gadis misterius ♥

36 2 4
                                    

"Kau x percaya.. So kau dgr ini?? " vernon membuka peti suara kai dan exo yg pernah cakp dulu..

Sinb yg mendengar sakit hati lalu airmatanya mengalir.. Vernon melihat airmata sinb...

Tangan vernon terus mengelap airmata sinb dan tangan sebelah memegang bahu sinb.. Dan saat itu jugka badan sinb terus bergetar2.. Tindak balasnya begitu cepat.. Kai yg dri tadi mencari sinb dn akhirnya dia melihat vernon memegang tangan sinb dan bahu sinb...

Kai terus berlari dan tendang vernon..
Vernon jatuh.. Sinb lemah.. Kai takut2 untuk sentuh sinb.. Tapi kaki sinb terlampau lemah lalu memegang kedua tangan kai.. Tapi anehnya sinb seperti mendpat kekuatan... Selepas memegang tangan kai... Vernon merasa harga dirinya jatuh.. Diakan balas dendam.. Terhadap kai...

Vernon bangun lalu meninggalkan kai dgn sinb..

Kai membawa sinb ke ruangan sakit... Tapi sinb menolak.. Dia mahu ke rooftoop...

"Tapi situ tmpat exo?? " kai lembut

Suara kai membuatkan sinb kembli normal.. Sinb tetap dgn pendiriannya dia tetap nk pergi rooftoop...

Kai pon membawanya... Smpai dirooftoop exo yg lain belum masuk kelas... Sinb yg masih lemah sedikit dirangkul oleh kai...

"Sinb kenapa.??. Knp x bawak pergi ruang sakit??.. Knp kau bawa dtg sini??" suho

"Aku x knp2.. Knp aku x boleh dtg sini... Kai kan dh berjaya dptkan hati aku dh ubah aku jdi lain?? " sinb datar walaupun wajahnya pucat..

Sinb x lepaskan tangan kai yg merangkulnya... Sehingga kai bersuara..

"Apa yg kau cakp nie.??" kai..

"Kau lupa atau kau pura2 lupa.!! Kau dare dgn mereka untuk buat aku berubah 360 darjah dri aku yg dulu dan dptkan hati aku.. Lepas tu kau putuskan aku dan dpat ganjaran kau!! Kau lupa ka?? " sinb betul dihadapn kai...

"Aku x pernah setuju dgn dare tu.. " kai..

"Bohong... Knp2 tiba kau mendekati aku.. Kai... " sinb emosi..

"Sinb aku rasa kau dh slah faham dh nie" suho..

"Salah faham apanya?? Aku dgr voice korang tntg dare nie dri vernon.. Dan itu benar2 korang.. " sinb..

"Jadi vernon yg buat semua nie?? " tapi kai kepada sinb..

Sinb yg melihat mata kai penuh kemarahan.. Sinb x berani tapi dia tetap jugk menjawab...

"Ya.. Vernon yg bgitau aku.. Mulanya aku x percaya.. Tpi bila dgr voice itu aku seprti ormg bodoh percaya dkt kau.. " sinb..

Sekolah mula kosong kerana bunyi loceng menandakan waktu balik..

Kai yg marah.. Terus memukul dinding disitu.. Sinb terkejut melihat kai.. Sinb berundur kebelakang.. Kai terus pergi untuk menghampiri vernon dimarkas vernon..

Sinb yg melihat.. Exo mula panik..

"Mcm mna nie suho.?? Kai pasti akan habis vernon hari ini jugk... Hospital la tempat budak tu" d.o

"Mna aku nk tau.." suho

"Lagi satu sapa yg rakam... Dan mcm mna vernon boleh dgr.. " sehunn

"Jadi betul la korang dare dgn kai... " sinb..

"Ye.. Mmg betul... Tapi kau patut tau.. Kai x terima dare tu.. Dia menolak dgn bersungguh2.." suho..

"Aku x percaya kai.. Dan aku x percaya korang.. " sinb nk pergi..

"Tapi sinb.. Aku harap kau x menyesal bila tau kebenaran.. Kai jugk monster seperti kau.. Bahkan lebih terus dri kau.. Aku rasa kau sorang yg boleh luluhkan monster kami itu" kris..

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now