27 juli, 11:03
We staan klaar om op de boot te stappen. Vandaag gaan we snorkelen in de prachtige zee! Ik heb hier zoveel zin in. Anouk ook, echt die staat heel de ochtend al te springen. Ik heb een jurk met daaronder een bikini aan, maar als nog heb ik het zo warm.
Dus water is wel een lekkere verkoeling i think! Na vijf minuutjes mogen we de boot op. We lopen gelijk naar de kant. Hier gaan we op het bankje zitten. Ik pak gelijk mijn zonnebril en zet hem op. De zon is zo fel. Ik vind het echt heerlijk, maar zo warmm ahh.
Anouk en ik maken dan wat leuke foto's van ons samen. Ik zet er ook nog een op snap. Dan leg ik hem weg en klets ik weer verder met Anouk. Vandaag heeft ze een afspraakje met Dano. Die ene uit het vliegtuig. Gelukkig niet op mijn kamer, want anders had ik ze eruit gestuurd. Ik hoef dat gekreun en al niet naast mijn bed.
Hij slaapt in een hotel verderop in de straat dus ja, ik vind het helemaal niet erg. Het is haar leven duss ja. Ik doe gewoon voor niemand de deur open. Heb geen zin in gezeik. Plus dit moet ik perse van Anouk haha. We hebben het kei gezellig zo met een colaatje als drankje. Er zit heel veel ijs in dus verkoeling yess.
Na ongeveer een halfuurtje varen komen we aan bij rotsen. Het water is hier zo mooi licht blauw. Echt veel mooier dan Nederland. We krijgen van de gids Engelse uitleg. Als dat is afgerond, doe ik mijn jurkje uit en leg ik het in de tas. Anouk doet zo ook haar kleding uit. We krijgen dan de spullen op onze rug die nodig zijn om te kunnen snorkelen.
Ik en Anouk zijn echt helemaal hyper, echt niet normaal. We hebben er dus echt enorm veel zin! Dan als we mogen, springt Anouk ook echt gelijk in het water. Ik spring er best snel achterna. Als iedereen in het water zit, mogen we beginnen.
Ik en Anouk zwemmen iets naar onderen en kijken naar het prachtige koraal. Het is echt prachtig, niet normaal. Ook zwemmen er prachtige kleine vissen doorheen. We zien dan ook nog iets grotere vissen voorbij zwemmen. Het is zo mooi allemaal. Ik ga dan weer even naar boven en zie hoe iedereen druk bezig is met snorkelen.
Vrij snel daarna ga ik ook weer onderwater en ga ik naar een ander stuk. Anouk komt naar me toe gezwommen en zo gaan we weer verder samen. Het is zo enorm leuk, niet te beschrijven. Het voelt als een film, niet Nemo ofzo maar echt een paradijs achtige film.
Na het snorkelen zwemmen we in het prachtige water. De andere mensen hier zijn allemaal Spaans. Dus geen connectie maken met andere mensen, daar heeft Anouk moeite mee. Ik ben gewoon helemaal aan het genieten. Anouk ook, alleen die is nu nog steeds hyper, terwijl ik nu echt in relax mode ben.
~ tijd later
Ik loop met Anouk over het strand opzoek naar een plekje. Het was zo zo leuk! Echt niet normaal. We gaan nu gewoon weer lekker zwemmen en zonnen. Ik word nooit zo snel bruin, maar Anouk... Die hoeft maar een aantal keer te zonnen en dan is ze al zo bruin. Echt een zomers kleurtje. Gewoon om jaloers op te zijn! Ik noem mezelf altijd een melkkan, bedoel ik ben zo wit als melk.
Eindelijk hebben we een plekje gevonden. We leggen een kleed neer en gaan er op liggen. Ik zeg dan:" ahh heerlijk!" Ze zegt:" Ja echt niet normaal!" Uit de tas pakken we een zak naturel chips. Dit leggen we tussen ons in en maken we open. Een zoutje helpt echt om vocht vast te houden, plus het is gewoon lekker.
Dit kletsen heerlijk verder en snacken een beetje. We hebben het over volgend jaar hoe dat gaat worden. Beide gaat het anders worden. Haar laatste jaartje komt eraan en ik heb een full time baan. De meeste vrouwen hebben een part time baan, maar ik vind dat dat pas voor mij iets is als ik moeder word. Dat ik dan bij de kleine kan zijn en daarnaast een baan heb. Nu gaat mijn leven draaien om de baan.
Kijk anders zit ik toch alleen thuis, dus ik vond dit voor nu het beste. Hopelijk ben ik blij met die keuze, dat word ook nog eens spannend. Als ik het verschrikkelijk vind word het een heel ander verhaal. Nu ben ik nog positief, hoelang dat blijft is de vraag.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x