Meerr
We stappen de lift in. Matthy doet een arm om me heen en zegt:" Het was erg lekker." Ik knik en zeg:" Ja dat zeker!" Als de lift boven is, stappen we eruit en lopen we naar onze kamer. Hier scan ik dan het pasje. Samen lopen we dan naar binnen. Het eerste wat we doen is onze mondkapjes af. Matthy zegt dan:" Mijn buik zit vol, jeetje." Ik moet lachen en zeg:" Die van mij ook hoor."
Dan zeg ik:" En klaar voor mijn ding wat ik heb geregeld." Matthy knikt en zegt:" Dat zeker!" Ik doe mijn schoenen uit en ga dan op het bed zitten, met het doosje met alle vragen. Matthy doet ook zijn schoenen uit en komt naast me zitten. Hij legt zijn hand op mijn bovenbeen en zegt dan:" Laat maar zien, wat je hebt voorbereid." Ik open het doosje met alle papiertjes met vragen en ook sommige opdrachten.
Dan zeg ik:" Dit zijn allemaal briefjes met diepgaande vragen en opdrachten. Hierna heb ik nog drie andere dingen geregeld." Hij knikt en geeft me dan een kusje op mijn wang. Dan zegt hij:" Goed bedacht." Eerst zet ik dan weer muziek op. Dan laat ik hem het eerste kaartje pakken. Hij graait in het doosje en leest hem voor:" Hoe zie je je ideale leven voor je? Moet ik antwoorden of jij?" Ik zeg dan:" Ikke, nou ik zie mijn ideale leven als samenwonen met natuurlijk jou, op vakantie naar Rome en Parijs, moeder worden, in Ameide blijven, docent blijven tot pensioen, trouwen en bezig blijven met muziek. Ja dat wel."
Matthy reageert er dan op:" Dus Rome en Parijs? Met wie?" Ik zeg lachend:" Wat denk je?" Hij zegt met een glimlachje:" Ik." Ik knik en zeg dan:" Rome lijkt mij zo geweldig samen met jou. Dingen ontdekken in de stad, samen hand in hand lopen door de straten en met je op een terrasje zitten met een glas wijn." Matthy is gewoon helemaal blij aan het kijken.
Dan pak ik een kaartje en lees ik hem voor, voor Matthy:" Ben je blij met de persoon die je aan het worden bent? Nou Fifalosophy, vertel maar." Hij moet zachtjes lachen en zegt dan:" Ja dat wel. Het lukt me steeds opender naar mensen te zijn. Jij bent een uitzondering. ( Ik moet lachen ) En qua werk zeker. Het is al zo vooruitgang en vind het ook echt leuk om te doen. Ja dit is een beetje mijn antwoord." Ik knik en zeg:" Dat met opender, klopt wel echt. Anouk valt dat ook bij je op. Als we het er over hebben."
Matthy zegt meteen:" Dus roddelen?" Ik knik lachend en zeg:" Jij hebt het ook nooit bij jouw vrienden over mij." Hij moet lachen en pakt dan het volgende kaartje:" Wat was het engste moment in je leven?" Ik zeg meteen:" NEE, die wilde dat jij die kreegg! ( Matthy moet nu hard lachen ) Op vakantie toen het echt hard onweerde en ja 27 april." Matthy knikt en zegt:" Snap ik, maar oja toen het onweerde. Jij sliep toch in een tent? Op de berg?" Ik knik hard.
Hij moet lachen en dan pak ik het volgende kaartje:" Geloof je dat er voor iedere persoon een soulmate bestaat?" Ik zeg dan:" Nee, als iemand zo vreet is, gemeen en gestoord dan niet. Kijk voor sommige wel, die zijn echt voor elkaar gemaakt. Een paar dagen uit elkaar geboren, ouders beste vrienden, achternaam die je bij elkaar kan aansluiten ( Het lam van de Waterkant, gewoon een hele zin ), zelfde dorp, ect. Moet ik nog doorgaan?"
