pretty ghost

29 3 0
                                    

Lay dan sinb sampai dirumah.. Lay membaringkan sinb dikatil sinb..  Muka sinb pucat..  Lay x tahu apa yg jadi dkt sinb.. 

Sinb pon tidur dgn lena..  Lay mengusap kepala sinb.. Lalu lay tiba2 mencium dahi sinb.. 

"Aku akan bantu kau smpai kau sedar.." lay. 

Kini sudah 1 minggu sinb dgn lay..  Sinb masih belum sedarkan diri.. Sehun selalu berada disamping sinb.. Jessica selalu bertemu dgn sehun..  Namun sehun selalu kasar kpdannya.. 

Lay dgn sinb..  Makin bahagia.. Sinb selalu nk bantu orng tapi dia x boleh..  Tapi dia selalu menyuruh lay yg buat..  Lay pon mengikuti kemahuan sinb..  Mereka sering berjalan berdua,  bercerita..  Mereka sudah seperti orng bercinta.. 

Lay sgt bahagia dgn perwaktakan sinb.. Lay semakin menyukai gadis didepannya..  Biarla orng ckp kalau lay x waras..  Tapi yg penting baginya saat ini.. Membantu sinb dan bahagiakan sinb... Walaupun lebih kpd mengusik.. 

Hingga satu hari sinb dan lay pergi ke sungai han..

"Lay knp kita dtg sini?? " sinb memeluk lengan lay.. 

"Sbb.. Aku nk kita ada kenangan dkt mana pon kita pergi..  Aku x tahu nnty kalau kau sedar..  Kau ingat aku atau x..  So bila aku ada kenangan dgn kau.. Nnty aku boleh bagitau kau supaya ingat kat aku.." lay.. 

Sinb hnya mengangguk faham.. 

"Kau tahu sinb.. Dulu aku slalu dtg sini.. Kalau aku sedih..  Aku dtg sini.. Sbb aku x dak tmpat nk mengadu..  Aku buknla namja yg biasa sinb.. Aku x mahu lahir dlm kluarga itu..  Aku sellu dipaksa oleh mereka..  Tapi aku lega sekarang sbb mereka x dapat cri aku..  Dan aku lebih bahagia skrang sejak kehadiran kau..  Kau bagai megnet yg selalu melekat kat aku..  Aku..  Aku... Aku" lay.. 

"Kau apa?? " sinb..

"Aku.. Aku suka kat kau sinb..   Maaf kalau aku x pa.... " lay terpotong...

"Aku jugk suka kat kau" sinb

Sinb mahu cium pipi lay.. Tapi lay yg x percaya..  Berpaling melihat sinb..  Ciuman sinb kena btul2 bibir lay..  Lay merasa lembut bibir cherry sinb..

Sinb jadi malu2 sama dgn lay..  Mereka pon kembli berjalan2 untuk kurangkan rasa malu dan gugup mereka.. 

Keesokkan harinya lay pergi ke bilik sinb untuk memanggil sinb makan..  Namun sinb tiada dlm bilik..  Lay panik.. Lay mencri dimerata tmpat..  Namun tetap sama.. 

"Sinb kau dimna? " lay

Lay berfikir kalau sinb kenp2.. Lay terus berlari pergi ke hospital tmat sinb dirawat..  Masuk saja bilik yg sinb dirawat..  Lay melihat sinb dh sedarkan diri..  Sehun sedang memeluk sinb..  Sinb tersenyum manis.. 

"Sinb? " lay sayu.. 

Sinb melihat lay hanya tatapan hairan dgn muka polosnya.. 

"Nde..  Siapa ya?? " sinb.. 

"Kau x ingat aku?? " lay menghampiri sinb.. 

Sinb gelengkan kepala..

"Dia abg saudara kamu sinb.. Kau x ingat ka sinb..  Dia mencri kau" sehun

"Ohw..  Tapi sinb x tahu pon sinb ada abg saudara..  " sinb.. 

Lay dh mula menangis..  Melihat sinb langsung x ingat padanya..  Lay berbalik badan mahu pergi namun sinb memanggilnya.. 

"Oppa.. Nk pergi mna?? Oppa x suka sinb sedar ka?? " sinb

Tersentak lay..  Dia sgt ingin sinb sedar..  Tapi lay x menyangka sinb x ingat padanya..  Lay terus berlalu pergi..  Hatinya sakit.. 

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now