Seblum waktu balik.. Kelas sinb tiada waktu beljar kerana guru yg mengajar x dtg ari nie... Rose yg risaukan sinb terus keluar kelas dan mahu menemui sinb.. Jungkook hanya perhatikan rose.. Jungkook pon ikut tnpa pengetahuan rose..
Smpai dirooftop.. Rose melihat sinb tidur dibangku kosong yg ada dirooftop.. Rose mendekati sinb lalu membangunkan sinb. Sinb bangun dan melihat rose.
"Rose... Kau buat apa dkt sini? Skrngkn waktu belajar.. X mungkin kau ponteng kelas kan?? " sinb..
"Sinb aku risaukan kau.. Luka kau saja belum pulih sepenuhnya.. Kau ada masalah ka?? Kalau ada share la.. Mana tahu aku boleh tolong? " rose..
"Ani.. Aku x dk masalah.. Cuma masalah belajar.. " sinb..
"Emm.. Sinb kau kena beljar.. Demi kebaikan kau sendri.. Kau tahu sinb namja sukakan yeoja yg pandai dn rajin beljar tau" rose niat nk hiburkan sinb..
"Jadi kau tahu la yg jungkook sukakan kau" sinb datar..
"M..mwo" rose..
"Jadi kau dtg sini nk ckp yg kau dgn jungkook bercinta la?? " sinb..
"Ani.. Sinb mna ada.. Aku dgn jungkook x dak apa2 hubungan.. Lagipun kau tahukan siapa yg aku suka? " rose..
"Aku tahu kalau jungkook sukakan kau.. Sbb kau cantik, kau baik, kau pandai, kau seksi dan kau menawan.. X macm aku dhlah x cantik, gengster, jahat, bodo, dan liar.." sinb berdiri rose jugk ikut berdiri..
"X.. Sinb.. Kau bukan mcm tu.. Kalau kau berubah pasti jungkook akan sukakan kau.." rose..
"Entahlah rose.. Mngkin jungkook akan sukakan aku bila aku berubah.. Kita tengok ja la mcm mna?? "Sinb..
"So kau berubah ya.. Ajak ong skali berubah.. Biar dia boleh belajar skli dgn kita.. Aku akan tolong kau sinb.. Kau jgn risau okay" rose.. Memeluk sinb..
Sinb pon membalas pelukkan rose.. Jungkook mendengar semuanya..
'Smpai bila2 pon aku xkn sukakan kau sinb.. Sbb kau bukan test aku..' jungkook lalu turun dn pergi kekelasnya..
Waktu balik sekolah.. Rose mengajak sinb, ong, jungkook dan lucas untuk pergi makan dn pergi bermain untuk menghibur sinb..
Akhirnya mereka pon pergi ke taman tema.. Seronok bermain.. Sinb jugk sempat melihat kemersaan jungkook dan rose.. Ong jugk terlihat cemburu.. Entah kenpa ong rasa cemburu melihat rose lebih bersama dgn jungkook berbanding dirinya..
Sewaktu dlm perjalanan balik mereka dikelilingi dgn sekumpulan namja dan kesemua memegang kayu ditangan.. Sinb dan ong kenal dgn mereka.. Mereka berdiri dihadpan yg lain..
"Kau nk apa?!!" sinb
"Aku.. Simple.. Aku nk kau! " namja yg dikenali sbagai jaehyun ketua kempulan JTiger
"Jgn berharap.. Sbb aku dh ada boyfriend! "Sinb memeluk lengan jungkook
"Kan syg" sinb tersenyum manis..
"Jadi kau dh ada boyfriend.. Bermkna aku harus matikan dia baru boleh dptkn kau kn syg?" jaehyun
"Kau x perlu matikan aku.. Sbb aku bukan boyfriend dia.. " jungkook lalu menolak tgn sinb..
Sinb hnya menatap jungkook.. Jaehyun menarik lengan sinb.. Sinb dgn cepat mengilas tgn jaehyun lalu menyepak jaehyun.. Jaehyun yg x terima sinb malukan dia.. Lalu mula bergaduh dgn sinb dan ong dibantu oleh lucas.. Jungkook hanya menarik tangan rose jauh dri situ.. Rose menarik tgnnya lalu mencapai kayu dan memukul seseorang yg melawan ong.. Ong melihat rose selamatkan dia.. Ong menyuruh rose lari namun rose x mahu.. Hingga akhir ada seseorang namja jugk memegang kayu berlari kearah rose.. Jungkook jugk berlari kearah rose untuk selamat rose.. Namun pukulan itu kena sinb yg jugk berlari kearah rose..
YOU ARE READING
♥Sinb Story♥
FanfictionSinb with the boys.. ~Random~ Ff kali nie sinb dgn banyak namja lain.. Saja author buat.. Anggap mcm cerita pendek gitu~~~ ~~~~~~~ Hwang sinb ~~~~~~~