gadis misterius♥

27 2 0
                                    

"Kai kau okay.." sinb risau dgn keadaan kai yg terketar.. 

Kai terus ketawa melihat muka sinb yg kerisauan...

"Kau nie..  Org risau kau betul2.. Kot2 la aku dh transfer penyakit aku kat kau.. " sinb muncungkan mulutnya..

Kai yg geram melihat sinb yg mengemaskan itu lalu mencuit kembali hidung sinb lalu memegang dagu sinb...

"Aku okay..  Aku saja nk tngok kau okay ka x??.. Kau rasa penyakit kau dh sembuh..??.. " kai...

"X tahu.." sinb. 

"Okay..  Mcm mna skali pon aku tetap akan bantu kau dan melindungi kau slagi aku mampu... " kai

"Kau mcm oppa aku..  Tapi syg oppa aku dh x da.. " sinb kmbali muncungkan mulutnya..

"Tapi kan aku ada.. " kai mengangkat2 keningnya mengoda sinb. 

Sinb mencubit pingang kai... Kai menringis.. 

"Hahaha..  Btw thanks tau..  Dgr cerita aku..  Bgi semangat kat aku.. Dan ada untuk aku.. " sinb..  Tersenyum bahagia.. 

"Most welcome.. Asal aku dgn aku..  Aku okay" kai terus2 mengoda sinb.. 

Sampai dirumah ong mengambil taeoh dri kai.. 

"Siapa sinb..." tanya ong..  Walaupun dia tahu sinb xkn jawb..  Ong berharap namja didpnnya menjawab.

"Ohw ini kawan sinb kat sekolah.." sinb.. 

Ong terus melihat sinb x percaya gadis itu menjawabnya..

"Si.. Sinb okay..  Sinb jawab pertanyaan..  A... " ong terpotong gara2 sinb..

"Oppa.. " sinb tersenyum manis

Kai tersenyum gembira melihat kedua orang yg ada didepannya.. 

"Sinb panggil oppa dan jawab pertanyaan oppa..  Sinb okay kan?? " ong.. 

"Sinb okay..  Mulai sekarang..  Oppa ialah oppa sinb..  Maaf sbb selama nie sinb x hiraukan oppa..  Walaupun oppa selalu tanya sinb ckp dgn sinb tapi sinb still. X menjawab atau membalas oppa..  Thanks..  Oppa layan sinb yg monster ini.. Sinb janji mulai sekarang sinb akan berubah demi orng2 yg baik disekeliling sinb." sinb

Ong terharu lalu airmata ong jatuh..  Sinb mengelap airmata ong..  Tapi badannya tergetar2.. Sinb terus melepaskan dri memegang muka ong..  Ong kembali risau.. Sbb ong tahu penyakit sinb...

Kai yg melihat memegang sinb yg berundur ke belakang dh hampir jatuh.. 

Ong takut kalau sinb kembali terketar2 kerana kai memegang sinb..  Tapi alhasil..  Sinb baik2 saja dipegang kai.. Ong,  sinb dan kai kembali hairan dgn apa yg terjadi.. 

Ong terus menelfon daniel..  Daniel pon otw ke rumah sinb..  Kai dan sinb masuk kedlam rumah begitu jugk dgn ong yg mengendong taeoh diletakkan dikamar taeoh..  Pembantu bae yg paling muda dan manis dirumah itu pun menjaga taeoh..




Diruang tamu kai, sinb, daniel dan ong... Mereka melihat antara satu sama lain..  Masih x buka bicara.. 

"Ada apa kau memanggil ku..  Aku lihat sinb baik2 saja.. " daniel...

"Mmg sinb baik2 saja..  Tadi disaat sinb memegang ku..  Sinb bergetar2.. Tapi disaat kai memegangnya sinb nampak baik2 tiada tindak balas.. " ong terangkan..

"Betul doktor..  Tadi masa ditaman kai jugk berkali sentuh sinb..  Dan sinb jugk memegang lengan kai..  Tapi tiada tindak balas mcm sebelumnya."
Sinb

"Jadi sebelum ini sinb pernah disentuh kai..  Tapi ada tindak balas."

"Iya..  Itu sgt menyakitkan..  Sampai sinb pengsan dan... " sinb lupa apa yg terjadi.

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now