rumah 3R

16 1 0
                                    

"Sat..  Korang main futsal ke?? " sinb. 

"Hah tapi itu dulu..  Skrang x dak dah..  Hanya tinggal aku dgn yerin saja..  Yang lain satu persatu kluar..  Dan skrang jarang dh main.. " momo

"Korang x main lagi.. " sinb.. 

"Mcm mna nk main..  Orang pun x cukup..  Nk main kat mana??..  Lagipun kami dh lama x main..  Nnty patah habis tulang semua.. " momo

Sinb tertawa kecil.. 

"Mcm mna nk taw x power skill.." momo

Sinb mengangguk..  Lalu momo mengajar.. Setelah selasai belajar dgn momo..  Sinb dan pandai sikit..  Tapi dia nk buat dkt org yg buat dia sakit hati saja.. 

================================

Keesokkan harinya sinb datang dulu sebelum rose..  Dia membawa satu kertas dan dipamerkan ditematnya disediakan dirumah itu..  Tyuzu, jeonyeong,  momo, umij,  eunha dan yerin dtg untuk membaca.. 

"Perlu sertai ka?? " jeonyeong

"Perlu..  Sbb kalau kita menang kita boleh tolong rumah 3R nie..  Come on la rm10,000 wey!!  Mcm2 kita boleh buat taw" sinb

Yuju yg mendengar sinb bagi tahu mereka pasai rumah 3R terus memanggil sinb.. 

"Sinb!..  Dtg pejabat saya skejap! " yuju.. 

"Okay..." sinb terus dtg ke pejabat.. 

"Knp awak bagitau mereka pasai rumah nie.??.. Saya x nk mereka fikir yg bukan2.. Mereka x macm yg lain.." yuju.. 

"Unnie..  Percaya pada saya..  Kita boleh..  Sbb mereka ni ada potensi boleh menang..  Kalau kita menang kita boleh pakai duit tu untuk bayar rumah nie.. " sinb. 

Yuju pon menyerah..  Dia jugk memerlukan duit nie.. 

"Korang la berlatih kat mna.?? Sapa nk bayar court??... Sapa nk ajar korang futsal?? " yuju mengurut dahinya.. 

"Dkt kolej kitaorang ada court x perlu bayar boleh boleh main ja kat situ.... Yg ajar kitaorang rose..." sinb teragak2.

"Rose tahu pasai nie?? " yuju

Tiba2 pintu dibuka dan terpampang wajah rose yg x tahu apa2..

Selang beberapa minit..  Mereka pon keluar dri pejabat yuju.. 

"Knp kau x bincang dulu dgn aku?? " rose

"Ala aku buat benda nie pon sbb nk tolong rumah nie.." sinb

"Mmg la..  Tapi kau tahu ke aku pandai main ke tak?? " rose.. 

"X salah kan kalau cuba?? " sinb. 

"Okay" rose.. 

Mereka pon berbincang kembali dgn yuju pon setuju.. 

Skip/////

Hari nie yerin, eunha, momo, tyuzu, umji, dan jeonyeong pergi court futsal di kolej sinb dan rose.. 

Sampai didalm terlihat jungkook daniel dan eunwoo sedang menunggu kehadiran sinb dan rose.. 

"Okay sinb mcm mna plan kau dgn budak2 yg bermasalah nie?? " jungkook

"Ehh. Kau ckp baik sikit ehh!! Jgn smpai aku lempang mulut kau nie..  Dan satu lagi..  X puas lagi malukan kitaorang..?? " sinb lalu menghalang kamera eunwoo dri merakam mereka..

Sampai di dlam court... Sinb menyuruh rose mengajar dan dia tidak turut serta..  Rose pon mengajar tah apa2.. Yerin dgn momo x habis2 gaduh dlm court tadi..

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now