24 november, 13:56
Ik zit rechtovereind in bed. Er is nu al een grote verandering dan een paar dagen geleden. Komt grote deels door de pijnstilling, maar ey. Ik zit een filmpje te kijken op mijn laptop. De bankzitters. Ik mis Matthy's vrolijkheid ofzo. Hij is er iedere dag en dat is zó enorm lief. Gisteren was ik echt chagrijnig en emotioneel, maar nu. I am the happiest person on earth. Nee grapje dat ook niet, maar ik ben vrolijk.
Dadelijk komt hij al met Robbie. Robbie wilde mee. En ik vind dat ook wel gezellig! Naast me ligt nu iemand anders. Een man van ik denk 35 ofzo. Hij heeft een blindedarm ontsteking. Hij is wel gezellig om mee te praten. Zijn gezin komt langs heeft die verteld. Hij ligt nu nog te slapen. Nou goed, ik ruim dan mijn laptop, het is twee uur, dus kan ze zo wel verwachten.
Vanochtend heb ik ook gewoon lessen voorbereid voor de invaller. De klassen van me hebben echt geen uitval. Stom voor hun, maar ey ze hebben gewoon pech. Een invaller genaamd Kees ofzo, valt in bij Nederlands en de andere muziekleraar heeft mijn klassen. Dus ze hebben het wel goed geregeld. Na vier minuten komen dan de twee mensen binnengelopen. Robbie en Matthy.
Ik zeg gelijk:" Heyy hey!" Matthy kijkt gelijk blij en zegt:" Je bent weer vrolijk!" Ik knik en krijg dan een knuffel van hun beide. Robbie zegt dan:" Je hebt ons wel laten schrikken, jeetje." Ik lach zachtjes en zeg:" Ja, het was ook niet mijn bedoeling om in het ziekenhuis te belanden." Hij knikt en zegt dan:" Ja dat begrijp ik jeetje, aan de slangen." Ik knik en zeg:" Ja, anders was ik niet zo vrolijk geweest. Morfine werkte niet eens, moet je voorstellen."
Matthy zegt dan:" Ja, gelukkig maar hebben ze het verandert.." Ik knik en zeg:" Ja pff, anders ik lag hier echt weer te huilen." Matthy zegt tegen Robbie:" De eerste dokter, zei dat ze zich aanstelde. Nu zijn haar darmen zelfs dicht en kan ze niet eten." Robbie zegt meteen:" Jeetje mina, kunnen ze hem niet gewoon verbannen!" Ik moet lachen en zeg:" Ja ik was echt aan het huilen van de pijn, maar Matt het is me gelukt om een stukje komkommer te eten!"
Hij zegt meteen:" Ey dat is al beter dan gisteren." Ik knik en zeg:" Lig nu dus aan de sondevoeding, maar als het me gaat lukken om te eten en mijn darmen gaan weer werken, mag ik dus dat ene ijsje." Matthy moet lachen en zegt tegen Robbie:" Gisteren hadden ik en Ezra dus een ijsje hier, Cél mocht dat dus niet hebben, Ezz plaagde haar ermee."
Robbie moeten lachen en zeg:" Jij bent ook niet aardig haha." Ik moet lachen en zeg:" ah joh, was gisteren toch niet chagrijnig." Matthy gaat stuk en zegt:" Nuhh." Robbie zegt dan zachtjes:" Maar ik hoorde wel iets van dronken Matthy hoor, je had hem verwent." Ik kijk Matthy gelijk aan en zeg:" Kon je het weer is niet stil houden haha." Matthy zegt meteen:" IK WEET HIER SERIEUS NIKS MEER VAN!"
Robbie zegt lachend:" Dat is het geweldige ervan, hij heeft niet alle details verteld hoor." Ik moet lachen en zeg:" Ja Matt, als je dronken bent kunnen ze echt alles aan je vragen en vertel je alles. Weet je nog die ene keer bij Dirk en ze vroegen je-." Matthy zegt meteen:" Lieve schat, dat is tussen ons drieën." Ik moet lachen en hou dan stil.
Dan komt de arts binnen lopen en checkt alles. Ze vraagt dan aan me:" Wil je wat te drinken, wil je het proberen in andere woorden?" Ik zeg:" Is goed." Ze vraagt dan:" Wat zou je lussen water, Jus, fris, ect." Ik zeg:" Appelsap als jullie dat nog hebben." Ze knikt en loopt er dan van door. Robbie zegt dan:" Luxe bediening haha."
