Hoofdstuk 48: Oude bekende

52 0 2
                                    

Geschreven door: Fran

De clubleden kijken Appie verontrustend aan. "Zou ik het hen zeggen?", vraagt hij zich in zichzelf af. "Kijk jongens, ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Maar ik heb het briefje daar gelegd", begint Appie. Als de clubleden dit horen, kijken ze neerschuddend naar Appie. "Stelletje prutser!", roept Jeroen hen na. "Ja sorry, ik heb dit niet voor niks gedaan". "Was dit een spelletje Appie? Dit is helemaal geen spelletje! Weet je nog dat kistje uit de tombe in Egypte? Dat was ook een grap zeker?", begint Nienke te schreeuwen naar Appie. "Ja, Noa was hierdoor bijna dood! En mijn leven stond ook op het spel", voegt Fabian eraan toe. Appie kijkt neerbuigend, hij schaamt zich toch een beetje. "Maar waarom zei je net dat je dit niet voor niks hebt gedaan?", vraagt Fabian hem achteraf. "Jongens, ik heb iets ontdekt", begint Appie. De clubleden kijken hen vragend aan.

INTUSSEN IN HET HUIS ANUBIS

"Jongens, kijk eens naar de tuin, hoe prachtig!", roept Trudie vanuit de keuken. De vier meiden kijken op. "Nog eens bedankt Noa, dat je mij hierbij hebt geholpen". "Dat is heel graag gedaan hoor Trudie, ik hou er zelf ook enorm van!". "Heb jullie de tuin met jullie tweeën gedaan?", vraagt Sofie hen na. Noa knikt. "Ja, maar Jimmy, Robbie en Nienke hebben soms ook eens geholpen. Maar de grootste dank is toch aan Noa", zegt Trudie blij en ze huppelt naar de keuken. "Zeg, ik en Matthijs zullen vanavond nog eens flink gaan lopen, want zondag is het zover", begint Mara. "Jullie komen toch kijken?". De 3 meiden knikken, en samen spelen ze nog een kaartspelletje.

Patricia woelt in haar bed. Ze maakt zich zorgen. Van wie zou dat briefje nou komen? Ze besluit om een boek te gaan lezen en te wachten tot Jeroen terug binnenkomt.

Mick en Joyce zijn naar de winkel. Ze kopen allerlei lekkers voor de filmmarathon van vanavond. "Wat zou Amber nog meer lusten?", vraagt Mick aan Joyce. "Neem anders wat zuurtjes, dat lust Fabian ook wel". Ze hebben besloten om met vier een filmmarathon te doen, aangezien Patricia ziek op bed ligt en Jeroen bij haar wil zijn. Opeens belt Trudie naar Joyce: "Joyce? Zou je het zien zitten om met het hele huis een filmmarathon te organiseren?". Joyce kijkt naar Mick en Mick haalt zijn schouders op. "Ja hoor, was vorige keer ook gezellig. Zou ik nog wat lekkers mee moeten doen?". "Ik ben nu een taart aan het bakken, dus ik zou voorstellen dat jullie nog wat chips en snoepjes mee willen nemen, en oh ja de cola is ook op", vertelt Trudie aan de telefoon. "Komt in orde!", vertelt Joyce terug en ze houdt het gesprek op. "Dan neem ik de cola en neem jij nog wat zuurtjes en chips", besluit Joyce en ze gaan elk een kant op.

