Následující den byl pro Harryho a Nevilla jeden z těch lepších, co zatím zažili. První týden školy byl za nimi, úkoly měli hotové, a tak si jen užívali volného dne. když nastal čas, aby se Harry setkal se svým otcem, vyrazil i s Nevillem na Bradavické pozemky a s bedlivým sledováním Pobertova plánku se vydali k vrbě Mlátičce. Harry se přeměnil do podoby vlčete, aby tak snadněji mohl proklouznout k suku, kterého se dotkl tlapkou, strom se tak znehybnil a on i jeho kamarád tak mohli bezpečně projít do dlouhé podzemní chodby, která ústila v Chroptící chýši v Prasinkách. Stihli se jen posadit, když se ozvala rána od přemístění, poté co hluk utichl a dva studenti zaměřili svůj pohled na dveře vedlejší místnosti, ze které vyšel Sírius Black. „Ahoj štěně, jsem rád že tě zase vidím." „Ahoj tati, taky jsem rád že tě zase vidím, dovol abych ti představil svého nejlepšího přítele Nevilla Longbottoma. Už jsem ti o něm psal." Harry se podíval s laskavým úsměvem na svého kamaráda. „Neve, tohle je můj adoptivní otec a kmotr Sírius Black." Neville i Sírius si podali ruce a Black poprosil Nevilla o tykání. „Tak Harry, teď když máme formality za sebou, tak mi povídej, co všechno se stalo za ten týden, co jsme se neviděli a nic nevynechej." Harry se dal do podrobného vyprávění, popsal cestu vlakem, setkání s Nevillem, zařazování i to co mu řekl moudrý klobouk. Řekl mu, jak se dostal k mapě, i jak navštívil komnatu nejvyšší potřeby. „Koukej, tenhle prsten jsem dostal od mistra Merlina, a to není všechno co jsem dostal." Odhrnul si košili a odhalil tak tetování, které mu zdobilo bok i s několika značky, které tam byly. Kromě symbolu pro létání, zvěromagii a nitrobranu tam nyní byli značky přeměňování, formulí, obrany proti černé magii a lektvarů. „Ale nejsem jediný, kdo má toto zvláštní tetování, Neville má podobné. Ukaž mu to Neve." I mladý Longbottom si vyhrnul košili a odhalil tak černé tetování s podobnými značkami, jen tam místo zvěromagii byl symbol bylinkářství. „Co to má znamenat Harry?" „Mé tetování značí že jsem Merlinův dědic a ty značky okolo jsou obory které studuji. Naproti tomu Nevillův symbol značí Merlinova přítele. Merlin mu ho svěřil, když Nev projevil strach z toho, že by si to mohl někdo v jeho mysli přečíst. Merlin ho proto ochránil svojí značkou." Dále Harry vyprávěl o první hodině lektvarů, kurzu létání i včerejší trénink. „Jo a mimochodem, ještě jsme ti neřekli že v tom trezoru, co byl vykraden. Hagrid ho ten den na Brumbálův příkaz vyprázdnil a my se domníváme, že v něm byl ukrytý kámen mudrců. A co je horší, myslíme si, že ho ukryl někde ve škole. A my se obáváme, že by to mohla být pas past na onoho zloděje, který se ho pokoušel ukrást u skřetů." „To by mohlo být vážné Harry, musíš být opatrný." „Neboj se tati, budeme. A když už jsme se tu takhle hezky sešli, mohl bych mít na tebe prosbu? Myslíš, že bys mohl Neva seznámit se zvěromagií? Já si pamatuji jen postup cvičení, ale ne odhalením, mohl bys mu pomoc?" „Chtěl by být zvěromágem, no nevím, jestli je moudré, aby se studenti Bradavic měnili ve zvířata a pak bez dozoru pobíhali po pozemcích." Neville se tvářil smutně, ale Harrymu a Síriusovi cukali koutky. „Neboj se Neve, táta si dělá jen legraci, sám je neregistrovaným zvěromágem a v dobách jeho pobytu na škole pobíhal s mým pravým otcem po pozemcích hradu, a nejen tam jako velký černý pes, podobný Smrtonošovi." „Opravdu Síriusi?" „Ano chlapče, je to tak, ale co je ještě důležitější, nikdy nám na to nikdo nepřišel. Ale Harry nemá úplně pravdu, před deseti lety jsem se musel prozradit a jsem zaznamenán jako zvěromág, naštěstí tím že jsem bystrozor, má registrace není veřejná a mohu tak zůstat v utajení." „To je báječné, kdy můžeme začít, rád bych začal co nejdřív." „Tvá horlivost se mi líbí, když dovolíš, začneme hned." Sírius nakreslil na zem pentagram a poručil Nevillovi, aby si do něho lehnul. Pak nakreslil do každého cípu po jednom z runových znaků, když bylo vše nachystané, začal odříkávat dlouho latinskou formuli. Chvilku se nic nedělo, pak začaly runy, jedna po druhé modře zářit. Když se rozsvítila pátá, začal modravě zářit i Neville. Nakonec z jeho hrudi vystoupalo modré světlo, které se začalo tvarovat do jasného tvaru. Uběhla minuta, pak druhá, nad mladým Longbottomem se jasně vyjímalo zvíře, které bylo podstatou chlapce samotného, byl to panter, černý jako úhel, se svalnatým tělem a dlouhým ocasem, najednou se tvor přeměnil do kotěte, dětská podoba pantera. „Gratuluji ti Neville, právě jsi se stal hrdým majitelem černého pantera." „Ale proč se změnil na to kotě?" „To je jednoduché zvíře, které se nám ukázalo, je podoba, jakou budeš mít v dospělosti, ale teď jsi stále mládě, a proto tak vypadá i tvoje magická podoba. Tím, jak budeš stárnout a sílit, bude se měnit i to zvíře v tobě. Také bych tě měl upozornit, že čím víc se budeš měnit do svého zvířete, tím víc se bude i tvá lidská forma podobat zvířeti. Tvá podoba je panter, můžu jenom předpokládat, že získáš nějaké jeho charakteristické vlastnosti, jaké jsou například rychlost, lepší zrak, pružnost a hbitost. Harry ti teď vysvětlí, jak bude probíhat tvůj výcvik." „Nebude to jednoduché budeš muset hodně trénovat, ze začátku začneme s přeměnou jednotlivých končetin, až ti půjde, pustíme se do obličeji, a nakonec se pokusíš o celkovou přeměnu, z počátku to bude velmi nepříjemné a poněkud bolestivé, ale nikoliv jako Merlinova značka. Čím častěji se budeš měnit, tím rychlejší a snazší přeměna bude." „Taky bych ti ještě doporučil, abys nastudoval co nejvíc svojí zvířecí podobu, třeba z učebnic nebo mudlovských knih, kdybys chtěl tak ti obratem pošlu nějaké mudlovské encyklopedie, abys mohl začít co nejdřív." „To bys byl moc hodný Síriusi." „To je v pohodě, rád to udělám pro přítele mého syna. Jo Harry ještě jsi mi neřekl, kdy se mám přijít podívat na tvůj první zápas." „Hrajeme prvního listopadu a zrovna proti Zmijozelu." „Dobrá budu s tím datumem počítat. A teď když jsem tady, nechtěl by ses na chvíli proběhnout po lese?" „Jasně že chtěl, můžeme klidně hned. Nebude Ti to vadit Neve?" „Vůbec ne, počkám na tebe tady, abys mi nemusel dávat mapu, a sám pak musel jít velmi opatrně." „To vlastně nebude problém, ještě včera večer jsem udělal kopii pro dvojčata a při té příležitosti jsem udělal i jednu pro tebe. Stačí říct slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti, ukončíš to větou neplecha ukončena. Na tahle je tvoje." „Děkuji ti Harry, je to od tebe milé, jsi skvělý přítel." „Pro nejlepšího přítele udělám všechno." Harry se rozloučil s Nevillem, který z chroptící chýše odešel jako první, Harry a Sírius si sedli na jednu z pohovek a dali se do dalšího povídání. „Teď mě tak napadlo, mohl bys mi vysvětlit, jak se provádí kouzlo, kterým jsi očaroval ten balíček, ve kterém jsi mi poslal koště?" „Ale jistě, nic na tom není, stačí když si najdeš nějaký předmět, který bys chtěl použít pro takové kouzlo. Musíš se soustředit, na to, jak má být uložiště velké a hluboké. Když budeš mít v mysli jasnou představu, proneseš kouzlo enlarge contentus de hac sinum. A voila použil jsi nezjistitelné zvětšovací kouzlo." „Děkuji, rozhodně se to naučím brzy. A teď mě zkus chytit tati." V ten moment se Harry proměnil na vlče a rychle se rozběhl k východu, Sírius mu byl v patách, netrvalo dlouho a opustili temnou chodbu a rozběhli se směrem k zapovězenému lesu.
ČTEŠ
Harry Potter a Tichošlápek
FanfictionTato kniha bude vyprávět poutavý příběh. Jaký bude život chlapce který přežil, když se jeho opatrovnictví ujme jeho kmotr, který se tentokrát nedostane do Azkabanu. jaká dobrodružství společně prožijí ve vzdálené zemi, daleko od vlivu Británie a Alb...