Ik zeg:" Ja ja dat zeker." Matthy zegt dan:" Maar Cél ik moest van Anouk zeggen dat je bent uitgenodigd voor je werk met een of andere kerstborrel. Wil je komen of?" Ik zeg meteen:" Jeetje dan gaat Sam de hele tijd aan me plakken." Matthy moet lachen en zegt tegen Robbie:" Sam dacht dat hij kon gaan voor der, hij heeft Céline zelfs op date genomen."
Robbie zegt meteen:" Jeetje, en jij bent gewoon gegaan?" Ik lach en zeg:" Hij wilde me beter leren kennen en vroeg me mee naar een koffietentje om het te hebben over ónze mentorklas. Maar hij wilde me gewoon goed leren kennen om later mee in bed te gaan.." Robbie moet lachen en zegt:" Haha, wat erg!"
Dan komt de arts weer binnen. Ze zet de appelsap op de tafel. Dan loopt ze weer weg. Ik pak hem op en neem een slok. Meteen zet ik hem terug en zeg ik tegen Matthy:" Deze is niet gekoeld, smaakt raar haha." Matthy zegt meteen:" Ja dat is vreemd! Haha." Robbie vraagt dan:" Wat doe je hier in bed de hele dag?" Ik zeg:" Lezen, muziek luisteren, hem van zijn werk houden, bellen met vriendinnen, films kijken, werken en kletsen met mensen haha." Robbie zegt:" Nou klinkt best goed haha, behalve de pijn natuurlijk."
Ik knik en zeg:" Het is best te vertoeven nu met de medicatie, maar goed liever thuis dan hier." Matthy zegt:" Ja, dat begrijp ik." Ik zeg dan tegen hem:" Mees en Mark hadden me nog een appje gestuurd echt, wacht ik zal het laten zien." Ik pak mijn telefoon en geef het aan hem. Hij logt in en gaat naar Whatsapp. Robbie zegt dan:" Zo jullie hebben geen geheimen voor elkaar, als jullie in elkaars Whatsapp mogen kijken."
Ik zeg:" Nee, ik weet zelfs Matthy's grootste geheim, wat niemand mag weten." Matthy kijkt me gelijk aan en steekt zijn middelvinger op. Robbie zegt dan:" Wat? Vertel!" Ik schut mijn hoofd en zie dan aan Matthy dat hij het appje heeft gevonden. Het zijn meme's die Matthy ook sowieso geweldig vind. Matthy moet lachen en zegt:" Die gozers hebben humor." Robbie zegt meteen:" App je veel met jongens?"
Ik knik en zeg:" Ja van werk en gewoon vriendenkring, maar die kennen Matthy ook allemaal goed." Zo kletsen we echt nog een heel tijdje. Het is echt kei gezellig. Vind het ook echt jammer als ze weer moeten gaan. Matthy geeft me weer een kusje op mijn mond. Ik fluister dan weer:" Morgen weer meer?" Hij moet zachtjes lachen en fluistert:" Als je beter bent, zorg ik voor meer, wees daar maar niet bang voor." Ik moet lachen en zo lopen ze dan de kamer uit. Zwaaiend en Robbie zeggend:" Tot snel!"
Ik drink dan weer een slok appelsap. Het lukt me gewoon goed om te drinken. Alleen ja met darmen die stil liggen is dat een beetje lastiger. Nou goed ik pak mijn oortjes dan weer en zet muziek op die ik leuk vind om te luisteren. Terwijl ik dat luister, app ik met Noor. Ze was toevallig online, dus ey. We hebben echt wel een leuk gesprek. Over dingen die we samen willen doen in de kerstvakantie als dat natuurlijk lukt.
~ tijd later
Ik heb mijn pyjama aan. Ben moe, echt gebroken. Heb net nog even met Matthy geappt. Er is weer een hele corona ding geweest op het nieuws. Nieuwe lockdown, fucking kut. Weer thuis werken, en waarschijnlijk mogen er dadelijk ook geen mensen meer komen op bezoek. Ja, ik vind dat kut hoor. Gelukkig woon ik nog niet alleen. Ja met deze gevoelens val ik dus in slaap, fijn~
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x