20 juni, 10:03
Ik sta voor de klas les te geven. Nederlands, hè. Ik geef uitleg over een sollicitatie brief schrijven. Is een praktische opdracht voor klas drie. De ramen staan vol open. Het is warm, echt niet normaal. Ik sta hier in mijn lange broek, door de kledingregels. Het liefste had ik ook echt een rokje aan. Morgen doe ik echt een jurk aan, jeetje mina.
Als ik klaar ben met uitleggen, mogen ze gaan beginnen. Ik ga zitten op de stoel en open mijn laptop. Ik open som en zet de punten van de andere klas erin. Een tweede klas heeft een presentatie moeten geven en ja, die heb ik allemaal al klaar. Dus waarom zou ik de punten er dan niet op zetten? Als dat is gedaan, loop ik een beetje rond om ze te helpen met opstarten.
Wanneer de bel gaat, pak ik mijn spullen in een loop ik naar de lerarenkamer. Onderweg kom ik Sam tegen en daar kletst ik een beetje mee. In het tuintje bij de lerarenkamer ga ik bij de andere docenten zitten. Ik pak mijn fles drinken en kletst met de andere. We hebben het over wat dingen, niks speciaals.
Na de pauze, loop ik weer naar het lokaal waar ik moet les geven. Nederlands, straks heb ik weer muziek. Ik open het lokaal met mijn sleutel en pak mijn spullen eruit, die ik nodig heb. Langzaam druppelt het vol meer leerlingen. Ik ga op de voorste, lege tafel zitten en open de les. Dit gaat over in een beetje kletsen. Nou ja, anders hadden ze moeten lezen. Is niet erg, dat deze tijd daar aan besteed word. Hierna begin ik met het uitleg geven over kritisch lezen.
Dit doe ik doormiddel van een PowerPoint. Als de uitleg klaar is, laat ik ze opdrachten maken, die erbij horen. Volgende week hebben ze er een toets over. En nu snapt iedereen het, of ze zeggen het gewoon niet. Ik ga zitten op de stoel en kijk na wat ik de volgende les moet doen. Ook kijk ik door de toets die voor een andere klas klaar staat. Hij is best ingewikkeld, maar ik denk wel te doen. Ik hoef die mooi niet te maken haha.
Na deze les, loop ik naar het muziek lokaal. Hier aangekomen, maak ik hem open met mijn sleutel en loop ik naar binnen. Ik zet mijn tas op de grond en open de gordijnen. Dan komen de leerlingen vrolijk binnen lopen. Ze begroeten me vrolijk, waarna ik vrolijk terug reageer. Iedereen is binnen, waarna ik weer de les open. Op mijn enthousiaste manier, want ik ben geen afgrijselijke docent.
Dan beginnen we aan het liedje, waar we vorige les al aan waren begonnen. Iedereen gaat doen, wat zijn of haar taak is. Ik help iedereen een beetje. Het is een nummer van Ava Max. Iedereen vond hem leuk, dus zo doende heb ik die gekozen. Deze les vliegt echt als een sneltrein voorbij. Als de les is afgelopen, nemen ze ook echt afscheid en lopen ze het lokaal uit. Ik pak mijn spullen in, sluit het gordijn, zodat het niet warm word en loop weer naar buiten. Ik maak de deur dan ook weer op slot.
Met mijn tas over mijn schouders, loop ik weer naar de tuin. Waar we gaan lunchen, want het is lunch tijd haha. Ik ga bij Bo, Lisanne, Jorik en Michelle zitten. We zitten op een picknick tafeltje, waar we al gelijk aan het kletsen zijn. We hebben het over de lessen die we al hebben gegeven en de dingen die we in de zomervakantie gaan doen. Dit tijdens het eten. Ik heb vanochtend een broodje met kaas klaargemaakt en die eet ik nu op. Heb ook een of andere proteïne reep mee, die ook behoorlijk vult.
Omdat ik sport hè, dan zijn die voedingstoffen belangrijk. Nou goed, ik vertel over dat ik in de zomervakantie niet op vakantie ga, maar gewoon veel dingen ga ondernemen met vriendinnen en mijn vriend ga helpen met de verhuizing. Andere gaan echt op vakantie en Bo zelfs naar Amerika. Ik vraag hier ook dieper na, want ik ben daar echt geïnteresseerd in!
Na de pauze, loop ik weer naar het lokaal waar ik naar toe moet. Toevallig kan dit samen met Lisanne, want die moet lesgeven in het lokaal daarnaast. Zo kletsen we nog een beetje, waar uiteindelijk onze paden elkaar scheiden. Ik pak weer de sleutel en open het lokaal. Ik zet mijn tas naast het bureau en pak er mijn laptop uit, die ik dan aansluit aan het bord.
~ tijdje later
Ik loop naar de auto met Ezzie. Het zou vandaag onweren, dus hij had gelukt. Dat doet het nu ook, dus we lopen ook niet bepaald rustig. Het regent ook pijpenstelen. In de auto, zegt hij lachend:" Jeetje, helemaal nat." Ik knik lachend en zeg:" Ik ben ook helemaal doorweekt." Hij lacht en doet zijn riem aan, waarna ik ook. Ik rijd dan aan.
