5. Ročník - Kapitola 10. - Temné Vánoce část 1.

489 34 15
                                    

Opět musím poděkovat své Betě @MichaelaP231 Která si dala tu práci a opravila moje chyby. Také bych vás rád upozornil, že i Míša je jen člověk a i přes její bedlivý pohled se může stát, že občas něco přehlédne.

Život, nejen v Bradavicích, se po Dracově odchodu ze školy i z kouzelnického světa rapidně změnil. Prvních několik dní se nemluvilo o ničem jiném. Velice rychle se rozkřiklo, co se stalo během té osudné Halloweenské hostiny. Studenti na Harryho pohlíželi jako na hrdinu. V očích většiny za Dracův odchod mohl právě Chlapec, který přežil, který donutil mladého Malfoye, aby přísahal na svoji magii, že už nikdy nikoho křivě neobviní. Tomu všemu napomohlo i speciální vydání Jinotaje, novin, které vlastnil Lunin otec, ve kterých se objevil článek o tom, co provedl Malfoyův dědic a proč přišel o svoji magii. Dále tam byl článek o rozpuštění manželství Luciuse a Narcisy, včetně jejího vyřazení z rodové linie rodiny Blackových. Sirius si dal opravdu záležet, aby poukázal na současnou finanční situaci Lucia Malfoye, který se přes noc stal takřka žebrákem. Sírius neopomněl ukázat na to, jak teď asi bude fungovat starostolec a Popletal, když už nebudou moci být dotováni blonďatým smrtijedem. Toto speciální vydání vyvolalo jednu z nejbouřlivějších diskusí u snídaně za zdmi prastarého hradu. Zašlo to dokonce tak daleko, že Umbridgeová už nevydržela jen nečině sedět a poslouchat, jak je tažen blátem její dobrý přítel a sponzor. „TAK A DOST!" Zapištěla ropucha ze svého trůnu. „NEDOVOLÍM ABY TADY BYL URÁŽEN A ZESMĚŠŇOVÁN PROMINENTNÍ KOUZELNÍK Z VÁŽENÉ ČISTOKREVNÉ RODINY! TÍMTO OKAMŽIKEM PŘICHÁZÍ V PLATNOST VZDĚLÁVACÍ VÝNOS DVACET ŠEST, KTERÝ ZAKAZUJE VŠEM STUDENTŮM I ZAMĚSTNANCŮM VLASTNIT TYTO BUŘICKÉ NOVINY, KTERÉ DEHONESTUJÍ VÁŽENÉ KOUZELNÍKY A SAMOTNÉ MINISTERSTVO KOUZEL. KAŽDÁ OSOBA, U KTERÉ BUDE NALEZEN TENTO ŠPINAVÝ PLÁTEK, BUDE S OKAMŽITOU PLATNOSTÍ VYHOZEN Z TÉTO ŠKOLY." Na důkaz svých slov vytáhla svoji hůlku a s kouzlem Accio si přivolala všechny výtisky Jinotaje a pak kouzlem incendio všechno spálila na popel. Nakonec přispěchal školník Filch s novým výnosem, který horlivě připevnil na zeď. Harry se podíval na své kamarády a odfrkl si dostatečně nahlas, aby se to rozlehlo po Velké síni. Několik lidí včetně několika profesorů se tiše zasmáli. Umbridgeová i když se snažila, nedokázala zakrýt svůj hněv, který směřoval k zelenookému čaroději.

Dny plynuly rychle jako voda v říčním korytu. Harry s přáteli se kromě svého vlastního studia také naplno věnoval Bradavické Alianci. Musel uznat, že byl na všechny své studenty nesmírně pyšný, a i když na oko nesnášel nové oslovení, v hloubi duše si užíval titul profesor Potter. Do Vánočních prázdnin zbývalo už jen několik málo dní. Právě probíhala poslední hodina BA. „Jak jsem už dnes jednou říkal, Patronovo zaklínadlo se řadí k těm těžším. Musím vám všem říct, že jste odvedli kus pořádné práce. To, že se vám nepovedlo vyčarovat patrona, není nic, čím byste se měli trápit. Musíte jen cvičit a cvičit." Harry se podíval po místnosti a každého obdařil pyšným úsměvem. Nesmíte zapomínat, že toto kouzlo vyžaduje velikou vnitřní sílu. Není to jen o správně provedené technice s hůlkou. Musíte do toho zaklínadla vložit tolik pozitivní energie, kolik je jen možné. Nemusíte si vybavovat pouze šťastnou vzpomínku, zapojte všechno z té vzpomínky. Využijte pocity, které jste u této vzpomínky pociťovali. Soustřeďte se na okamžik, kdy jste byli opravdu šťastní. A až si budete jistí, že jste připraveni, vyslovte zaklínadlo, které jsme se učili. Nespěchejte a nevzdávejte se." Komnatou znovu zaznělo mnohohlasně pronesené kouzlo EXPECTO PATRONUM. Místnost se ponořila do modrostříbrných mlhových štítů. Harry se tvářil potěšeně, většině jeho studentů se podařilo vyčarovat štít. Některým slabší, jiným silnější, ale štít zvládli téměř všichni. Najednou byli všichni vyrušení nadšeným výkřikem, který se ozýval od bratrů Creeveyových, následován stejným výkřikem od dvojčat Weasleyových. Harry se podíval tím směrem a zarazil se v němém úžasu. Čtyřem jeho studentům se podařilo vyčarovat fyzického patrona. Fred a George se nemohli vynadívat na své liščí patrony, zatímco Colin sledoval svého medvědího patrona a malý Denis nemohl spustit zrak ze svého lva, který nyní běžel po Komnatě nejvyšší potřeby. Všichni na tu podívanou koukali s otevřenou pusou. „Výborná práce kluci, jsem na vás opravdu pyšný, dokázali jste to." Jmenovaní se na sebe podívali s úsměvy od ucha k uchu. „Jak vidíte, není nemožné se toto kouzlo naučit. Řekl bych že kromě šťastných vzpomínek je za potřebí i odhodlání, které těmto čtyřem jistě nechybí. Pojďme to zkusit ještě jednou." Úspěch čtyř nebelvírských chlapců podnítil nový zápal i u ostatních studentů, a tak se ponořili do úkolu s novým nadšením.

Harry Potter a TichošlápekKde žijí příběhy. Začni objevovat