ika

14 2 0
                                    

Selepas makan.. Rowoon terus mengajak sinb bercakp.. Namun sinb x selesa kerana dia x biasa makan ditempat yg mewah.. Makanan yg dia makan pun diorder oleh daniel.. Yerin dh curiga dgn kelakukan daniel dan sinb.. Namun dia x mahu terus terjah begitu.. Yerin nk selidik dulu apa hubungan daniel dgn sinb..

"Jdi nama kamu siapa? " yerin memandang sinb.. 

Sinb mengangkat mukanya lalu memandang yerin..

"Nama saya sinb.. Hwang sinb" sinb

"Cantik nama kau" rowoon

Sinb hnya tersenyum.. 

"Okay kenalkan ini rowoon bisnis partner saya.. Dan kawan kepada daniel.. Saya kang yerin isteri kepada daniel" yerin santai..

Sinb yg sdg menguyah makanan tersedak.. Rowoon dan daniel sma2 memberikan air kpd sinb.. Terlihat riak wajah daniel risaukan sinb.. Sinb mengambil air ditangan rowoon lalu meminumnya.. Rowoon menepuk2 perlahan blkang sinb.. Smbil menanyakn bahwa sinb okay atau tidak.. Sinb hanya mengangguk saja.

Daniel hanya perhati kelakuan dua insan dihadapannya.. Yerin seprti dh dapt agak hubungan sinb dgn daniel.. 

"Jadi kamu la wanita yg disuruh mengandung anak daniel?? " yerin

Terbeliak mata daniel, sinb dan rowoon.. Rowoon memandang daniel x percaya.. Sinb dan daniel bertatapan..

"Yerin" daniel sedikit tegas.. 

"Wae? " yerin

"Bukan masa! " daniel meninggi sedikit suaranya.  

"Tapi smpai bila nk sembunyikan dia.. Dari perngetahuan saya" yerin

"Maaf.. Saya pergi dulu" sinb terus bangun dan pergi.. 

"Sinb" daniel panggil namun sinb x endahkn.. 

Rowoon masih tergamam dgn apa yg yerin katakan..

"Apa maksud kau daniel? " rowoon

"Jadi maksud kau dia masih ada urusan dgn kau.. Urusan ini la.. Knp kau libatkn dia.. " rowoon..

"Kau x tahu apa2 la.. " daniel dah mula x boleh kawal emosi..

"Bertanggungjawab la apa yg awak dh buat dekat dia.. Saya x nk dia mengandung luar nikah.. Saya mmg nk anak tapi saya x mungkin biarkan awak sakiti dia daniel.. Dia gadis baik.. Saya percyakn awak boleh bahagia dgn dia" yerin menahan airmata

"Yerin.. Aku xakan kawin dgn dia.. Aku hanya nak anak tu saja.. Aku hnya mencintai kau smpai aku mati.. Aku kena buat baik dan jaga dia baik2 supaya dia x gugurkan kandungan itu.. Aku berharap kau fahami semua nie yerin.. Aku hanya mencintai kau seorang saja.. Aku hanya nk ank aku saja.. Lepas dia melahirkan aku xakn jumpa dia lagi.. Seperti yg dia mahu.." daniel menatap yerin penuh rasa cintanya..

Sinb belum betul2 keluar dri restoren itu mendengar percakapan daniel.. Hatinya sakit..

'Dunia ini mmg kejam.. Aku bencikan dunia ini.. Aku xkn pernah bahagia.. Apa aku dilahirkan hanya untuk disakiti dan dilukai. Aku penat.. Aku penat hadapi satu demi satu yg datg x pernah henti.' sinb dlm hati bersama airmatanya..

Sinb keluar.. Hujan turun dgn lebat.. Daniel minta kebenaran kepda yerin untuk mencri sinb.. Yerin pon membenarkan.. Rowoon nk mencari jugk.. Namun daniel menyuruh rowoon menghantar yerin balik dgn selamat.. 

Dlam perjalanan..

"Yerin kau sepatutnya halang daniel mencari gadis itu.." rowoon

"Jujur rowoon aku x mahu daniel duakan aku.. Tapi aku dh x lama didunia ini.." yerin smbil menatap keluar jendela

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now