Samen zitten we een beetje te kletsen. Hij heeft het over de vakantie, wat hij allemaal gaat doen. Zo heeft hij het over Spanje, naar de kamping. Ik vertel hoe leuk ik het voor hem vind, ect. Even later zegt hij dan:" Maar ey, in mijn klas hebben ze het steeds meer over je hoe knap je bent eigenlijk." Ik lach en zeg:" Dat is kut voor jou, of niet? En echt meningen over mij van Matthy's fans, die boeien me echt niet meer. De ene keer ben ik de antiheld en nu ben ik de heldin."
Ezz moet lachen, waarna hij dan zegt:" Snap ik hoor en die mening over jou en Matthy. Ik moet er gewoon om lachen over hoe het in die tijd allemaal is verandert qua mening. Hij vindt het wel vervelend over de meiden, die op hem simpen. Wat ik heel erg snap. Bedoel hij heeft er ook niet bepaald om gevraagd om die meiden.
Goed na eventjes, ben ik dan weer thuis. Ezra heb ik thuis af gedropt. Ik ben nu mezelf aan het omkleden. Ik ga zo even hardlopen. Ik doe een sportlegging aan met een wit T-shirt. Hieronder doe ik dan witte sokken met mijn hardloop schoenen. Zo loop ik naar beneden. Ik geef Lievie nog een snelle knuffel en een kus op haar kopje. Van de eettafel, pak ik dan mijn oortjes. Die doe ik in en zo loop ik dan naar de voordeur, die ik dan open en op slot draai.
Ik zet de muziek playlist aan en begin dan met rustig rennen. Ik ren richting de velden, langs de lek. Na vijf minuten ben ik hier en ren ik er langs. Mijn ademhaling is nog wel stabiel, maar ik zweet al niet normaal. Is ook wel logisch in het warme weer, maar toch. De mensen die langs me lopen, moeten blij zijn dat ik deo op heb gedaan.
Goed, het voelt wel weer lekker om zo in beweging te zijn. Mijn staart die echt op en neer wappert, is wel weer vervelend, maar goed. Het voelt lekker, echt fijn weer. Goed, na een driekwartier, halfuur ga ik weer richting huis. Dit is wel het zwaarste. Mijn ademhaling is zeker niet heel rustig meer hoor. Thuis plof ik ook weer gelijk op de bank. Lievie springt op me en geeft me kusjes.
Die heeft het ook warm, dat merk je helemaal. Wat ook logisch is met haar dikke vacht. Na eventjes, uitgezweet te hebben, loop ik dan naar boven om te gaan douchen. Eerst pak ik uit mijn kamer, schone kleren, die ik dan meeneem naar de badkamer en op een kastje leg. Ik kleed me dan uit en gooi al mijn kleren in de was.
Dan stap ik de douche in, die ik koud zet. Vind ik nu wel fijner. Het koude water, loopt over mijn huid, wat mij een fijn gevoel geeft. Op mijn hand doe ik wat schuim en dat smeer ik op mijn lichaam. Hierna doe ik shampoo in mijn haar. Dit spoel ik na eventjes uit, waarna ik er conditioner in doe. Dit masseer ik er goed in. Als dat ingetrokken is, spoel ik het eruit. Wanneer ik klaar ben, zet ik de kraan uit en stap ik uit de douche.
Ik pak een handdoek en maak mijn lichaam droog. Ook pak ik een handdoek voor mijn haar. Ik doe de handdoek om mijn haar, zodat het zo opdroogd en de kleding die ik aan wil doen niet gelijk nat worden. Als ik droog ben, doe ik mijn korte broekje en T-shirt aan, natuurlijk ook ondergoed. Wanneer ik mijn kleding aan heb, laat ik mijn haar vrij uit de handdoek en kam er doorheen.
Het zit veel in de klit, maar na eventjes is dat er ook uit. Ik pak dan de föhn en föhn dan mijn haar droog. Het duurt even, maar dan zit het ook weer redelijk goed. Ik loop dan op mijn blote voeten naar beneden. Ik plof op de bank met mijn laptop en ga nog even aan het werk.
~ tijdje later
Ik ben mijn tanden aan het poetsen. Net heb ik met Anouk nog gezellig zitten kletsen buiten. Het was nog lekker warm buiten, we hebben net ook nog een wijntje gepakt. Morgen nog werken, maar goed een wijntje kan echt wel. We zaten ook echt in zo'n sfeertje weet je wel. Goed ik spoel mijn mond met water, na het tandenpoetsen en loop naar mijn kamer. In de gang roep ik nog welterusten naar beneden.
In mijn kamer, doe ik al mijn kleren uit behalve mijn onderbroek. Ik ga dan in bed liggen, waarna ik mijn telefoon aan het stroom leg. Ik kruip onder het dunne laken en ga goed liggen. Na eventjes nog in mijn gedachten zitten, val ik lekker in slaap, mooi in dromenland~
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x