bodyguard cinta♥

26 3 0
                                    

Kini sudah 3 minggu jungkook menjaga sinb..  Sinb sedikit sebanyak melupakan daniel.. Sinb kembali kerja sbagai model..  Jungkook selalu menemani kemana pon sinb pergi..  Sinb pon dah semakin rapat dan selesa dgn jungkook.. 

Dan saat ini jungkook dan sinb sedang makan disalah satu cafe didkt sungai han..  Sinb mengatakan kalau ini cafe sinb slalu dtg dgn daniel..  Jungkook hnya memahami.. 

Sedang menunggu makanan.  Sinb nk ke toilet.. 

"Jungkook..  Aku ke toilet sekejap taw" sinb

"Nk aku tman x..  Kot2 la jadi apa2." jungkook

"X de papa la.. " sinb

Kerana sikap protetif jungkook membuat sedikit sebanyak hati sinb menyukai jungkook dlm diam..

Sedng sinb di tanya..  Makanan pon dh smpai... Jungkook nampak seorang yg dia kenali.. Jungkook bangun lalu pergi duduk depan yeoja itu.. 

"Rose? " jungkook

"Eh..  Jungkook.." rose.. 

"Kau buat apa kat sini?? " jungkook

"Aku tgh lipat baju... Tgh makan la" rose.. 

"Pandai kau buat lawak..  Sekarang kau kerja kat mna?? " jungkook

"Dulu aku kerja di gangnam.  Sekarang aku ditukarkan diseoul.. So aku kerja dkt balai polis daegun.." rose

"Biar betul??.  Aku pon kerja kat situ..  Tapi sekrang aku ada kes" jungkook

"Ohw patutla x nampak kau..kalau kau kerja situ..  Dan kes..  Berat x??" rose

Sinb kembali dri toilet nampak jungkook duduk dimeja lain bersama seorang yeoja yg cantik..  Sinb duduk dimeja.. Niat hati nk balik ja.. Tapi jungkook selalu menakutkan dia dgn keadaan luar yg x memungkin kalau dia keluar sendirian..  Sinb pon memutuskan untuk makan ja.. 

"Emm. Boleh kata berat la..  Bnyak pembunuh yg nk dia mati.. " jungkook

"Kau hati2.." rose..

"Kau still mcm dulu..  Selalu risau kat aku.." jungkook

"Sbb kau kawan aku..  Aku x nk la kau kenpa2.." rose.. 

" syg jugk kau kat aku" jungkook mengoda rose.. 

"Memandai ja kau..  Hah kau nie sendiri buat apa kat sini?? " rose.. 

"Ohw tgh tunggu orng dri tandas tu meja kami... " jungkook melihat sinb yg dh duduk dimeja mmbelaknginya.

"Hah..  Sapa tu gf kau ke?? " rose.. 

"Mna ada..  Nie salah satu kerja aku..  Atas dasar kerja ja nie.. " jungkook

"Dh la pergi teman dia aku pon dh hbis makan.. Btw.. Thanks tman aku mkn. " rose. 

"Bila2 kau nk makan kau ajak la aku.. Aku boleh teman.. " jungkook

"Kalau belanja boleh la aku ajak kau" rose.. 

"Aku belanja kau bayar.. " jungkook

Tawa mereka kedengaran smpai ditelinga sinb. 

"Memandai ja kau..  Dh la aku nk balik dulu..  See you again" rose.. 

"Okay..  Bye honey" jungkook...

Sinb terdengar jungkook sebut 'honey' sinb muncungkan mulutnya...  Lalu dia disergah oleh jungkook.. 
Jungkook pon duduk didpan sinb.. 

Sinb hanya senyum lalu diam saja..
Jungkook hairan dgn sikap sinb yg tiba2 diam.. 

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now