3. Ročník - Kapitola 9. - Výročí milénia

583 28 0
                                    

Následující ráno probíhalo v truchlivém a tíživém tichu. Dokonce i zmijozelská kolej byla nezvykle tichá. Jak se ukázalo, tak zavraždění kouzelníci pocházeli z dlouhého čistokrevného rodu. A to bylo pro čistokrevné zmijozelské studenty zlé znamení. Té šílené ženě totiž vůbec nezáleželo, koho popraví, jestli mudlu, polokrevného kouzelníka nebo vážené čistokrevné čaroděje s bohatou historií. Harry se svými přáteli seděl u Nebelvírského stolu a ponořen do svých myšlenek jedl pomalu a nepřítomně u toho sledoval své cereálie zalité mlékem. Z apatického stavu ho probrala až školní sova, která se k němu snesla a jemně ho klovla do prstu, aby na sebe upoutala chlapcovu pozornost. Harry si od ní převzal dopis a pustil se do čtení. „Drahý Harry, nevím, jestli to už víš, ale já s Klofanem jsme předvoláni před disciplinární řízení ohledně Klofanova útoku na toho Malfoyovic kluka a mého zanedbání povinností. Řízení se bude konat v sobotu čtrnáctýho listopadu v deset hodin na ministerstvu kouzel. Byl bych moc rád, kdybys nás tam přišel podpořit. Bojím se, že mě Lucius Malfoy roznese na kopytech. I když já sice vím že Klofan by dovopravdy nechtěl nikomu ublížit, musím vo tom ještě přesvědčit ty ouředníky. Hagrid." Harry se zatvářil vyděšeně. „To snad nemyslí vážně!" „Co se děje Harry?" optala se kudrnatá dívka svého kamaráda. „Hagrida a Klofana čeká disciplinární řízení, kvůli tomu že se ten pitomec Malfoy nechal zranit při hodině. To se děje Hermiono!" Hermiona i ostatní se zatvářili pohoršeně. „To přeci nemůžou udělat, vždyť to byl Malfoy, kdo způsobil, že na něho Klofan zaútočil a ty, Harry, jsi tomu blbcovi ještě zachránil život." „To je ono Hermiono, ty jsi báječná, už vím jak oběma pomoci. Co byste vy tři řekli na to, že bychom si příští týden udělali exkurzi na ministerstvo kouzel?" „Zní to báječně Harry, ale řekneš nám nejdříve svůj Pobertovský plán?" „Ještě ne Neve, nejdřív musíme za Hagridem. Hned." Čtyři studenti do sebe rychle naházeli snídani a za mírného klusu se vydali do Hagridovi hájenky.

„Hagride, to jsme my, otevři nám." „U Merlinových vousů, co tu tak brzy děláte vy čtyři?" „Hagride, mám plán, jak zachránit tebe i Klofana, ale musíš mi věřit a udělat všechno co ti řeknu." „No dobrá Harry, udělám cokoliv, vo co si řekneš." „Výborně, nejdřív napiš na ministerstvo, že si přeješ, aby se toho řízení zúčastnil i Draco Malfoy a pak si vyjednej povolní pro speciální přenášedlo, které je určené i pro magické tvory, tím zamezíš tomu, že bys porušil zákon o utajení. To jsou body k dobru pro tebe. Ukážeš tak, že jsi zodpovědný a nechováš se nerozvážně. Také tím ukážeš, že klofan je natolik vycvičený, že zvládne i přenášedlo. Zbytek nech na mě. Slibuji Ti, že až budeš ministerstvo opouštět, budete s Klofanem očištěny."

Následujících čtrnáct dní měl Harry hodně na pilno, kromě běžných famfrpálových tréninků, které se po zápase opět vrátili na původní čas, to jest dvakrát týdně, se také věnoval intenzivnímu šermířskému tréninku, pod vedením mistra Larsena, který jim pomáhal vymyslet a zdokonalit jejich choreografii na nadcházející výroční událost. Do toho se opět vrátil pod křídla madam Pomfreyové aby dohnal zameškané hodiny léčitelství. Ve volných chvílích si připravoval, jak přesně bude proveden jeho plán na záchranu Hagrida a hipogryfa. Než se vůbec nadál, byla tu sobota ráno. Oblékl se do drahého rudého hábitu, jeho tři kamarádi si na sebe také oblékly to nejlepší, co měli. Před devátou hadinou zaklepali na dveře kabinetu profesorky McGonagallové. „Dobré ráno paní profesorko, jste velice laskavá, že jste nám dovolila použít váš krb." „To nestojí za řeč pane Pottere, hlavně na sebe dejte pozor. Jen doufám že na vás bude Váš otec opravdu čekat a žádost, kterou jste mi donesl, byla pravá." „Paní profesorko, chováme k Vám obrovskou úctu a respekt a neradi bychom zklamali Vaši důvěru. Dávám Vám své čestné slovo, že na sebe budeme opatrní, že jsem doopravdy domluven se svým otcem, že na nás bude čekat a že dokumenty, které jsem vám na začátku týdne předal byly pravé." „Věřím vám Harry. A také jsem více než přesvědčená, že se vám povede to směšné obvinění anulovat." Harry se své ředitelce koleje hluboce uklonil, pak vhodil letax do plamenů, které okamžitě zezelenaly a vkročil do nich. „Atrium ministerstva kouzel" v krbu se zablesklo. Po Harrym se přemístili i ostatní.

Harry Potter a TichošlápekKde žijí příběhy. Začni objevovat