chef hensem👨‍🍳

15 1 0
                                    

Keesokkan harinya leeteuk bersama keluarganya sdg berbincang diruang tamu rumah keluarga leeteuk.. 

"Appa x mau tahu kamu kena tanggungjawab" appa leeteuk

"Tapi..  Appa tahukan sinb x nk leeteuk tanggungjawab.. Dan dia jugk x nk jumpa leeteuk lagi" leeteuk

"Apa kamu lupa..  Apa yg kamu lakukan padanya" omma leeteuk

"Omma..  Kami x melakukan apa2.." leeteuk

"Bukan itu.. Tapi kemalangan yg menimpa kamu disaat ulang tahun kamu yg ke-18.!!. Kamu melanggar kereta yg tersadai ditepi jalan kerana rosak.. Kamu x ingat.!!.  Kalau dlm kereta itu keluarga hwang.!!.  Lebih teruk lagi tuan hwang dan puan hwang meninggal ditempt kejadian.!!.  Disebabkan karir kamu!!..  Omma terpaksa meminta ahjussi kim untuk mengantikan tempat kamu..  Apa kamu lupa..  Kalau kamu la tokoh utama penderitaan hwang sinb!" omma leeteuk kembali menangis mengingati kisah silam.. 

Leeteuk seakan mengenang kisah silam..  Leeteuk seakan x percya.. Makin bertambah rasa bersalahnya..

"Omma..  Xkira..  Kamu perlu jumpa sinb dan pujuk dia untuk kawin dgn kamu.. Kamu kena bgi dia bahagia..  Yg dia hilang selama bertahun ini leeteuk..  Omma percaya kamu yakin boleh bantu sinb dri penderitaan dia..  Pujuk dia..  Rayu dia.. Memohon kemaafan kpd dia leeteuk.. " omma leeteuk.. 

Leeteuk menarik nafas panjang..

"Leeteuk akan cuba... Jika dia menolak... Leeteuk xkn paksa.. " leeteuk pon beredar dn pergi kerja. 

Sampai dihotel..  Leeteuk bertembung dgn tiffany dan minho berpegang tangan..  Leeteuk dgn wajah serius terus keruang masaknya..  Leeteuk x tahu apa yg dia nk buat ari ini...

Beberapa minit kemudian leeteuk mengambil keputusan untuk pergi mencri sinb..

Situasi sinb.. 

Sinb sedang berjalan mencri pekerjaan..  Tangannya dh mula membaik..  Kerana terus makan ubat..  Sinb bertekad untuk kerjaya hyunjin dan beomgyu.. 

Hingga sinb menemuduga disebuah cafe..  Saat sinb bertemu dgn pemiliknya..  Sinb dan pemilik itu sma2 terkejut kerana muka mereka sama dan seiras.. 

"Anyeong..  Hwang sinb imnida.. " sinb

"Anyeong..  Jessica imnida..  Boleh panggil unnie..  Sbb kamu muda lagikan" jessica..  Sinb hanya mengngguk.. 

"Okay mulai sekarang kerja kamu ialah untuk delivery.   Apa kamu boleh melakukannya? " jessica

"Ya.. Boleh..  Saya boleh..tapi buat masa skrang saya jalan kaki dulu boleh..  Sbb bahu saya baru sembuh.." sinb

"Kalau mcm tu..  Kamu pakai kereta saya saja hnatr mknan.. " jessica

"Ani... Saya nk berjalan kaki.. " sinb

"Ya sudah..  Ikut kamu.. " jessica

Sinb pon mula bekerja disitu..  Kadang kalau tiada penghantar sinb akan menjadi pelayan dicafe itu..  Dia sgt ramah dgn org..  Smpai pelanggan suka dgn layanan ramah dan baik sinb..

Kini sudah 1 bulan sinb kerja disitu..  Cafe jessica makin ramai orng dtg.. Sinb pon semakin disukai ramai..  Hingga la satu hari leeteuk x sengaja dtg ke cafe tempat sinb kerja..  Sinb sdg siap2 untuk delivery..  Jessica baru dtg dn melihat leeteuk sedng duduk dimeja dgn karismanya..  Sinb baru keluar dri dapur..  Melihat leeteuk menatapnya.. Sinb mengabaikan leeteuk lalu tunduk hormat kepda jessica..  Dan terus pergi..

Leeteuk yg melihat sinb keluar terus berjlan keluar..  Tapi tangn jessica menahan..  Leeteuk melepaskan tgn jessica kuat..  Lalu pergi mengejar sinb

♥Sinb Story♥Where stories live. Discover now