4. Ročník - Kapitola 6. - Reportér a ples

655 31 12
                                    

Neville, Luna, Hermiona, Sírius a další členové Harryho rodiny vběhli do stanu šampiónů. Rozběhli se k černovlasému mladíkovi a vroucně ho objali. „Harry! Harry! Zvládl jsi to! Dokázals to! Věděl jsem, že to dokážeš bráško!" Neville skákal kolem Harryho a radoval se z chlapcova úspěchu. Pak se k Harrymu dostala Luna s Hermionou a obě ho políbili na tváře. Dora která se nemohla přestat usmívat se taktéž vrhla na Harryho, nejprve ho objala a pak mu vlepila velkou sesterskou pusu na rty. Kdyby to udělal kdokoliv jiný Harry by nepochybně zčervenal jako rajské jablíčko. „Jo štěně, vyrazil jsi nám všem dech, co jsi tam u Merlinových vousů prováděl s tím kuřetem?" „Ta dračice měla hlad, říkala mi, že krotitelům bylo zakázáno, je několik týdnů krmit, asi aby byly agresivnější." Fleur si pohrdavě odplivla a spustila sérií nadávek v jejím mateřském jazyce. Skupinka studentů se tomu jen hlasitě zasmála. „Jo lidi, dovolte mi abych vám oficiálně představil moji novou kamarádku, tohle je Fleur Delacourová. Fleur, tohle je můj táta Sírius Black, ta žena vedle něho, s těmi barevnými vlasy je jeho neteř Dora Tonksová, Tohle je Remus Lupin, první vyléčený vlkodlak a tyhle tři už asi znáš, Neville Longbottom, Hermiona Grangerová a Luna Láskorádová. Jsou to moji nejlepší přátelé." Všichni se seznámili s Krásnohorskou šampionkou. A pak se všichni pustili do nadšeného rozhovoru. „Harry, škoda že jsi neviděl výraz toho starého blázna, bylo to k nezaplacení. Nejprve byl šokován, když jsi promluvil hadím jazykem a pak, když jsi udělal z té trnoocasé dračice ledovou sochu, měl bradu až na zábradlí." „Doufám, že pro mě budeš mít vzpomínku, tati." „To se spolehni." „To je dobře, protože já taky jednu takovou pro tebe budu mít. Než jsme začali, byl tady pán Olliwander a kontroloval naše hůlky, měl jsi vidět Brumbála, jak se tvářil, když se nedozvěděl jádro mé hůlky. Bylo to vtipné." Sírius se té představě musel hlasitě zasmát. „Harry co jsi to vlastně sebral za vejce?" „To je klíč k třetímu úkolu Hermiono, ale podívám se na něj až později." „K třetímu úkolu? Ne k druhému." „Ne, k třetímu, druhý úkol bude trochu jiný, ale všechno vám povím, až budeme sami." Hermiona přikývla, ale uložila si do paměti, že bude muset Harryho víc vyzpovídat. „Mám hlad lidi, jdeme do velké síně se najíst? Fleur, jdeš s námi?" Plavovlasá šampionka přikývla a společně opustili stan šampiónů, zůstal tam jen Viktor Krum, který to celé pozoroval z rohu místnosti. Byl velice zmatený vším, co se v uplynulém čase stalo, od převažování hůlek až doposud. Harry byl pro něho velkou neznámou. Jak mohl tenhle mladík zaujmout první pozici? Jak mohl být lepší než on. Nabídl mu pomoc, ale on ji nepřijal, kdyby ho vyslechl, dozvěděl by se, že draci byli ve skutečnosti samice na vejcích a byl by opatrnější, moc dobře si uvědomoval, že ho nejvíc bodů stála jeho zbrklost, která zapříčinila poničení vajec. Další věc, která ho zarážela byla síla, kterou očividně mladík disponoval. Po tom, co vytvořil z draka ledovou sochu, by měl padnout na zem s vyčerpaným jádrem, ale Potter byl víc než fit, vypadalo to, jako by mu tenhle husarský kousek vůbec neublížil. A teď se smál se svými přáteli a rodinou a stal se přítelem francouzské šampionky, nebyla v tom žádná kalkulace, nedělal to proto, že by mu její spojenectví mohlo pomoc, ne, dělal to, protože to považoval za správné. Viktor Krum byl velmi zamyšlený. Je možné že dal jen na první dojem a viděl v Harrym jen dítě, které není hodné být šampionem, až nyní si uvědomil, že Harry i přes svůj nízký věk je velice silným konkurentem, kterého by neměl podceňovat.

Albus Brumbál se zaobíral svými vlastními myšlenkami. Jaké bylo Harryho jádro v hůlce? Nikdy neviděl Garrika Olliwandera tak překvapeného. Před tím, než nastoupil Harry do školy ho navštívil a donesl mu Fawkesovo pírko, aby z něho udělal pro Harryho hůlku. Nikdy si nevšiml, že Harryho hůlka není z dílny starého kouzelníka, nikdy se neptal, jestli si u něho chlapec hůlku koupil. Prostě věřil že se tak stalo. To co se ale stalo v areně ho šokovalo, věřil, nebo spíš doufal, že Harry bude mít hadí jazyk, byl přesvědčený že duše Voldemorta, která byla ukryta za chlapcovou jizvou by mu tuto schopnost mohla poskytnout, nemýlil se, ale kouzlo, jaké Harry předvedl by neměl být schopný, ne s viteálem ve svém těle, to byl jeden z důvodů proč svázal chlapcovo jádro, potřeboval, aby byl Harry slabší a aby se Voldemortova duše byla schopná udržet, věděl že se Viteál bude živit chlapcovým jádrem a výrazně ho oslabí. Ale Harry dnes překonal všechna očekávání. Zapustil draka do ledu, jako by to nebylo nic složitého. Ano i on by to dokázal, ale pouze s bezovou hůlkou, která nyní byla jen popel.

Harry Potter a TichošlápekKde žijí příběhy. Začni objevovat