Matthy is aan het lachen en zegt dan:" Klopt, soms denk ik daar ook over na." We liggen nu echt helemaal tegen elkaar aan. Hij heeft zijn arm om me heen, ik lig tegen zijn been met mijn hand op zijn bovenbeen. Dan pak ik het kaartje:" Als je 3 wensen kon krijgen, wat zouden ze zijn en waarom?" Hij hoeft er niet eens over na te denken:" Geen corona meerr, ben er helemaal klaar mee! Nou vader worden van jou, zonder dat je al te ziek word ( HP bedoelt die ) en ja waarom. Wat denk je? En dat YouTube goed blijft gaan, je weet nooit wanneer je views lager worden."
Ik knik en zeg:" Het onderwerp kinderen komt wel veel voor bij ons haha." Matthy zegt lachend:" Jaja." Hij wrijft dan over mijn bovenbeen. Zo spelen we het verder. Tijdens het spel komt inderdaad de champagne en chocolade fondue die ik had geregeld bij de roomservice. We krijgen echt hele interessante vragen nog. Het is zeker niet saai.
Dan zeg ik, anders word het echt te laat:" Ik had dus nog iets voorbereid. Ik ben door heel veel foto's en filmpjes gegaan van ons. Hier heb ik soort van een film van gemaakt haha." Matthy zegt meteen:" Echt?! Wat ziek." Ik knik en sta op, zo loop ik naar de kast en pak ik mijn laptop. Ik ga dan weer op bed zitten, tussen zijn benen.
Ik start mijn laptop op en ga naar Verkenner, waar het document staat. Ik klik erop en zet het geluid aan. Mijn laptop zet ik een afstandje voor ons neer. Dan klik ik op play. Ik ga goed liggen, waarna Matthy ook. Samen liggen we dicht tegen elkaar aan. Als eerste komen de babyfoto's van ons samen. Op eentje waren was hij echt net geboren en lag ik erbij. Bedoel soulmates, wie snapt dat nou niet.
Dan komen de dreumes foto's, samen naar de crèche, eerste keer vakantie met toen zen zessen, eerste keer bassischool, excursie, Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, Pasen, Middelbare school, samen op de fietsen naast elkaar, selfie eerste schooldag, Eerste toets week samen leren aan de keukentafel, samen koken voor heel de familie, huilend knuffelen wegens overlijden moeder, begrafenis foto dat we samen een kaarsje aansteken, op vakantie samen naar België, Gala foto's, wij blozend naar elkaar in een restaurant, eerste kus, eerste date picknicken aan het water, samen zwemmen met prachtige bochel van Matthy, foto samen in bed knuffelend, uiteten met heel de familie, samen verjaardag feestje, samen op Ezra passen, samen leren voor toetsen, tongen, Matthy dronken bij mij thuis toen hij nog 17 was, verjaardag 18 samen met veel alcohol, leren voor tentamens, toen een aantal jaar later samen bellen weer, thuis bij mij logeren, date weer aan het water, feestje van diploma, foto van dat we het net hadden gedaan weer voor de eerste keer, date, op vakantie, in restaurantje, shoppen, een minuut na verkering, samen bij het meer in na het zwemmen, samen in de tent, ect.
Veel filmpjes en foto's. Dan als laatste kijkt Matthy me met grote ogen aan. Hij zegt dan:" NEE CÉLINE, HEB JIJ DAT ECHT GEDAAN!" Ik ga helemaal stuk. Ik heb dus blijkbaar de dag na dat Matthy en ik zijn ontmaagd het geschreven in een dagboek. Die had ik dus laatst gevonden. Ik zeg dan:" Als je weer een keer bij me bent, laat ik het je lezen, het is echt te erg!" Matthy heeft zijn hoofd in een kussen gestopt. Ik moet lachen en ga met mijn hand door zijn haar. Hij zegt dan:" Maar wel echt leuk gedaan hoor, jeetje hoelang ben jij hier mee bezig geweest?" Ik zeg lachend:" Dagen." Hij pakt mijn wangen vast en geeft mij een zoen. Ik zoen hem terug.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x