pengantin ganti

13 2 0
                                    

"Habis tu sekrang kau nk buat apa??" eunseo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Habis tu sekrang kau nk buat apa??" eunseo..

"Emm.. Unnie.. cafe unnie nk pakai orng x??" sinb bertanya pada chorong.. 

"Kau serius ka nk kerja sini sinb??" naeun.. 

"Knp? " sinb

"Kau kn x pernah kerja mana2 tempat.. Kau yakin boleh kerja.." umji jujur..

"Maksud kau? " sinb

"X la.. Habis beljar kau x kerja mcm kami.. Kau x de pengalaman.. Aku takut kau x tahan.. Lagipun kesian dkt kau.. Kau x biasa kerja berat2 sinb" eunha menepuk peha sinb.. 

"Aku tau.. Kalau aku x de pengalaman.. Tapi aku x mungkin biarkan sehun saja kerja.. Korang tahu.. Dia walaupun buta.. Tapi dia tetap kerja.. X kn aku x boleh.. Aku kena kuat kerana dia.. Dia pembakar semangat aku.. Aku nk ubah hidup aku dgn dia.." sinb..

"Klau macm tu.. Kau boleh kerja dicafe aku.. Sabtu dgn ahad kau cuti.. Orng lain plk kerja.. Orng lain cuti kau pulk kerja.   Okay sinb" chorong mengelus rambut sinb.. 

"Hah satu lagi.. Kerja pkul 8:30pgi smpai 5:30ptg saja.. Aku x bgi kau shif malam.. Sbb kesian dkt sehun.. Dia mesti perlukkn kau.. " chorong.. 

"Baik unnie.." sinb memeluk chorong..

"Kau kalau ada masalah apa2 bagitau ja kitaorng.. Kalau kitaorng boleh tolong kitaorng tolong" yerin.

"Baikla.. " sinb.. 

Mereka pon berpelukkan.. Setelah lama berborak.. Sinb melihat jam ditangannya yg menunjuk pkul 5:40ptg.. Sinb dh terlmbat untuk jemput sehun.. Sinb pon meminta diri lalu berlari keluar dan menunjuk kesana.. Smpai disana sinb melihat sehun dimarahi oleh seseorang.. Orng itu menumbuk sehun dan menolak sehun hingga terjatuh.. 

Sinb sakit hati melihat sehun diperlakukan begitu.. Sinb terus berlari dan mendapatkan sehun.. Sinb membantu sehun bangun lalu memarahi org itu.. Dan ternyata orng itu ialah woojin.. 

"Kau pahal??" sinb..

"Ehh.. Ada gadis malang la kat sini" woojin bermain dgn hujung rambut sinb.. 

Sinb menepis tangn woojin.. 

"Kau pergi dri sini skrang! " sinb..

"Kalau aku x nk mcm mna?? " woojin

"Kalau kau x nk pergi.. Aku yg akan pergi" sinb menarik lengan sehun.. 

"Jdi ini la penganti aku.. Alias penganti pengantin.. Apake sialnya kau sinb.. Dh la ditinggal nikah.  Lepastu dpt suami buta..  Dhtu dibuang dri kluarga.. Kesian hidup kau kan.. " woojin. 

Sinb dh pon menahan amarahnya.. Sehun hnya memerhati wajah sinb yg penuh dgn kesdihan. Sinb mengabaikan woojin dan terus menarik tangan lengan sehun berjalan bersamanya balik ke rumah mereka..

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now