Meerrr
Pap zegt dan tegen me:" Je mag gaan.." Evelien zegt gelijk:" Alsjeblieft niet! Je moet erbij zijn." Ik zucht en zeg:" Ik ga het proberen.." Mijn vader knikt en zo gaan we erbij zitten. Ik ben naast mijn vader gaan zitten met zoveel afstand als mogelijk. Britt zegt dan tegen me:" Zo gezellig weer bij elkaar, bijna compleet." Ik zucht en frummel met mijn bestek. De heks is er weer..
Evelien zegt:" Dank jullie wel dat jullie allemaal konden komen!" Ze kijkt dan heel verliefd naar Jorn. Zouden ze? Nee toch dat kan echt niet! Hij is een stuk ouder, 23 bijna mijn leeftijd? Ze is zelf 17. Josefien schept dan voor iedereen op. Een groenten gerecht, geen idee wat. Mijn vader zegt dan:" Wat is de reden Evelien, waarom je hun allemaal heb uitgenodigd?" Ze zegt dan met een blije stem:" Nou ik moet iets best wel leuks vertellen! Ik heb een relatie met Jorn." Hij kijkt zelf helemaal trots. Benjamin zegt dan tegen hem:" Lekker zoon!" Josefien is ook blij, maar ik? Ik weet niet wat ik ervan moet vinden..
Dan geven ze elkaar ook een kus op elkaars mond. Lekker bezig hier met corona voorkomen, not. Alleen dan zegt ze:" Maar het speciale nieuws is dat ik... ik zwanger ben!" Mijn ogen worden groot, net zoals die van mijn vader. Wacht wat? Denken we beide.
Britt en Josefien zijn helemaal blij voor ze. Benjamin knuffelt Jorn. Ik denk alleen maar, Bjorn en ik worden familie?? Ik word tante en Bjorn Oom. Ik zeg dan met een grote nep lach:" Gefeliciteerd.." Het liefst wil ik nu letterlijk janken en dat ziet mijn vader al te goed. Jorn zegt dan:" Nou we worden familie!" Britt reageert heel aardig en echt op zo'n toon dat ze de beste is.
Ieder behalve ik reageert erop, mijn vader zegt ook alles met een neplach. Benjamin zegt dan met zijn gezicht richting mij:" Ahw dit is past echte liefde." Ik zucht en prik dan een broccoli aan mijn vork. Dit wil ik opeten, alleen krijg het niet door mijn keel. Zelf wil ik me doodschelden op dit moment. Ik sta op en loop naar de keuken en gooi de broccoli weg. Hierna ga ik weer zitten. Britt die tegenover me zit zegt dan zachtjes dat ik het alleen kan horen:" Wat jammer dat Bjorn hier niet bij kan zijn.. Hij zou het helemaal geweldig hebben gevonden. Weer gezellig bij elkaar."
Ik zeg dan:" Bjorn heeft dit verdient.." Britt reageert hierop heel zachtjes:" Jij hebt zijn leven verpest, hij kan door jou niet zijn droom waar maken zielig wijf." Ik zucht en neem dan een slok water. Iedereen is ondertussen aan het eten behalve ik. Mijn vader heeft dit natuurlijk door en zegt heel zachtjes:" Zal ik het in de koelkast zetten voor mij morgen?" Ik knik en zo staat hij op en loopt hij naar de keuken.
Benjamin vraagt dan aan me:" En hoe is het met jouw liefdesleven." Ik zeg zachtjes:" Hoef je toch ni-." Evelien roept er dan lekker doorheen, terwijl ik het niet wilde zeggen:" Matthyas van hier in Ameide is haar vriend!" Ik kijk haar boos aan en krijg dan al weer iets tegen mijn oor geslingerd van Benjamin:" Hij die klootzak die je echt niet meer wilde zien? Heeft hij je omgekocht?" Ik schud mijn hoofd nee, en kijk naar mijn handen waar ik een beetje aan frummel.
