Meerrr
We zijn klaar met de speurtocht. Het was erg leuk en ook om de leerlingen zo zien te schrikken. Wel gewoon op een normale manier. Ze hebben nu hun pyjama aan moeten doen. Het is half elf geweest, het is donker, de temperatuur is iets gedaald, maar nog steeds heel warm. We hebben de ramen opengezet in alle slaapkamers, maar nu muggen:).
Ik word dan gebeld, als ik weer in de grote zaal sta. Een jongen zegt dan, die ik niet ken:" Nou zij mag wel haar telefoon." Ik hoor Michelle lachend zeggen:" Ja, want wij zijn docent hè, pech voor jullie." Ik zie dat het men vriendje is, dus loop naar buiten. Daar neem ik dan op.
Matthy: Heyy liefie!
Ik: Heyy schat!
Matthy: Hoe is het daar? Beetje naar je zin?
IK: Ja enorm, maar vind dit ook heel leuk altijd hè. En het is hier goed, nog niks gebeurt!
Matthy: Mooizo! Ik wil je maar even lastig vallen hoor. Maar ik ben net terug van Ameide, het huis en de keuken is klaar, behalve die magnetron, maar dat wist je al. Umhh muren gaan ze binnenkort verven, net zoals de vloer leggen, maar die ene kleur die jij ook wilde gaat het worden. En wat ook nog is gebeurt is dat de zoldertrap is gemaakt.
Ik: Ahh top! Is wel fijn joh! Wanneer gaan ze verven, of heb je geen idee?
Matthy: Over een week of anderhalf.
Ik: Ah mooi! Nou echt heel fijn! Ben je blij met het resultaat?
Matthy: Ja dat zeker! Nee maar, echt nog veel plezier hè vandaag en morgen, als ik je niet meer spreek.
Ik: Dankjewel schat en dat gaat wel goed komen!
Matthy: Mhh fijn! Dan tot over een aantal daagjes hè en hopelijk slaap je vannacht een beetje.
Ik: Hoop het ook en ja dan tot over een aantal daagjes, maar laat morgen zeker nog iets van me horen!
Matthy: Ah top! Nou doei liefie!
Ik: Doeii doeii!
Ik loop dan weer naar binnen. Ik ga bij de docenten aan tafel zitten. We kletsen nog een beetje over morgen. Hierna staan Michel en Sam op, om te zeggen dat iedereen moet gaan tandenpoetsen, om zo richting de kamers te gaan. Ik blijf nog even zitten. Zo zien we de leerlingen die nog in de zaal zaten, richting de badkamers gaan.
Nadat de meeste klaar zijn, loop ik met Michelle naar onze kamer en open ik de deur. Uit mijn tas pak ik mijn toiletspullen en loop ik naar de badkamer van de meiden. Ik zeg dan tegen de meiden, die daar tijd aan het rekken zijn:" Hey meiden, zouden wij zo ook mogen?" Eentje reageert erop en zo zijn ze snel weg.
Kim, Michelle en ik, doen dan onze dingen. Tandenpoetsen, anticonceptie innemen, haren kammen, ect. Dit tot dat we alle drie klaar zijn. Ik maak me blaas nog even leg. Hierna loop ik met Michelle naar onze kamer. Ik doe mijn toilettas weer in mijn tas. Hierna zeg ik:" Zal ik langs alle meidenkamers gaan?" Ze zegt daarop:" Als je dat zou willen doen, heel graag!"
Ik knik lief en loop dan langs iedere meidenkamer om ze welterusten te wensen en hun lampen uit te doen. Bij de eerste kamer krijg ik een lieve welterusten terug en die netjes al in bed gaan liggen. Als het zo gaat, word het een makkelijke nacht. Goed, dan loop ik naar de volgende kamer. Hier zijn ze aan het spuiten met parfum? Oké nou goed ik zeg dan met een lachje:" Nou welterusten en vergiftig elkaar alsjeblieft niet met al die geuren." Ze moeten lachen, waarna ze wel stoppen.
Ik doe de lamp uit en sluit de deur. Ik ga dan naar de volgende kamer en zo tot de laatste. Ik open de deur en zie de meiden schrikken. Dit is de kamer met het groepje met de laptop. Ik moet zachtjes lachen en zegt:" Rustig maar, ey jullie zijn net begonnen met de film hè?" Esmee knikt. Ik zeg dan:" Jullie mogen hem afkijken, maar morgen niet chagrijnig zijn hè?" Ze knikken lachend, waarna ik ze dan nog welterusten en veel plezier wens. Ik sluit de deur en wens de andere docenten nog welterusten.
Ik loop dan terug naar mijn en Michelles kamer. Ze ligt al in bed met haar pyjama. Ik vraag dan, nadat ik de deur heb gesloten:" Hey, mag ik me hier omkleden?" Ze zegt daarop:" Tuurlijk!" Ik knik met een lachje en doe mijn korte broek en T-shirt uit, die ik inruil voor een pyjama broekje en hemdje. Hierna ga ik op bed zitten en zet ik mijn telefoon op stil.
Ik leg hem dan aan het stroom. Michelle vraagt dan:" Hoe vond je het vandaag gaan?" Ik zeg daarop:" Goed hoor! Jij?" Ze zegt daarop:" Ik ook, maar echt!" Ik knik en ga goed liggen op het bed met mijn gezicht richting haar. Na eventjes kletsen hebben we het over relaties. Ik vraag dan:" En hoe is het met jouw relatiepartner?" Ze zegt:" Wel prima! We hebben het heel gezellig, alleen aan de communicatie moeten we nog werken.."
Ik zeg daarop:" Dat had ik ook, maar goed als je daarover samen goed over praat komt dat echt wel goed!" Ze knikt, waarna wij dan leerlingen over de gang horen rennen. We laten het maar gewoon. Zo kletsen we nog een beetje verder, waarna ik dan toch echt wel ga slapen. Na wat aantal keer dingen hebben gehoord, stapt Michelle uit bed en loopt naar de gang.
Ik moet zachtjes lachen en draai me weer om in het bed. Het ligt echt slecht, jeetje mina. Goed ik sluit mijn ogen, waarna ik probeer te slapen. Na een aantal minuten komt Michelle terug. Die zegt zuchtend:" Een groepje meiden die waren naar de jongens aan het gaan en probeerde daar een andere kamer te pesten. Dat is nu gestopt."
Ik zeg daarop slapend:" Fijn.." Ze moet zachtjes lachen en gaat dan weer in bed liggen. Ze wens me welterusten en is dan stil. Ze probeert dan te slapen, net zoals ik. Je hoort meiden over de gangen lopen, na de andere kamers. In mezelf ben ik een beetje aan het lachen. Bedoel, dit is wat iedereen deed toch in zijn jeugd?
Zo lig ik nog even wakker. Ik ga er ook niet achteraan joh. Dat heeft helemaal geen zin. Wel hoor ik een aantal keer meiden zeggen van:" Sttt, anders horen ze ons!, zachtjess!, kom op pstt." Echt lachen eigenlijk haha. Ik lig nog een beetje na te denken over de zomervakantie. Het word vooral verhuizen en dingen doen met vriendinnen. Goed, heb er wel zin in hoor!
Met deze gedachten val ik toch eindelijk om vier uur 's nachts in slaap~
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomansaVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x