-116-

757 7 0
                                    

Meerrr

Met zen drieën zitten we avond te eten. Ik heb net rijst, kip en boontjes klaargemaakt. De twee kleffe mensjes vinden het lekker, dus ik ben blij. Heb ze verteld dat dadelijk Matthy komt. Max heeft hem al een tijd niet gezien. Die twee mogen elkaar ook, dus daar zijn Anouk en ik ook wel blij mee. En anders hadden ze pech.

Lievie heeft net van me een grote kluif gekregen, dus ze is daar de hele avond zoet mee. Tijdens het eten kletsen we over werk en andere dingen. Het gaat veel over Max's zen werk, die doet wat met evenementen.

Met mijn lichaam gaat het al weer beter. Daar ben ik, maar vooral Matthy weer helemaal blij mee. Ben een aantal keer naar de huisarts geweest. Nu gaan we mijn lichaam sterk maken. Wat ik moet doen, alleen dit hebben de huisarts, Fysio en ik afgesproken met elkaar. Ik mag gaan oefenen met hardlopen en heb oefeningen gekregen. Eten gaat namelijk gewoon echt goed.

Matthy heeft me beloofd om als hij hier weer gaat wonen met mij mee te gaan. Ben héél benieuwd of dat hij hier aan gaat houden. Dat huis gaan we over een maand of twee bezoeken, wat echt schuin achter ons mij ligt. De mensen wonen er blijkbaar nog in, maar gaan het wel weggeven. Er is vertraging op hun volgende huis dus gaat het zo. Wat Matthy niet erg vind, want ja hij gaat nog een maand daar wonen.

Alleen als het huis dan verkocht is aan hem, moet er nog van alles gebeuren. Dus dat gaat nog sowieso wel een tijdje duren. Nou goed, maar over mijn lichaam. Ik ben er blij mee. Neem ook meer tijd voor mezelf. Mats ben ik trouwens nog niet tegengekomen. Weet wel dat hij hier gewoon weer woont. Loise en Laura hebben al een aantal keer hem gespot in de supermarkt en bij zijn huis. Hij heeft een nieuwe vriendin. Iets van Monique was het.

Veerles woorden waren:" Ze is een vieze slet." Hoef je dus niet veel van te verwachten. Ach het is niet mijn zaak meer. Heb zo als je hoort geen saai leven, nog steeds niet.. pff het is ook allemaal zwaar.

Als we klaar zijn met eten, ruimen Max en Anouk op. Ik plof dan op de bank met mijn laptop. Alvast kijken wat er morgen moet gebeuren. Begin dan aan een van mijn laatste lessen die ik nog moet voorbereiden. Dit is gemakkelijk. De PowerPoint van vorig jaar een beetje aanpassen. Dat is het letterlijk. De leerlingen kiezen mij gewoon als favoriete docent. Daar ben ik zo blij mee, het is echt een gevoel dat je het waard bent. En dat is lekker.

~ eventjes later

De bel gaat. Ik sta gelijk op en loop naar de deur. Ik haal hem van het slot en maak hem open. Daar staat mijn ventje weer hoor. Ik laat hem snel binnen want het regent en het bliksemt. Hij is zeiknat. Matthy zegt lachend:" Vind je het heel erg als ik dadelijk even warm ga douchen, ik heb het zó koud." Ik moet lachen en zeg:" Tuurlijk niet." Ik geef hem dan een snelle kus op zijn lip. Hij hangt zijn jas op, over de verwarming. Ik leg er een handdoek onder.

Ik zeg dan:" Kom gelijk naar boven dan haha." Hij knikt lachend en loopt dan de trap op, na hij zijn schoenen heeft uitgedaan. Ik loop achter hem na naar de badkamer en doe dan het badkamerraampje dicht. Ik zeg dan:" Zo is het wel veilig douche toch?" Hij zegt:" Met raam dicht wel." Ik knik, hij doet dan zijn natte kleren uit. Ik hang die allemaal uit. Zijn boxer is zelfs zeiknat. Ik zeg dan:" Hoever heb je gelopen? Toch niet van Maan naar hier?" Hij zegt meteen:" Nee, maar in de straat was het zo druk en ja dat was rennen."

Ik moet lachen en zet dan de douche aan met de kraan op warm. Hij zegt dan heel dankbaar:" Dankjewel schat." Ik zeg meteen:" Alsjeblieft liefie, ik pak wel even schone kleren." Hij knikt en doucht dan heerlijk warm. Ik loop naar mijn kamer en haal uit de kast schone kleren. Gewoon een boxer en een joggingspak van hem. Dit neem ik mee naar de badkamer en leg ik op het krukje.

Hij zegt dan:" Thankyou." Ik zeg dan:" Alstu, ik ben beneden ja?" Hij knikt, dan loop ik de badkamer uit en doe ik de deur dicht. Zo loop ik dan naar beneden. Hier in de woonkamer zegt Anouk gelijk:" Waarom is hij naar boven?" Ik zeg lachend:" Hij was zeiknat en had het zo koud, daarom is hij aan het douchen." Anouk moet lachen en knikt dan van dat ze het begrijpt.

