chef hensem👨‍🍳

16 1 0
                                    

Hati sinb gemuk bila mendengar leeteuk ambik berat tntgnya hnya kerana tiffany..  Mmg sinb tahu kalau malam esok tiffany dan leeteuk akan kluar mkn malam berdua..  Sinb tetapkan hatinya untuk berpaling dri leeteuk..  Sinb x nk tmbah luka dihatinya...

Keesokkan harinya sinb dtg kerja dgn muka pucat... Semalam dia mkan ubat yg leeteuk beli untukknya...  Tpi sama saja kalau smpai skrang belum makan..

Sinb memasuki dapur..  Minho dan tiffany belum dtg..  Leeteuk baru smpai..  Yein, yeri, dan saeron melihat sinb masuk lalu memanggil sinb..  Sinb pon pergi ke arah mereka.. 

"Hey.. Pempuan murahan... Kau buat apa semalam..  Smpai leeteuk oppa angkat kau!" yein menolak bahu sinb mengunakkan jari tunjuknya.  

"Tah.. Pasti kau pakai guna2 kan..  Supaya leeteuk oppa suka kat kau kn" yeri

"Guys..  Dia nie cuma pempuan kampung yg x dak duit..  Satu lagi org tua kau x ajar yer..  Jadi pempuan jgn murahan.. " saeron menampar pipi sinb smpai berdarah bibir sinb.. 

"Leeteuk tu aku yg punya..  Sedar diri kau..  Kau dgn dia x setanding.. Kau hnya pempuan murahan yg bersepah kat luar sana" sareon menolak2 bahu sinb dgn jarinya.  

Mereka x sedar leeteuk yg ada dibelakang sinb sebelum masuk mendengar percakapan..  Leeteuk menolak pintu dapur keras..  Mereka terkejut..  Tapi sinb mukanya begitu pucat dan x bermaya..  Leeteuk berjalan mendekati sinb yg membelkangnya.. Dan mereka menatap dia takut2.. Sinb akhirnya rebah..  Leeteuk mendapatkannya..  Leeteuk mengangkat sinb masuk keruang masaknya..  Diletak di kerusinya..  Lalu dia keluar menemui 3 org yeoja itu.. 

"Siapa ckp aku milik kau..  Apa kau dh bosan kerja disini..  Mahu aku pecat?? Jika berlaku sesuatu dgn sinb..  Aku x segan pecat kau bertiga! Aku peringatkan.. Jgn pernah kacau sinb!!" leeteuk terus meninggalkan mereka dan pergi ke ruangnya.. 

Leeteuk membelai rambut sinb..  Leeteuk memerhati unik wajah sinb.. 

'Menarik..  Cantik kau nie sinb..  Tapi sayang kau terlalu muda untuk aku.. Aku hanya boleh anggap kau adik aku.. ' leeteuk dlm hati..

Leeteuk memasak sedikit. Untuk sinb.. Makanan khasiat supaya sinb bertenaga...

Selang beberapa minit makanan pun dh siap..  Leeteuk membuka beg sinb untuk cri ubat sinb.. Tiba2 leeteuk melihat satu gambar keluarga.. Leeteuk berbalikkn gambar itu lalu membaca.. 

'Omma appa sinb rindu.. Selalu bersama sinb..  Sinb hanya nk omma appa ada disisi sinb..  Sinb x kuat menghadapi semua sendiri.. Hyunjin dan boemgyu sgt rindukan omma appa..  Semoga tenang disana.. 

29 'june' 2013

Leeteuk yg membaca merasa tarikh itu tidak asing baginya..  Tiba2 sinb bergerak2. Leeteuk cepat simpan gmabr itu ke beg sinb..  Lalu dulu santai berdiri dimeja.. 

"Auch" sinb memegang perutnya. 

"Yah!.  Kau kenapa?? " leeteuk  risau..

Sinb hnya mengeleng

"Ckp la..  Kau lapar ka?? Aku ada masak untuk kau" leeteuk sinb terus mengangguk.. 

Leeteuk mengambil lalu diberikan kepada sinb.. 

"Ini resipi baru aku..  Kau cuba.  Nnty bagi komen tau.. Bukn senang nk buat nie" leeteuk memandang sinb yg makan gelojoh..  Dan comey baginya.. 

Selesai makan sinb terus komen

"Sedap.. Rasanya cukup perfert..  Nk lagi.. Dagingnya lembut..  Sayur yg digunakan fresh.. " sinb menghulurkan pingan kosong ke leeteuk. 

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now