silam

5 0 0
                                    

"hello" sinb memandang kebelakang nk pastikan hoshi x mengikutinya.. 

"hai sinb? masih ingat aku?" rupanya lia yg menelfon

"kau nk apa?" sinb 

"emm.. aku tahu yg ryujin tahu plan aku.. sbb tu aku x kacau kau dgn dia dulu.. tapi sekrang aku rasa masa yg tepat untuk membuat shin ryujin hilang dan x wujud lagi didunia nie.. " lia

"kau nk buat apa sebenarnya nie.. aku xdak masa la nak layan orng yg tikam belakng kawan sendiri.. kau x malu ker?? dah la hidup diatas kekayaan orng lain lepas tu bukannya nk bersyukur.. malah nk buat jahat dkt dia pulak.. kau x reti sedar diri ke.. org jahat selalunya jatuh jugk akhirnya.." sinb x tahu keberanian apa yg masuk kedlam dirinya.. 

"hahahaha.. lancang jugk percakapan kau ye.. kau nk tahu x ryujin dkt mna sekrang?" lia.. 

"kau nk tahu keberada ryujin kau ckp jela la.. x payah nk tanya aku balik.." sinb memegang dadanya.. ada firasat x baik dihatinya. namun dia menepis.. 

"sini aku bagi kau dgr sendri dan tengok sendri dgn mata kepala kau sendiri." lia menutup telfon dan buat panggilan video.. sinb was2 nk angkat.. takut apa yg lia katakan betul.. 

sinb akhirnya angkat.. dgn tangan bergigil melihat dilayar telfonya ada ryujin yg terduduk lemah dibangku dgn luka penuh dibadan dan muka ryujin.. sinb menjadi x tentu arah kerana dia berjanji akan menjaga ryujin namun kini ryujin sdg terluka.. 

ya semalam selepas saja ryujin sampai kerumah lia dan yeji dtg kerumah ryujin yg tiada penghuni hanya ada ryujin saja.. lia membawa beberapa namja untuk menangkap ryujin dan membawa ryujin ke bangunan lama.. smpai disana.. lia.yeji,yuna dan chaeryong memukul ryujin tanpa belas kasihan.. ryujin sgt lemah.. dia x tahu nk buat apa.. ryujin berfikir kalau ini akhir hidupnya seperti mana kawan2nya mahukan.. 

saat itu la ryujin tahu kalau.. mereka cemburu dgn kehidupan ryujin yg kaya raya.. dan boleh dpt apa yg ryujin mahukn.. x seprti dri mereka.. mereka harus memeras ugut budk disekolah dan dijalanan baru boleh beli apa yg mereka mahukan.. sejak berkawan dgn ryujin.. mereka tidak lagi memeras ugut.. mereka dapat apa yg mereka mahukan dgn hanya minta dan memohon kepda ryujin.. hingga mereka sndiri meluat dgn apa yg mereka lalukan.. mereka perlu meminta kepada ryujin membuatkan mereka terlihat seperti bukan kawan tapi pengemis.. namun ryujin x pernah menganggap mereka bergitu.. dgn bisikaan iblis2 dan bawang2 disekolah itu membuatkan mereka dgn sendrinya bencikan ryujin dan mahu ryujin meminta dan memohon kepdan mereka.. 

mmg pernah sekali ryujin terlepas cakp merngatakan kalau mereka seprti pengemis yg selalu  meminta dan mengatakan yg nk hidupkan diri mereka kena kawan dgn ryujin.. jujur ryujin menyesal sebb terlepas berkata begitu.. dia x dak niat nk luka kan kawan2nya.. dia hari itu bergaduh dgn keluarga membuatkan dia ckap apa yg sesuka hati hingga menguriskan hati kawan2nya.. kini kata2nya memakan dirinya sendri.. bila kawan2nya nk jatuhkannya.. 

sinb masih kaku x tahu nk ckp apa.. lia dh tersenyum kerana melihat sinb yg penakut menunjukkan dirinya.. 

"kau nk apa sebenarnya nie..?" sinb resah 

"kau boleh bagi apa dkt aku.. dan boleh buat apa untuk aku?" lia sengaja nk mainkan sinb kerana melihat sipenakut sinb nk jadi kuat dan hero

"apa saja.. aku akan lakukan dan bagi dkt kau.. asalkan lepaskan ryujin.." sinb yakin

"knp kau nk sgt ryujin selamat sedangkan kalau aku buat sesuatu dkt kau belum tentu dia selamatkan kau.." lia

"aku x kesah dia selamatkan aku atau x.. yg penting dia masih ada keluarga yg memerlukan dia.. sama seperti korang.. jgn sia2 masa depan korang dgn buat perkara bod*oh nie.." sinb 

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now