De clubleden kijken naar Appie en wachten op een antwoord. "Nou ik moest het gewoon doen". "Waarom moest je dit doen?", vraagt Jeroen zich pissig af. "Ik liep langs het kerkhof en toen zag ik een verschijning, een verschijning van Rufus. Ik ging dichterbij, om te kijken of dit echt zo was, en toen zag ik het, het was Rufus echt", begint Appie. "Ik keek en bleef een beetje op afstand, omdat ik wilde weten wat hij ging doen. Ik wilde trouwens ook niet dat hij mij zag". "En toen?", maakt Nienke zich zorgen. "Toen zag ik dat hij naar het graf ging van Zeno. Ik hoorde hem zeggen dat de mensen die hem dit hadden aangedaan, dat hij op hen zal wreken", vertelde Appie verder. Vanaf dan stond iedereen zijn mond open van verbazing. "Denk je dat dit over ons gaat?", begint Amber wat te flippen. "Ik denk van wel. Want wij hebben de traan gegeven aan Anchesenamon waardoor Zeno die traan niet kon gebruiken om te overleven". Nienke komt er tussen: "Nou, ik heb echt geen zin om dit gedoe hier opnieuw te beleven. Het is eindelijk rustig in het huis, laten we dit zo houden", zegt Nienke vastbesloten. "Ja, sorry dat jullie dit moesten horen aan de hand van een flauwe grap. Maar wat ik net heb verteld is geen grap". De club weet niet wat ze moeten doen. "Ik stel voor dat ik nu naar Patries ga om haar het nieuws te vertellen, want ze moet dit ook weten", vertelt Jeroen. "Ja, en ik stel voor dat wij met z'n allen terug naar het Huis gaan, en wachten tot er eventueel sprake is van Rufus. Want voor hetzelfde geldt is dit niet naar ons gericht en maken wij ons druk voor niks", vertelt Nienke. De clubleden wandelen terug naar het Huis. "Nienke?", vertelt Fabian haar na en houdt Nienkes arm vast. Nienke kijkt naar Fabian. "Hé, samen komen we er wel uit. Zoals altijd". Nienke bloost. Ze weet nu terug 100% zeker dat Fabian er voor haar is in nood. Ze geeft Fabian een knuffel. Dan voelen ze beiden een arm om zich heen, het is Amber. "Samen komen we er uit", vertelt Amber en ze hebben een poosje een groepsknuffel, waarna ze hun groet doen. "Sibuna!". Jeroen en Appie staan in de verte te kijken, maar doen ook beiden de groet: "Sibuna".

IN DE KAMER VAN PATRICIA

Nadat Jeroen Patricia het verhaal heeft verteld van Rufus op het kerkhof, begint Patricia zich nu echt zorgen te maken. "Wat als dit over mij gaat? Wat als hij zich wilt wreken op mij? Wat nu als...". "Rustig Patries, we weten het niet zeker. Voor hetzelfde geldt gaat dit niet over ons, zoals Nienke denkt, en dan maken we ons zorgen om niks". Jeroen meet nog even Patricia haar koorts. "Je koorts is wat gezakt, maar nog altijd een goeie 39°C". Jeroen verlaat de kamer en doet de deur achter zich dicht. Noa komt aangelopen. "Jeroen! Ik... ik...", hijgt Noa. "Wat is er met jou aan de hand, Noa?", vraagt Jeroen zich af. "Ik, ik, ik zag Rufus dichtbij het Huis! Hij zag er niet bepaald gelukkig uit", vertelt Noa die maar niet op adem kan komen. "Rustig Noa, adem in adem uit". "Heeft hij jou gezien?", vraagt Jeroen zich af. "Ik denk van niet, maar wat komt hij hier doen?", vraagt Noa zich bezorgd af.

Na het hele verhaal uit te hebben gelegd ploft Noa zich op de grond in de gang. "Dit meen je niet?". Jeroen schudt van wel. Noa krijgt allemaal flashbacks: dat ze ontvoerd werd door Rufus, in het kasteel met Wolf als uitverkorene, ... ze voelt zich helemaal draaien. "Ohnee!", horen Jeroen en Noa uit de kamer van Patricia. Snel staat Noa recht en komen ze de kamer binnen. "Wat is er liefde?", vraagt Jeroen zich af en kijkt bezorgd. Patricia kijkt van Jeroen naar Noa. "Ja, ik kwam Jeroen vertellen dat ik Rufus heb gezien aan het Huis en dat hij er niet al te gelukkig uit zag, ook heeft Jeroen mij alles verteld van op het kerkhof", vertelt Noa verschrikt. Patricia schudt hevig haar hoofd. "Ik zie Rufus in de tuin...". Jeroen en Noa kijken vlug maar voorzichtig door het raam en zien Rufus daar zitten op een bankje. "Is het dan toch waar? Komt hij zich wreken op ons?", fluistert Patricia naar Jeroen en Noa terwijl ze denkt dat Rufus elk moment naar hen kan gaan kijken. "Wacht, ik stuur de rest een berichtje", vertelt Jeroen en hij begint te appen. "Shit, geen bereik!". "Kom, we zullen ze halen!", vertelt Noa bang en kijkt naar Jeroen en Patricia. "Gaan jullie maar, ik heb de kracht niet om mijn bed uit te komen". "We komen zo meteen weer terug naar hier!", vertelt Jeroen Patricia na waarna hij met Noa de kamer uit holt om de rest te waarschuwen.

Wat zal er gebeuren? Wat komt Rufus hier doen en zal hij de clubleden en Noa opmerken? Zullen Jeroen en Noa op tijd zijn om iedereen te waarschuwen? 

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu