chef hensem👨‍🍳

22 2 0
                                    

Sinb smpai dirumah lalu membaringkan badan diatas katil.. Pelan2 mtanya tertutup lalu terlena... 

Keesokkan pagi sinb bangun pukul 6:15am.  Sinb terus mandi dan bersiap..  Rambutnya masih basah dibiarkan..  Hanya memakai lipbam saja.. Dan terus keluar..  Jam menujuk pukul 6:35am.. Sinb x sempat tunggu bas..  Sinb terus berlari ke hotel tempat kerjanya.. 

Sinb smpai dihotel lalu berlari masuk ke ruang masak leeteuk..  Smpai sinb melihat jamnya.. 6:51am..  Sinb jugk melihat leeteuk sudah ada ditempatnya melihat ke arah sinb...

"Kau terlambat hwang? " leeteuk

"Mana ada bas awal bas nie.!. Saya lari tau dtg sini.. Lmbt berapa minit ja" sinb...

"Aku x suka org yg terlambat... So kau tetap kena hukuman" leeteuk

"Mwo... Yah!  Apa hukumannya" sinb

"Kau marah hwang?? " leeteuk

"X.. " sinb..

"Okay..  Aku nk kau kemas ruang masak aku nie..  Aku x nk satu habuk pun ada.. Mop lantai smpai bersih..  Lepas hbis kerja kau semua..  Kau potong2 bahan yg aku beli nie.. Nnty aku dtg aku terus nk masak saja..  Faham cik hwang" leeteuk mendekatkan dri dan berbisik dkt sinb.. 

Mcm dh jadi rutin leeteuk akan berbisik lalu menghidu wangian vanila dileher sinb.. 

"Baikla sajangnim" sinb manis..

Leeteuk pon berjalan kluar..  Sinb pon mula mengemas..  Dan mengambil mop dn kain.. 

Leeteuk keluar dan terserempak dgn tiffany  dan minho...

"Sajangnim" tiffany dan minho

"Nde tiffany" leeteuk

"Awal sajangnim dtg" tiffany.. 

"Ye sbb saya nk buat resipi baru hari ini" leeteuk

"Emm.. Tiffany.. " leeteuk

"Tiffany..  Kau ckp la dulu dgn sajangnim..  Aku masuk dulu..  Siap2 kn barang kau.. " minho yg melihat sinb ambik mop... 

Tanpa menunggu tiffany jawab minho terus pergi.. 

"Tiffany..  Jom teman saya sarapan" leeteuk

"Tapi sajangnim.. Emm boleh la..  Tapi knp sajangnim x ajak sinb?? " tiffany

"Ohw..  Skrang dia ada kerja.. Nnty sya kerja dia pulak pergi sarapan" leeteuk

"Emm.  Okay jom" tiffany jalan bersama dgn leeteuk

Tiga org gadis hnya memerhati saja.. 

"Kalau tiffany sunbae dgn leeteuk oppa..  Kita x dak pilihan la.." yeri

"Tapi x pa..  Kalau untuk tiffany sunbae aku rela..  Tapi kalau untuk pempuan murahan tu aku x rela.. " yein

"Tapikan kita masih ada minho oppa" yeri.. 

"Tngok la tu..  Cepat dia kebas." saeron.

Mereka melihat minho nk membantu sinb.. Tapi sinb menolak..  Dan mereka pon masuk...

Sinb membuat kerjanya..  Sinb mengelap semua peralatan yg ada dlm ruang tu.. Selepas itu sinb mop lantai seperti yg disuruh.. 

Satu jam kemudian leeteuk dan tiffany kembali ke hotel..  Disaat nk masuk leeteuk memanggil tiffany..

"Tiffany " leeteuk

"Hohh" tiffany balik badan melihat leeteuk..

"Emm.. Esok malam teman aku makan malam boleh?? " leeteuk

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now