-113-

940 12 3
                                    

Meerrr

We zijn met zen alle aan het lopen naar de aquamundo. Het is best wel dichtbij, van ons huisje. 600 meter, dus dat valt echt wel mee. Ik loop samen met Anouk en Veerle voorop. Opeens hoor ik achter ons, een jongen van denk ik 12 roepen:" OMG DAAR LOOPT MATTHY!" Veerle zegt zachtjes lachend:" Jeetje, heeft hij hier vaker last van?" Ik knik en zeg zachtjes:" Ja, steeds meer. Hij wordt ook steeds vaker gefilmd.

Matthy tikt me dan aan op mijn rug en zegt zachtjes:" Cél, pas dadelijk alsjeblieft op." Veerle en Anouk gaan achter ons lopen, om het gesprek niet af te luisteren. Hun zijn ook weer veel te lief. Ik zeg dan tegen Matt:" Zal ik doen liefie.." Hij legt zijn arm om me heen en ik mijn hoofd tegen zijn bovenarm. Zo lopen we verder naar de aquamundo.

Bij het hele gebouw, waar van alles is, zijn super veel kinderen. Echt van allerlei leeftijden. Ik loop samen voorop met Veerle. We zoeken de aquamundo, die is al vrij snel gevonden door Loise. Ik en Veerle liepen compleet de verkeerde kant op. Het is hier altijd zo leuk aangekleed vind ik. Zo groen met rotsen. Zo'n tropisch idee krijg ik ervan, maar ook weer heel zen ofzo.

Hou er helemaal van te minste. Dan scannen we ons polsbandje bij de aquamundo. Dat is onze sleutel voor alles. Echt voor ons huisje, ingang voor de aquamundo dus, voor iets op de rekening zetten, het park in te komen ect. Echt handig, gewoon een horlogevorm helemaal in groen die je overal kan scannen. Plus je kan hem gewoon afdoen, niet zo'n irritant papieren bandje die ze eerst altijd hadden.

Nou we lopen de aquamundo in, bij de pashokjes. Iedereen neemt een eigen, sommige moeten nog wachten. Ik heb mijn bikini hieronder al gedaan, dus hoef alleen mijn kleding uit te doen die hierboven zit. Dit is echt vliegensvlug gedaan. Zo open ik het hokje en stap ik eruit. Ik ben gewoon als eerste klaar, dat is echt gewoon bijzonder.

Vrij snel is iedereen klaar met omkleden. Met Matthy deel ik een kluisje. We krijgen niet eens een speciaal bandje, gewoon weer je horlogeband ding. Nou zo lopen we dan over de stenen richting de ingang van het zwembad. Vind dat altijd zo'n raar gevoel op stenen. Niemand van ons gaat eerst douchen, dit doe ik eigenlijk echt nooit. Vroeger, maar nu niet meer. We lopen er dan in, we moeten door zo'n laagje water lopen.

Loise zegt gelijk:" Nou één op de tien die nu gelijk van die glijbaan gaat zonder eerst nat te worden." Uiteindelijk na heel wat keren moet Finn dat doen. We lopen alle naar de glijbaan en ja hoor dan gaat hij naar boven. Het is helemaal niet druk, komt natuurlijk door de corona regelingen. Opeens word ik dan opgetild door Matthy. Dirk en Mark roepen hard:" GOOI HAAR IN HET WATER."

Ik zeg meteen:" Nee, Mattt!!" Hij lacht grijnzend en zegt:" Zeker wel." Hij loopt naar het randje bij het diepe zwembad gedeelte en gooit me er dan zo in. Bovenwater staan de drie heren me uit te lachen. Kon ook niet zoveel tegenwerken. Matt is ondertussen gespierd hoor. Ik steek mijn middelvinger op en zwem naar de kant. Het water is wel koud hoor.

Dan weer uit het water zegt Anouk lachend:" Nou wat een vriendje heb jij zeg." Ik zeg lachend:" Wil iemand hem hebben." Veerle, Sophie en Loise steken gelijk hun hand omhoog. Matthy laat me schrikken door zijn armen om me heen te doen. Hij zegt dan:" Mooi niet dames, jullie hebben pech." Ze moeten alle drie lachen. Ik kantel mijn hoofd naar boven en zeg lachend:" Gek." Hij geeft me dan een kusje op mijn mond.

Hierna horen we Finn gillen in de glijbaan. Vrij snel ligt hij dan in het water. Wij lachen hem allemaal uit. Als hij uit het water is, zegt Mark:" Je hebt net wel wat gemist hoor:" Céline is door Matthyas in het water gegooid, ze bood hem aan, aan de andere meiden en ze hebben net gezoend." Ik rol lachend mijn ogen. Matthy zegt tegen Finn:" Moet ik het opnieuw voordoen?" Iedereen knikt ja, terwijl ik achter Anouk ga schuilen. Anouk zegt dan heel zachtjes:" Ren zelf in het water!"

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu