nienke en Jimmy zitten in het restaurant. Ze zijn gezellig aan het kletsen over de periode dat Jimmy naar Ibiza ging. Jimmy is zeer blij dat Nienke het hem heeft kunnen vergeven, en hij heeft beloofd dat hij het vanaf nu anders zal aanpakken. Hij wil ook serieus met Nienke beginnen, en Nienke wil ook niks liever dan dat. Ze bestellen een 5gangenmenu.

Iedereen is zijn spullen aan het pakken voor morgen, dit is een soort regel van Trudie. Hun boekentassen of handtassen moeten de dag voordien klaar zijn, als dit niet gebeurd, zouden ze van Trudie een halfuur vroeger moeten opstaan om dat nog in orde te brengen. Nienke en Jimmy komen lachend het huis binnen, geven elkaar een knuffel en gaan elk naar hun eigen kamer. Ze moeten ook nog hun spullen inpakken voor morgen. Jimmy en Matthijs zitten net zoals de andere bewoners ook in het Sint-Allegonde. Het is hun laatste jaar, hun examenjaar.

Sofie en Appie komen elkaar tegemoet op de trap. Appie vraagt of Noa het ziet zitten om eens te willen afspreken. Noa knikt toestemmend. Sofie gaat terug naar boven, waarbij Appie terug naar zijn kamer gaat. Opeens hoort hij geluiden in de kelder. Hij zou willen gaan kijken, maar besluit het niet te doen. Hij wandelt verder. Hij hoort terug hetzelfde geluid, maar iets heftiger. Nu Victor uit huis is, is het de tijd om nog eens te gaan kijken in de kelder, juist zoals vroeger. Hij gaat naar binnen, maar vindt het benauwd. Hij gaat vliegensvlug naar zijn kamer, legt alles uit aan Fabian en vraagt of hij mee wilt gaan kijken in de kelder. Samen gaan ze voorzichtig naar de kelderdeur, ze zien niemand in de woonkamer dus ze besluiten om de deur te openen. Stilletjes gaan ze naar beneden. "Er is hier nog niks veranderd", fluistert Fabian. Appie schudt zijn hoofd. Nu horen ze het geluid zeer goed. Ze besluiten om verder de kelder in te gaan. Op dit moment horen ze de kelderdeur open gaan, dit wil zeggen dat Victor terug thuis is. Ze kijken of de geheime gang een optie is om naar binnen te gaan, die staat er tenslotte nog altijd. Ze gaan naar binnen, en gaan voorzichtig verder terwijl de voetstappen luider worden. Ze schrikken als ze zien wat ze verder in de geheime gang zien.

Wat of wie zou het kunnen geweest zijn? En nog beter, zal Victor hen betrappen?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu