2. Ročník - Kapitola 2. - Konečně spolu

758 35 0
                                    

Zbývali ještě necelý týden do příjezdu Harryho kamarádů, a proto se rozhodl, že musí něco dělat, dokud cvičil s Nikolasem, měl jasný cíl, ale co teď? To byla otázka, kterou si kladl již od včerejší dne, kdy měl poslední lekci. Zapálil si v pokoji svíčku a pozoroval mihotající se plamínek. Pak ho to napadlo. „Fawkesi? Mohl by ses dostat za mnou?" neuběhlo ani půl minuty, když se v jeho pokoji oslnivě zablesklo rudým plamenem a na čele jeho postele seděl rudý fénix. „Co pak bys potřeboval bratříčku?" „Ahoj Fawkesi, děkuji že jsi přišel. Mám na tebe prosbu. Naučil bys mě být fénixem?" „Obávám se, že nerozumím tvé otázce?" „Chtěl bych využít tvé nabídky, kterou jsi mi dal, když jsem byl v ředitelně, říkal jsi, že bys mě naučil některým věcem. Pokud tedy tvá nabídka platí." „Nebuď hloupí, to víš že má nabídka platí mládě. Nejprve ale musím vědět, jak vypadáš. Fénixe v tobě jsem vycítil hned jak jsem tě poprvé uviděl, ale stále neznám tvoji podobu." Harry se proměnil do své druhé podoby, nyní se v jeho pokoji nacházeli dva fénixové, jeden byl rudý jako oheň, druhý zlatý jako byl pokryt ryzím zlatem. Když Fawkes uviděl zlatého fénixe, hluboce se mu uklonil. „Co to děláš Fawkesi?" „Odpusť mi bratříčku, ale když ty jsi zlatý fénix, nečekal jsem to, myslel jsem si, že budeš ohnivý, jako já." „No ano, jsem zlatý, co to znamená, moc informací jsem o nich nezjistil." „Ani já o tvém druhu moc nevím, jen to že tvé schopnosti jsou silnější než ty moje, a že tě neživí oheň, tak jako mě, ale láska a naděje, to ovšem platí pro tvůj druh, nevím, kolik toho platí přímo na tebe." Harry na svého společníka mrkl jedním korálkovým okem. „Co by ses chtěl naučit jako první?" myslím že by se mi mohlo líbit přemísťovat se, stejně jako to děláš ty a pak by se mi líbilo léčit." „Dobrá, dáme se do toho hned, pojď ke mně blíž a udělej to samé co budu dělat já..." Harry se vzorně pustil do velmi zvláštní výuky. Po pár dnech se přemísťoval z místa na místo a při tom ho doprovázela zlatá zář. Nejprve to zkoušel sám, potom i s něčím neživým, a nakonec mu dělala asistentku Lora. Když se dokázal přemístit z místa na místo mrknutím oka, začal ho Fawkes učit, jak se dostat do míst, kde se normálně přemísťovat nelze. Harrymu to zabralo skoro celý týden, než se dokázal zcela bezpečně objevovat, kde se mu zachtělo. Sírius i Nikolas mu potvrdili, že některé schopnosti z tvora, do kterého se mění, mohou přejít i do jeho lidského já a tak se pokoušel o stejné přemístění i ve své lidské podobě, ale to mu zatím příliš nešlo. Ale nevzdával se z neúspěchu, naopak, byl do té věci víc a víc zapálený.

Jednoho dne si takhle cvičil, když najednou uslyšel z příjímacího salonku dva hlasy. Jeden byl mužský a druhý dívčí, ihned poznal, kdo se u nich nachází. Samou radostí se přemístil přímo před své kamarády. Neville i Hermiona samým leknutím vyjekli a odstoupili od postavy několik kroků vzad. „Harry!" ozvalo se dvojhlasně, když zlatavá záře pominula. „Ty jsi nás pěkně vyděsil brácho!" Káral mladého Pottera jeho přítel, ale i přes to měl na tváři široký úsměv. „Neve, Hermiono! Jsem tak rád, že vás konečně vidím. Jo a moc se omlouvám, že jsem vás vyděsil." Harry se rozběhl ke svým přátelům a silně je obejmul. „Pojďte, ukážu vám, kde budete spát a pak si skočíme na pláž." „Na pláž? Obávám se, že na koupání je trochu chladno." „Hermiono, my nejsme v Anglii." „Cože? My nejsme v Anglii?" Harry se hlasitě rozesmál. „Ne, to opravdu nejsme, nikdo vám to neřekl? Táta mi říkal, že to tvým rodičům Hermiono, a tvé babičce Neve řekl." „Harry, co mi měla babička říct?" „No že zbytek prázdnin nebudete trávit ve Spojeném království. Jsme v Austrálii, v našem domě na pláži." Neville i Hermiona se okamžitě vrhli k nejbližšímu oknu a nevěřícně koukali ven. „No tak, nechte toho okukování, na to bude času dost, pojďte si nejprve vybalit a pak si půjdeme zaplavat."

Ten večer uspořádal narozeninovou oslavu pro Harryho i Nevilla, kteří měli narozeniny den po sobě. Oslava to byla velmi příjemná a zábavná, bylo to skvostné zakončení nádherného dne. Pokud si myslíte, že takové dny byly všechny, tak to ani náhodou. Harry své kamarády nešetřil, všichni tři měli velice náročný rozvrh. Ráno se věnovali sportu, který začínal budíčkem v šest hodin ráno. Po rozcvičce následovala sprcha a bohatá snídaně, po které začal Harry své kamarády učit latinu. V mezi čase se věnoval trénováni v umění přemísťování, nejprve v podobě fénixe, potom jako člověk. Harry dokonce jednou poprosil Nikolase, aby za nimi přijel a pomohl na domě vystavit protipřemísťovací bariéry, aby se Harry mohl zdokonalovat i v pronikání do chráněných oblastí, stejně jako to dělá například Fawkes. Ten den toho Nikolas donesl opravdu hodně, několik vzácných rukopisů pro Hermionu, velmi vzácné rostliny pro Nevila a svitek psaný hadím jazykem pro Harryho. Společně poobědvali a mezitím se stihla Nikolase vyptat i na velikost jeho bot. Odpoledne se pak věnovali nácviku kouzel, které probíhali pod vedením Nikolase Flamela, který se nabídl, že je naučí co nejvíc užitečných kouzel, které jsou už skoro zapomenuty. A tak to šlo den za dnem. Rozcvička, snídaně, teorie, oběd a praktický nácvik. Jednou je dokonce na několik dní navštívil Síriusuv starý přítel, Remus Lupin, který byl i přítelem Harryho otce, později Harry zjistil že i Remus byl členem party pobertů, a tak mu Harry Neville i Hermiona odhalili jejich zvířecí podoby, všechny. Remus se hodně zasmál, když mu Harry vyprávěl, jak si ve vlaku podali Draca Malfoye a jeho gorily. Na oplátku jim pověděl několik historek z dob, kdy Pobertové navštěvovali Bradavice. Nakonec se jim svěřil i s jeho vlkodlačím prokletím. Ale byl tak laskav, že na dobu svého pobytu u Blacků, uvolil, že bude děti učit obranu proti černé magii a pak několik kouzel z přeměňování i formulí. Hermiona z toho všeho učení měla největší radost, obzvlášť po tom, co zjistila, že za těch několik dní, mají skoro půlroční náskok nad svými spolužáky. Harry k tomu všemu ještě po nocích piloval umění hadího jazyka. Dopadlo to, jak trochu předpokládal. Hadí jazyk byl zkrátka jen jazyk, tudíž se ho naučil velice rychle, těžší část nastala, když chtěl tímto jazykem začít používat kouzla. nebylo to tak snadné, jak doufal. První kouzlo, které se mu povedlo bylo základní lumos, ale s kombinací hadího jazyka, byl výsledný efekt o dost silnější, dalším kouzlem, které se Harry pokus vyčarovat bylo štítové kouzlo protego, jen to neměl, jak vyzkoušet. Rozhodl se nakonec, že svůj hadí jazyk odhalí svým přátelům a Tátovi, z počátku byli všichni vystrašení, ale Harry je uklidnil, dokonce chvilku po tomto oznámení, dovedl Harrymu dalšího lektora, byl to domorodý šaman, který ovládal hadí jazyk, učil Harryho, jak se za jeho pomocí dá léčit nebo provádět složitější kouzla. také Harrymu prozradil, že pokud provede nějaké kouzlo za pomocí hadího jazyku, dá se zrušit zase jen hadím jazykem. Od té doby byl Harry tím nejpilnějším žákem, kterého starý šaman kdy měl. Dokonce se naučil rozlišovat, kdy mluví, jakým jazykem, šaman ho to učil na hadech v přítomnosti zbylé trojíce. Při tomto cvičení šlo hlavně o to, aby si Harry osvojil dovednost, mluvit stále anglicky a do hadí řeči přešel jen tehdy, pokud si to sám přál. Když s ním byl šaman hotový, Harry dokázal bez problému na hady mluvil angličtinou a nemusel se tak obávat nechtěného odhalení. I když to pro něho bylo velmi složité, protože hadí řeči rozuměl neustále, takže se těžko rozlišovalo, kdy mluví, jakou řečí.

Harry Potter a TichošlápekKde žijí příběhy. Začni objevovat