Ik plof dan op de bank en kijk wat op mijn telefoon. Na ongeveer twintig minuutjes hoor ik hem van de trap naar beneden komen. Lieve staat gelijk op en loopt naar de deur. Als de deur opengaat, springt hij gelijk op zijn zij. Matthy knuffelt haar helemaal terug. Matthy zegt dan:" Hallo!" Max zegt:" Heyy hey! Hoe is ie?" Matt komt naast me zitten en zegt:" Wel goed met jou?" Max zegt:" Fijn met mij ook! Online ben je wel lekker bezig zag ik." Zo zijn ze helemaal aan het praten.

Wel heeft hij zijn arm om me heen gelegd. Anouk en ik kijken elkaar aan. Met onze lippen praten we tegen elkaar. We weten precies wat we bedoelen ermee. Die mannen zijn zo erg met elkaar in gesprek. Waarschijnlijk als we zouden opstaan, dat ze het niet eens door zouden hebben. Na tien minuten ofzo zegt Anouk dan, die aandacht nodig heeft:" Kom Max!" Ik moet lachen, Matthy kijkt me dan aan en zegt:" Nou Anouk kan niet zonder aandacht."

Ik zeg met een lachje:" Ik ook niet hoor." Matthy moet lachen en kijkt met zijn ogen naar boven. Ik weet wat die bedoelt en knik. Beide staan we op. Ik zeg dan bij de tussendeur:" Ik ben boven!" Anouk zegt:" Is goedd!" Samen met Matthy loop ik naar boven. Bij mijn kamer doe ik dan de deur dicht. Hij ploft op mijn bed en zegt:" Zo dat was gezellig haha." Ik lach en zeg:" Jaja misschien moet je eens op date met Maxx. M & M zijn jullie dan." Matthy moet lachen en zegt dan:" Ik vind C & M veel leuker."

Ik zeg met een knipoog:" Kan je leuke kleren shoppen." Hij moet lachen. Ik pak dan uit mijn kast een kort pyjama broekje en hemdje. Ik doe dan mijn formele kleren uit. Je mag geen korte broek of rokje aan naar school. Dus ja lange broek vind ik nu even formeel. Matthy kijkt natuurlijk naar me, wat ik niet erg vind. Hij zegt dan:" Was je net jaloers?" Ik zeg lachend:" Tuurlijk niet! Anouk pas, we waren met elkaar aan het communiceren met onze lippen en die wilde jullie echt splitsen."

Matthy moet lachen, dan zegt die:" Je mag best je bh al uit doen hè. We gaan toch niet meer naar beneden of wel?" Ik zeg lachend:" Wil je gewoon dat zie-." Matthy onderbreekt me en zegt lachend:" Kom op nou, zonder bh zit toch veel fijner." Ik moet lachen en knik. Ik knik en doe dan mijn bh uit voor zijn neus. Doe gewoon mijn pyjama hemdje erover heen. Ik ga dan naast Matthy zitten. Hij zegt meteen:" Dus jij dacht dat ik gelijk uit was na seks."

Ik schut mijn hoofd lachend en zeg:" Tuurlijk niet, maar ken jou ook goed genoeg dat jij dingen wil zien." Hij knikt en zegt:" Kut die fase zitten we al in." Ik moet lachen en leg dan mijn hoofd op Matthy's schouder. Hij legt zijn arm om me heen en zegt dan:" Net bij mijn ouders aan tafel. We hadden het over van alles. Jij kwam natuurlijk ook aanbod. Ik begon echt over van alles te vertellen en zij wilde alles zo'n beetje weten. Net alsof ze me waren ondervragen hoe het met ons gaat."

Ik zeg lachend:" nah ze willen gewoon weten hoe het tussen ons is. Snap ik wel hoor." Hij moet lachen. We gaan dan wat comfortabeler zitten. Tegen de muur met kussens in onze rug. Ik kruip natuurlijk helemaal tegen hem aan. Uiteindelijk liggen we dan te knuffelen. Matthy heeft zijn hoofd op mijn schouder. Zijn knie op mijn been en ik heb een hand op zijn wang en de ander op zijn bovenarm. Zo liggen we heerlijk te genieten.

Ik zit vol met vlinders. Mijn buik gaat te keer. Dit gevoel is dus nog steeds. Na al die jaartjes al weer. Het voelt zo intens goed. Matthy kroelt dan over mijn middel met zijn hand. Langzaam worden we beide steeds slaperiger. Dat komt denk ik door dit, de hormonen die vrijkomen. Nou goed stoffen in je lichaam. Uiteindelijk ligt Matthy dan ook al echt te slapen op mijn schouder.

Ik geef hem een zacht kusje op zijn haar. Dan sta ik op en loop ik naar de badkamer. Snel eventjes de pil slikken. Poets dan ook nog mijn tanden snel. Hierna loop ik weer terug. Ik ga meteen in bed liggen. Matthy heeft zichzelf al omgedraaid in zijn slaap. Nu hebben we van slaapplek gewisseld. Ach dat boeit me helemaal niet. Ik zet de wekker en ga in bed liggen. Ik zet alle lampen uit en doe dan mijn ogen dicht. Nog eventjes ben ik aan het nadenken, dan val ik al weer in slaap~ 

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu