cinta @ benci

14 1 0
                                    

Ong terus mengajak sinb kluar selpas balik sekolah.. Jungkook pulk mencuri melihat rose yg ada didpnnya.. Sinb yg teringatkan akan plan yg dickp rose semlam..

Sinb pon mengajak jungkook.. Jungkook menolak.. Tiba rose bersuara dkt ong yg mengatakan kalau rose nk ikut..  Jungkook yg awalnya menolak.. Pon terpaksa ikut sbb jungkook nk kenal rose..

Balik sja sekolah mereka terus pergi ke playground yg dikatakan ong.. Mereka bermain banyak permainan.. Hingga mereka pergi ke wildono game..

Sinb duduk sebelahan kanan jungkook dan kiri jungkook ada rose dan sebelah rose ada ong.. Akibat terlalu extreme skirt sinb dan rose terselak.. Ong membuka jacketnya lalu dipakaikan kepda rose.. Jungkook jugk nk buka jacket nk bagi dkt rose.. Tapi dia melihat ong buat dulu.. Jungkook hnya perhatikan rose dgn ong saja.. Sdgkn sinb.. Ada seorang namja membuka jacketnya dan diberikan kepada sinb.. Sinb pon mengambil dan memakainya.

Selesai habis bermain sinb mencari namja tadi dan akhirnya mereka bertemu.. Sinb memanggil namja tersebut dan menghampiri.. Rose, ong dan jungkook melihat kearah sinb.. Ong dh panas hati.. Jungkook biasa saja.. Jungkook memandang rose.. Rose memandang ong.. 

"Hey!! " sinb

Namja itu brbalik badan.. Dan terpanah dgn kecantikkan sinb.. Sinb tersenyum manis namja itu pon senyum melihat sinb..

"Nah.. Gomawo! " sinb

"Nde.. Ohw.. Kenalkan aku lucas dan kau? " lucas hulurkan tangan.. 

Sinb menyambut tgn lucas

"Hwang sinb.. Pnggil sinb" sinb

"Nice to meet you" lucas.

"Nice to meet you too" sinb

"Okay la smpai sini dulu.. Skli lagi gomawo" sinb lalu melambai kear lucas..

Lucas tersenyum dan melambai jugk.. 

Mereka pon balik kerumah masing2.. Rose seperti biasa ong yg akan hantar dia balik.. Sinb terus balik walaupun dia menyuruh jungkook menghantarnya namun jungkook mengabaikan dan meninggalkannya..

Keesokkan harinya sinb x putus asa terus melekat dkt jungkook.. Sinb membawa bekal dan hadiah untuk jungkook hingga jungkook meluat dgn sinb..

Sdg asyik mendekati jungkook kelas didtgi oleh guru kelas bersama seorang murid baru.. Sinb hanya memandang jungkook.. Dn bercakp dgn jungkook yg x melayaninya..

Guru kelas itu menyuruh murid baru itu perkenalkan diri..

"Anyeong.. Wong yuk hei imnida panggil lucas imnida" lucas tunduk hormat..

Semua memandang kedepan termasuk dgn sinb.. Rose jugk memandang dn senyum..  Ong melihat ke belkang dan melihat sinb.. Tiba2 matanya memandang rose yg memandang lucas dgn tersenyum..

Guru kelas menyuruh lucas duduk dismping sebelah kiri sinb..  Lucas tersenyum melihat sinb.. Sinb yg memeluk lengan jungkook pon melepaskan dan berbalik badan untuk melihat lucas.. 

"Anyeong lucas-shi" sinb

"Anyeong" lucas senyum mengoda rmai yeoja menjerit histerius melihat sinb dpt senyuman lucas.. 

'Mungkin dia nie boleh buat yeoja gila nie pergi jauh dri aku.. ' jungkook lalu tersenyum sinis.. 

Waktu rehat

Sinb tetap melekat dgn jungkook..  Walaupun lucas ada bersama... Kini mereka rehat bersama2..rose duduk bersebelahan dgn ong dan lucas sdgkn sinb duduk sebelah jungkook berhadapan dgn rmereka yg lain.. 

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now