Hanya kau diHATIku

27 1 0
                                    

Hwang sinb- pembantu kedai yg x dibayar selama 3 bulan.. Cantik.. Membantu ong smpai ong berjaya.. Menyukai ong dlm diam..

Ong seongwoo- handsome.. Tegap.. Lembut pada isterinya.. Membuka kedai makan.. Miskin.. Brkat sinb ong berjaya hingga dia mempunyai 3 cabang restoren..

Kim seolhyun- isteri ong.. Kuat berjudi.. Mengambil semua duit ong.. Meninggalkan ong saat ong susah.. Berkawin dgn orng kaya dn jugk meninggalkn org itu selepas org itu bangkrut.. Cantik..

_________________________________________

Seolhyun membuka kuanter dan mengambil semua duit yg ada didalm itu.. Untuk shopping berjudi dan melepak dgn kawan2..

Seolhyun merasa duit itu x cukup.. Dia menghampiri ong yg sedang sapu lantai..

"Knp duit ada banyak tu ja?? Mana pergi lagi?? " seolhyun..

"Tadi dh pakai beli barang.. " ong melihat isterinya..

"Aku nk guna duit!!. Bagi aku lagi rm500 kalau x aku pergi dri sini!!" seolhyun

"Jgn la macam nie syg.. Ong mna ada duit.. " ong..

"Kalau mcm tu!! Aku akan pergi dri sini.!! Aku x mahu hidup dgn org miskin mcm kau!! Kau x layak untuk aku!!." seolhyun terus keluar..

Ong mengejar seolhyun.. Namun seolhyun memeluk seseorang lelaki kaya.. Ong hmpa melihat seolhyun..

Ong kembali ke kedai.. Tiba pemilik kedai dtg lalu memarahi ong..

"Aku nk duit sewa!!Dah 2 bulan kau x bayar!!Kalau kau x bayar.!!Esok kau boleh pergi dri sini!!"pemilik kedai..

"Tolong la encik.. Bagi saya waktu.. Skarang kedai saya merosot sikit." ong

Pekerjanya mendengar petengkaran kecil itu..

"Aku x kira.. Aku nk duit aku.. Kalau x esok berambus.. " pemilik kedai itu lalu keluar dri kedai itu..

Pekerja ong.. Yg melihat ong seperti susah nk bayar gaji mereka.. Mereka pon ambik keputusan.. Sbb dh 3 bulan mereka kerja x bergaji..

"Tuan.. Saya berhenti.. " pekerja itu membuka apron lalu diberikn kpda ong..

3 pekerja ong berhenti sekali gus.. Hanya tinggal seorang gadis kecil ini.. Yg bernama hwang sinb..

"Tuan.. "Sinb lembut..

"Pergi la.. Maaf saya x bgi dkt kamu gaji.. Maaf" ong menunduk..

"Tuan.. Saya nk bantu tuan.. Tuan kena bersemangat lagi.. Bangkit untuk terus maju.. Saya akan ada dibelkang tuan untuk membantu tuan sedaya upaya saya.. " sinb lalu berlari keluar..

Sinb mengejar pemilik kedai itu.. Ong mengikuti sinb..

"Encik.. Saya nk bayar sewa kedai.. " sinb..

Pemilik kedai itu membuka fonnya lalu sinb scan barcode itu dan masalah sedikit selesai.. Ong berterima kasih pada sinb.. Sinb gembira dpt bantu bossnya..

Keesokkan harinya.. Ong dgn sinb bertungkus lumus.. Sinb jugk mencadang untuk buat delivery. Sinb jugk kadang memberi kertas untuk promote kedai mereka kepda penjalan kaki disitu dgn memakai kostum momo. Ong tersenyum melihat sinb yg bersusah payah bersamanya..

Ong nk hantar makanan.. Tapi sinb dh siap dgn pakaiannya lalu mengmbil makanan ditangan ong dan tersenyum kepada ong.. Sinb keluar dan menghantarnya.. Kedai pon semakin ramai sinb dan ong x menang tangan.. Namun tetap kuat.. Org ramai menyukai sinb yg baik ramah dan sopan santun.. Pandai mengambil hati pelanggan..

Kecantikkan sinb jugk selalu menjadikan kedai ong ramai namja yg dtg.. Ong tersenyum melihat kedainya semakin ramai kembali.. X lupa jugk senyum manis sinb yg membuat ramai menyukainya.. Kadang apa yg sinb lakukan untuk kedai. Ong sgt hargai.. Ong sgt beruntung ada sinb saat dia susah..

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now