1 juni, 10:03
Ik word wakker, door het prachtige zonlicht, die schijnt op mijn gezicht. Als ik langs me kijk, zie ik dat Matt bezig is op zijn computer. Ik zeg met een hele zachte morgenstem:" Goedemorgen.." Hij zegt daarop gelijk:" Goedemorgen liefie, lekker geslapen?" Ik knik en ga recht op zitten. Hij zegt dan, terwijl hij zijn computer uitzet:" Zin in vandaag?" Ik knik en pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. Dan zeg ik:" Heel veel, jij?"
Hij gaat op bed zitten en zegt:" Ik ook hoor." Hij geeft me dan een klein kusje. Ik zeg dan:" Wat ben ik blij, dat de maand mei voorbij is, jeetje." Matthy moet lachen en zegt:" Domste keuze, wat ik heb gemaakt." Ik zeg lachend:" Hoeft er te minste voor even geen video online." Hij knikt lachend. Hij wrijft dan kort over mijn bovenbeen, waarna hij zegt:" Ik zal even ontbijt maken, dan ben ik zo terug." Ik knik en zeg blij:" Heel lief, dankjewel." Zo loopt hij dan de kamer uit.
Ik ga recht op zitten en staar een beetje vooruit. Ben nog niet helemaal wakker. Denk een beetje na over vandaag. We hebben wat versiering voor in de tuin. Ook hebben we een partytent, die we bij het grasstuk gaan zetten bij het zwembad. Het feestje start rond twee en heeft niet echt een eindtijd. Vandaag komen er vrienden, vriendinnen, nichtjes en neven, broertjes van Matthy, een werknemer van Matthy, Antoon ofzo?, en nog wat meer. Wel gewoon onze kring weet je wel.
Na een minuut of vijf, komt Matthy binnen lopen met koffie en yoghurt schaaltjes. Ik zeg daarop vrolijk:" Nahh geweldig! Dankjewel!" Hij komt naast me zitten, waarna ik hem een kusje geef. Samen eten we kletsend het ontbijt op. Beide hebben we er gewoon zin in. Zelf mensenschuw Matthy, nee grapje, met een groep waar hij iedereen goed kent, vind hij het hartstikke leuk. Goed, na eventjes stappen we dan uit bed en kleed ik me om.
Ga voor een blauw jurkje met glitters. Eentje van de Only. Vond hem helemaal leuk en Anouk heeft op de bestelknop gedrukt. Nou goed, ik doe hem aan met schone ondergoed natuurlijk. Matthy ligt op bed, op zijn telefoon te kijken. Hij zegt dan, als ik hem aan heb:" Ik snap dat Anouk hem je heeft verplicht, hij staat je echt leuk." Ik glimlach en zeg lief:" Dankjewel."
Hij gaat staan en slaat zijn armen om me heen, waarna hij fluistert:" Je hoeft geen jongens te versieren hè, bedoel ik zou je nemen, als ik je zo zag." Ik lach zachtjes en geef hem een kus op zijn wang, hierna zeg ik dan:" Doe ik ook niet.. maar-." Matthy zegt lachend:" Laat ik ook niet toe, je bent al de mijne." Ik rol lachend mijn ogen en sla mijn armen om hem heen, waarna ik zeg:" En daar ben ik blij mee." Hij zoent me dan, waarna hij zegt:" Kom schat, wij moeten echt Raoul en Robbie gaan helpen. Zij zijn al bezig met de tent." Ik zeg meteen:" Wat, en dat zeg je niet eerder?" Hij schut lachend zijn hoofd."
Ik zucht lachend, waarna we dan samen lopen naar de woonkamer, via hier gelijk naar buiten, richting de tuin. Ik heb Matthy's slippers aangedaan, die ervoor stonden. Als we in de tuin staan, zien we ze al werken, ze zijn al gewoon klaar. Robbie zegt dan:" Daar zijn jullie, goedemorgen Céline!" Ik lach en zeg:" Goedemorgen, ah jullie zijn toppers!" Ik geef Robbie een knuffel, waarna ook Raoul.
Raoul zegt:" Alsjeblieft, versieren regelen jullie? Dan ga ik die tafeltjes halen." Matthy reageert hierop, waarna wij weer naar binnen lopen, voor de versiering. Uit de tas in de gang, pak ik de zilveren slingers, ballonnen en feesthoedjes. Dit neem ik alvast mee naar buiten. Ik leg ze op een van de ligbankjes en haal ze uit de folie. Matthy en ik gaan dan samen versieren.
~ tijdje later
Het is net een uur geweest. Alles is klaar. Het is mooi versiert en het zwembad is schoongemaakt. Dat moest Koen doen, door een weddenschap haha. Anders had Matthy het moeten doen. Hij is zich nu aan het omkleden. Ik sta in de badkamer mijn haar te doen. Make-up heeft niet zo heel veel zin, als we dadelijk gaan zwemmen. Heb alleen waterproof mascara op. Weet je, dat boeit niet. Mijn haar, voor nu nog wel, begrijp dat. Ik doe het over mijn schouders en laat het een beetje bol vallen. Dat je haar, meer lijkt. Niet dat het plat is.
Na dit, doe ik mijn sieraden om. De palmboompjes van Matthy, haha. Hierna loop ik naar de slaapkamer. Matthy is zijn blouseje weer aan het aandoen. Ik zeg meteen:" Yes, dit is echt top. Jou al gewoon drie keer gezien met dit blouseje aan deze weken." Hij moet lachen en zegt:" Ik weet wel, dat jij dat leuk vind." Ik moet lachen en krijg een knuffel. Ik spuit nog een beetje parfum op. Hierna ga ik op bed zitten en kijk ik even op Instagram.
Ik zeg dan lachend:" Zo, prachtige foto van jou en Raoul." Hij moet lachen en zegt:" Ja ik weet het, sexy hè." Ik moet harder lachen, wanneer hij zijn blik na probeert te doen. Ik ga dan staan en zeg:" Je hoeft die blik niet na te doen hoor, heb liever deze babyface, dan dat." Hij zegt meteen:" Fuck you." Ik met een droge stem:" Wanneer?" Hij schut lachend zijn hoofd en zegt:" Vanavond." Ik lach en praat weer normaal. Uiteindelijk lopen we samen weer naar de woonkamer.
Ik ruim de koken nog een beetje op. Robbie helpt mij daar aan mee. Matthy is op de bank geploft. Robbie vraagt dan aan me:" Zin in zo meteen?" Ik knik en zeg:" Ja, echt wel!" Hij lacht en zegt:" Goed met corona hè." Ik zeg daarop:" Nou iedereen moest testen, plus de zomervakantie komt eraan. Vorig jaar was dat ook, in de zomer is het minder, werkt net zoals de griep. En ja tuurlijk met corona is dit niet goed, maar je leeft ook maar één keer hè." Hij zegt daarop:" Ik vind dat je helemaal gelijk hebt."
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomantiekVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x