ryujin baru nk turun dri kereta suga.. suga katakn sesuatu yg membuatnya tersentuh..
"ryujin.. jgn pendam sendiri.. kau nk cerita dkt aku kau boleh cerita.. kau boleh panggil aku oppa.. aku anggap kau mcm sinb.. mcm adik aku sendri.. jgn sedih bersendirian.. kau xkan keseorangan kalau kau share masalah kau.. aku yakin kau boleh harungi kehidupan kau.. aku xtahu tntg kehidupan kau.. tapi aku yakin.. aku sama seperti aku, sinb, eunha dan orng lain jugk. x kan lepas dri kisah silam.." suga mengelus rambut ryujin..
"gomawo.. aku boleh share cerita aku dkt kau? kau yakin xkan rasa terbeban?" ryujin airmata sedikit jatuh..
"x.. kita sebagai manusia kena selalu support orng lain jugk.. baru org support kita.. itu yg sinb pernah kata dkt aku dulu.. dan sekarang aku kena katakan dekt kau.." suga
airmata ryujin jatuh bersama dgn beban yg ditanggungnya selama ini.. suga hanya memeluk ryujin untuk mengurangkan beban ryujin..ryujin sedikit membaik..
"suga.. x maksud aku oppa" ryujin tersenyum.. suga jugk senyum..
"aku nkcerita.. tapi aku sekarang mengantuk." ryujin
"ya.. aku pn x mahu la kau cerita sekrang sbb aku pon nk balik nk tidur.. bila2 kau nk cerita kau boleh cari aku dkt cafe aku.." suga bagi namecardnya dkt ryujin..
ryujin pon melambai ke arah kereta suga yg semakin menjauh..ryujin menarik nafas dan tersenyum.. ryujin masuk kedalm melihat orgtuanya tiada dirumah.. lalu ryujin ke biliknya selepas bersihkan diri dia pon mula baring dan melelapkan matanya..
keesokkan harinya seperti biasa.. ryujin pergi kelab dan mencri kelibat sinb.. lalu dia melihat jhope dan hoshi.. ryujin tersenyum ke arah jhope.. namun jhope buat2 x nampak.. sdngkn hoshi membalas senyum ryujin.. selang beberapa minit ryujin baru ingat kalau sinb masih sakit dihospital.
hoshi berlatih sendirian sbb sinb tiada hari itu.. hoshi tahu kalau ryujin dan sinb x rapat.. so mna mungkin kalau ryujin tahu dimana sinb.. jhope hanya berlatih dan diikuti ryujin.. seharin mereka berlatih bertiga.. kerana jhope x berapa nyaman dgn hoshi yg hanya terus menerus memandang ryujin.. lalu mengajak hoshi untuk berlatih bersama.. ryujin pon x membantah..
balik saja dri latihan.. ryujin bercakap dgn jhope.. namun jhope hanya diam saja...hoshi mengajak ryujin untuk ikut mereka nk lepak dimall bersama kawan2 yg lain sekalian nk kenalkan ryujin kepada yg lain.. jhope mulanya membantah.. kerana x mahu kalau ryujin salah anggap dgnnya.. akhirnya dia membiarkan ryujin itu bersma..
smpai saja dimall mereka lepak disalah satu cafe didlam mall itu.. selang beberapa minit dtg la kawan2 jhope dan hoshi iaitu. dk, mingyu, dino, jimin,suga dan taehyung.. suga yg melihat ryujin terus berslaman dgn ryujin.. dn ryujin yg tadi dudk disebelah jhope terus berpindah duduk disebelah suga..
mereka banyak bercerita.. ryujin sedikti sebanyak mula kenal dgn jhope.. kadang jhope ketawa lepas.. ryujin hnya memandang senyuman dan tawa jhope.. dlam diam2.. namun ada yg menyedari.. iaitu suga yg sempat menyedari tingkah ryujin..patutlah nak duduk sebelah suga.. kerana dihadapannya ialah jhope..
sedang asyik melihat jhope.. ryujin perasan kalau kawan2 sedang berjalan dibelkang jhope.. ryujin meminta kebnaran nk pergi ketandas.. suga menyuruh jhope menemani ryujin.. namun ryujin menolak dgn keras.. dan matanya x lepas dri melihat kawan2nya.. kata2 sinb bermain di fikirannya.. ryujin perlahan mengikuti kawan yg pergi menemui seseorang..
paling mengejutkan ryujin.. orng yg ditemui itu ialah orng yg semalam yg buat dia dan hmpir merogolnya dan memukul sinb.. ryujin duduk dibangku belakng mereka..dan mendengar semua perbicaraan mereka..
"apa? kau x berjaya rosakkan pompuan tu?" suara lia sedikit ditekan
"ada kawan dia selamatkan dia semalam.." namja itu..
YOU ARE READING
♥Sinb Story♥
FanfictionSinb with the boys.. ~Random~ Ff kali nie sinb dgn banyak namja lain.. Saja author buat.. Anggap mcm cerita pendek gitu~~~ ~~~~~~~ Hwang sinb ~~~~~~~