Hoofdstuk 9: Fout

84 0 0
                                    

Geschreven door: Amy

Robbie stormt de kamer van Amber, Joyce en Patricia in. De drie meiden kijken wat vreemd op. 'Robbie? Wat doe je hier?' vraagt Patricia. 'Joyce, hebben jij en Mick elkaar gezoend?'. Joyce voelt dat ze rood wordt en knikt langzaam. 'Ja hoe weet je dat?'. 'Van Jeroen, maar beter stop je ermee om Mick te verleiden. Mick hoort bij Sofie, niet bij jou'. Joyce fronst haar wenkbrauwen en Robbie verlaat weer de kamer. 'Wat was dat nou weer?' vraagt Amber. Joyce zucht. 'Vinden jullie ook dat ik Mick met rust moet laten?'. De meiden schudden hun hoofd maar Amber voelt zich dubbel. Naast dat ze weldegelijk iets voor Appie voelt, lijken haar gevoelens voor Mick ook weer terug te komen. Alleen zal dit nooit meer wederzijds worden en misschien is Mick inderdaad beter voor Sofie of Joyce.

DE VOLGENDE OCHTEND

Jeroen wordt wakker van iets dat over zijn wang streelt. Meteen hoopt hij dat het Patricia is maar als hij zijn ogen opent schrikt hij. 'Noa? Wat doe jij hier?'. Noa lacht. 'Nou zeg, ik had wel een wat leukere reactie verwacht'. Jeroen gaat rechtop zitten en geeft haar vlug een kus. 'Ja tuurlijk, maar ik dacht dat je volgende week pas terug zou komen'. Noa knikt. 'Dat klopt maar ik miste jou en ik was toch erg nerveus over je appje. Waar ik toch wel echt erg benieuwd naar ben'. Jeroen kijkt haar lang aan en twijfelt wat hij moet zeggen. Eigenlijk heeft hij voor zichzelf nog niet eens een duidelijk antwoord. 'Uhm, het was eigenlijk niet heel belangrijk. Maar aangezien jij nogal close bent met Sofie wilde ik het je graag vertellen'. 'Wat vertellen?'. Jeroen zucht. 'Mick heeft met Joyce gezoend'. Noa staat boos op en wilt de kamer uitlopen maar Jeroen houdt haar tegen. 'Nee, niet tegen haar zeggen'. 'Hallo, ze is 1 van mn beste vriendinnen' zegt Noa verontwaardigd. 'Dat weet ik, maar ik heb zo'n gevoel dat Mick het zelf wel gaat zeggen. Laat ze. Het is aan Mick om het te vertellen'. Noa zucht en weet dat hij gelijk heeft. 'Oké dan, maar het moet niet lang meer duren' zegt Noa boos en loopt de kamer uit.

Mick is aan het ontbijten als Amber de kamer in komt gelopen. 'Goedemorgen Mickie'. Hij glimlacht: hé goedemorgen. 'Zou ik je misschien even kunnen spreken in de tuin?'. Mick weet niet goed waarom maar loopt toch maar met haar mee. Eenmaal in de tuin aangekomen gaan ze op het bankje zitten. 'Dus, waarover wilde je me spreken?' vraagt Mick die eigenlijk best honger had. Amber kijkt hem aan. 'Je moet gaan kiezen Mick. Joyce gaat er aan onderdoor'. Hij knikt. 'Ik weet het, maar ik voel ook gewoon zoveel voor Sofie dat ik het gewoon niet weet'. Amber legt een hand op zijn been. 'Laat gewoon je gevoel leiden Mick, dat is het allerbeste. Bij wie voel je je het best?'. Mick denkt na. 'Ja , ik denk bij Joyce'. Amber knikt. 'Dat denk ik ook, jullie stralen als jullie bij elkaar zijn'. 'Echt waar?'. 'Zeker weten, ga ervoor'. Mick glimlacht naar haar: dankjewel Am, je bent lief. Amber bloost een beetje. 'Jij ook Mick'. Ze kijken elkaar lief aan en hun hoofden buigen langzaam naar elkaar toe. Dit is helemaal geen goed plan maar toch gebeurt het. Ze zoenen elkaar, voor secondes lang.... Dan horen ze de deur open gaan en kijken ze elkaar ongemakkelijk aan. Joyce komt de tuin in gelopen. 'Wat doen jullie hier?'. 'Uh niks, ik ga maar eens naar binnen, Mick moet je wat vertellen'. Amber loopt de tuin uit.

Patricia loopt in de hal en komt tot haar schrik Noa tegen. 'Oh heei, ben je al terug?'. Noa knikt: ja ik maakte me zorgen om Jeroen dus kon het toch niet laten om eerder naar huis te gaan. 'Ah oké'. De meiden kijken elkaar aan en dan komt Jeroen aangelopen. Meteen begint hij het warm te krijgen. De twee meiden waar hij verliefd op is staan tegenover elkaar. Snel loopt hij naar hen toe en geeft Noa een kus. Patricia voelt een teleurstelling en kijkt snel naar beneden. Jeroen ziet het en besluit even met haar te praten. 'Uh Noa, ik moet even iets met Patries bespreken goed?'. Noa knikt: ik ben in de woonkamer als je me zoekt. Ze loopt weg en Jeroen pakt Patricia's hand vast en trekt haar mee naar boven. Ze gaan op Patricia haar bed zitten. 'Ben je blij dat ze weer terug is?' vraagt Patricia zonder emotie te tonen. Jeroen zucht. 'Ik weet het niet. Toen ze me vanmorgen wakker maakte schrok ik en voelde ik een teleurstelling terwijl ik eigenlijk blij had moeten zijn. Ja, ik ben nog verliefd op haar maar ik weet niet precies of die liefde verder gaat dan wat ik voor jou voel'. Patricia kijkt hem aan en knikt. Het is een tijdje stil en Patricia gaat naar achter en leunt tegen de muur aan. Jeroen volgt haar voorbeeld en legt een hand op haar been. 'Ik ben gek op je Patricia'. Patricia kan een lachje niet onderdrukken. 'Je moet kiezen Jeroen. Zoals ik al zei: ik wil geen tweede keus zijn. Jeroen knikt: dat snap ik. Patricia kijkt hem aan en ze smelt van zijn lach. Hij is zo lief en knap. Jeroen legt een hand op haar wang en wrijft er zachtjes overheen. Hij komt met zijn hoofd dichterbij: mag ik? Patricia twijfelt en weet niet goed wat ze moet doen. Jeroen heeft nog steeds geen keuze gemaakt dus eigenlijk wilt ze sterk zijn en zich niet aan hem overgeven. Alleen voelt het zo goed... ze kan hem gewoon niet weerstaan dus knikt ze. 'Ik wil niets liever Jeroen'. Hij glimlacht en zoent haar met volle overtuiging. De zoen wordt alsmaar intenser en Jeroen duwt haar achterover op bed en gaat op haar liggen. Hij kust haar lippen, haar nek en gaat onder haar shirt en voelt aan haar borsten. Heeft Jeroen dan eindelijk zijn keuze gemaakt? Ze gaan helemaal in elkaar op en dan wordt opnieuw de deur open gegooid....

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu