2. Ročník - Kapitola 12. - Spadla klec Zlatoslave

556 33 3
                                    

Na ministerstvu kouzel byl naprostý zmatek. Kolem soudní síně se to jen hemžilo reportéry a zaměstnanci ministerstva. Čtveřice z Bradavic se protlačila davem a zamířila rovnou do jedné z místností určené k soudnímu řízení. Harry, Neville a Minerva se posadili na místech určené pro svědky, zatímco Hagrid se usadil na tři židle určené pro diváky líčení. K Harrymu překvapení se k nim usadila i madam Pomfreyová, která byla také předvolána. V soudní síni už nedočkavě sedělo i několik členů starostolce, kteří měli být jako porota pro nadcházející řízení. Uteklo asi deset minut, během kterých se síň zcela zaplnila. Byli zde novináři, prodavač z knihkupectví, kde měl Lockhart před časem svoji autogramiádu, dále tam bylo několik významných členů školní rady, včetně Augusty Longbottomové i Luciuse Malfoye. Jako poslední přišli Kornelius Popletal, ministr kouzel a Amalie Bonesová jako vedoucí bystrozorů. „Dobrý podvečer, asi není tajemství, proč se tu dnes nacházíme, na podnět pana Johna Constantina bylo zahájeno soudní přelíčení velmi známého čaroděje pana Zlatoslava Lockharta, který v současné době působí jako učitel obrany proti černé magii v Bradavické škole čar a kouzel. Prosím tedy pány Constantina a Blacka, aby přivedli zatčeného." Kornelius tak zahájil soudní proces a dav utichl v hrobovém tichu. Otevřeli se jedny boční dveře, kterými přišli dva bystrozoři a spoutaný Zlatoslav Lockhart, kterého posadili na výslechové, dřevěné křeslo. Slova se ujala Amalie Bonesová. „Dobrý den, pane Lockharte, mohl byste soudu říci, co se dnes stalo?" „Zajisté madam, zrovna jsem se chystal jít zachránit to děvče, které unesl ten tajemný netvor, který trýznil Bradavice, když mě pan Potter a Minerva McGonagallová napadli a spoutali mě, pak do mě tito dva bystrozoři nalili veritasérum a přinutili mě říct ty hrozné věci, které ani nejsou pravdivé, domnívám se, že na mě museli použít nějaké silné paměťové kouzlo, díky kterému jsem si myslel, že všechno, co jsem vypověděl je pravda. Celé to je veliké spiknutí proti mé osobě." „Madam Bonesová se otočila na své kolegy. „Co mi k tomuto obvinění můžete říct pánové. „Jen jediné slovo, které dnes ten muž vyslovil je pravda, a to že jsem mu nechal podat veritasérum, byly nám předloženy naprosto usvědčující důkazy, a já se jen řídil oficiálními postupy, jak jistě víte paní kolegyně jako šéf elitního oddělení bystrozorů mám pravomoc podat v takových případech sérum pravdy. Tak tomu bylo i dnes." „Dobře pane Constantine, mohl byste nám ty vaše důkazy dnes také ukázat?" „Zajisté madam, jsou zde přítomní svědci celé této politováníhodné situace přítomní. Také máme k dispozici myslánku, kam můžeme vložit vzpomínky na celou událost. Než tak ale učiníme, musím požádat tribunál, aby k nám pozval léčitele mysli od svatého Munga, abychom mohli vyvrátit tvrzení, zde přítomného obžalovaného, z manipulace mysli, které jsme před chvíli mohli slyšet." „Vyhovuje se, prosím počkejte s dalším výslechem do příchodu léčitele." Léčitelka se dostavila do několika minut a pod přísahou na svoji magii potvrdila, že s myslí Zlatoslava Lockharta nebylo nijak manipulováno. „Výborně, takže pane Lockharte, s vaší myslí nebylo nijak manipulováno, jste ochoten se podrobit výslechu pod veritasérem?" „Jak už jsem dnes říkal bystrozorům, nedovoluji, aby na mé osobnosti bylo použito sérum pravdy, bez řádných důkazů." „Madam Bonesová, mohu vyhovět obžalovanému, můžeme použít vzpomínek na dnešní incident, jak jsem řekl již dříve, jsou zde připravení svědci, kteří nám mohou poskytnout vzpomínky na to co se opravdu stalo." „Souhlasím pane Blacku. Doneste prosím myslánku." Zřízenci donesly obrovskou myslánku, která byla o mnoho větší, než jakou vlastnil Sírius Black. „Jako prvního svědka povolávám Minervu McGonagallovou" Profesorka přeměňování předstoupila před tribunál a pozvedla svoji hůlku. „Já Minerva McGonagallová, profesorka ve škole čar a kouzel v Bradavicích přísahám na svoji magii, že vzpomínky, které vám poskytnu jsou pravdivé a nejsou nijak upravovány, jen jsem musela některé pasáže vypustit z důvodu ochrany soukromí mých studentů, pokud s mým rozhodnutím souhlasíte, jsem ochotna poskytnout vám tyto vzpomínky pouze pro toto soudní líčení." „S vašimi požadavky tribunál souhlasí paní profesorko, prosím přistupte k myslánce a proveďte kouzlo." Minerva uposlechla příkazu rady a přiložila si konec hůlky ke spánku a vytáhla si z hlavy stříbřitý proužek, který nechala vklouznout do kamenné mísy. To samé učinili i Harry a Neville. Nejprve provedli magickou přísahu, upozornili tribunál na některé vynechané pasáže, které byly osobního charakteru a nijak neovlivňovali vyšetřování. Pak se celý tribunál ponořil do veliké myslánky. Trvalo to několik minut, než se opět vynořili a s nechutí hleděli na Zlatoslava Lockharta. Spoutaný muž těžce polknul, tušil, co nyní nastane, opět. „Zlatoslave Lockharte, důkazní materiál byl shledán dostatečným k provedení výslechu pod veritasérem." Sírius přistoupil ke Zlatoslavovi a vlil mu potřebné množství do úst. Chvíli čekali, než začne lektvar správně účinkovat, když se Lockhartovi lehce zakalil zrak jeho pohled byl nepřítomný, postavil se proti němu čelem John Constantin a pustil se do výslechu. „Jak se jmenujete?"

Harry Potter a TichošlápekKde žijí příběhy. Začni objevovat