Britt zegt dan:" Hij die gek die je heeft laten gaan, ah dat is pas sneu.. Je hebt zoveel op hem gehaat, kon je niemand anders vinden?" Ik reageer er niet op en praat wat met Evelien over haar zwangerschap. Ook een beetje met Jorn. Dan zegt Benjamin opeens tegen me:" Maar hoe is het Matthyas? Is hij nog steeds zo lelijk als dat hij was?" Ik zucht en zeg dan:" Hij was nooit lelijk.." Mijn vader zegt dan trots:" Nee Matthyas ziet er goed uit, dat heeft ze goed voor elkaar gekregen."
Ik kijk mijn vader blij aan. Britt zegt dan:" Maar eerlijk onze zoon, Bjorn had veel beter bij je gepast." Ik zeg dan:" Nee echt niet." Dan moet ik naar de wc, ik sta op en loop naar de wc. Als ik klaar ben en de deur uitloop, komt Benjamin de gang in lopen. Hij zegt dan echt boos tegen me:" Jij! Waarom heb je mijn zoons leven afgepakt! Je wilde het zelf ook kom op. Bij ons was het zo vaak feest in zijn slaapkamer kut wijf. Nu kan hij nooit meer een baan vinden die hij wilde en in de huizenmarkt komen lukt ook niet meer. Weet je wat je hebt gedaan!"
Ik zeg gelijk:" Wat heb ik gedaan? Mezelf helemaal kapot gemaakt door zijn acties! Hij heeft me gesloopt, hij deed het zelf! Ik wilde het niet, hij heeft me zoveel pijn gedaan." Hij pakt mijn bovenarm vast en ik schud hem gelijk van me af. Benjamin zegt dan:" Jij mormel, dit is zo'n kutstreek." Dan loop ik gewoon naar de woonkamer. Ik wil dan zeggen, dat ik ga, maar ik word tegengehouden door babyfoto's van Jorn en Evelien die in mijn handen worden geduwd.
Ik zeg hoe leuk enzo met een nep lach. Tuurlijk is het leuk voor ze maar zo'n kutstreek tegenover mij, echt waar. Neuken met het broertje van je verkrachter, die ouders uitnodigen terwijl ze me willen slopen zonder te zeggen dat ze komen en ook nog even mij familie maken met mijn verkrachter, het leukste wat er is.. NIET.
Dan als Josefien en mijn vader alles in de vaatwasser aan het zetten zijn, zegt Britt tegen me:" Jij, ik wil dat je jezelf gaat aangeven voor dit gezeik. Ik wil dat mijn jongen vrij komt zonder strafblad enz. Dus ga je morgen aangeven!" Ik zeg gelijk:" Ben je gek! Ik heb helemaal niks verkeerd gedaan, hij! ( op dit moment ontplof ik ) Hij heeft me zoveel pijn gedaan, en daar heb ik nog steeds last van! Stop met mijn te beschuldigen van dit, dit is gewoon zo lelijk wat jullie doen!"
Jorn en Evelien staan dan opeens op en lopen richting de woonkamer. Echt ze willen dit gesprek gewoon ontwijken. Benjamin zegt dan:" Jij vuile slet! Doe het gewoon! We geloven je voor geen ene zak. En die Matthyas, hij heeft je waarschijnlijk alleen voor je uiterlijk. Dadelijk moet hij ook de bak in voor 'verkrachting' jij gestoorde gek." Josefien komt dan aanlopen en zegt:" Dat is helemaal niet waar, wat je zegt Benjamin."
Ik sta dan op en loop naar de keuken. Mijn vader zegt dan:" Echt wat is dit... Ik hoorde wat dingen..." Ik knik en zeg dan met een trillende stem:" Ik wil dit niet.." Hij zegt gelijk:" Ga nu echt naar huis oké?" Zachtjes knik ik, dan geef ik hem een knuffel. Zo loop ik dan naar de eetkamer en zeg dan snel:" Doeg." Ik loop naar de gang en doe hier zo snel mogelijk mijn jas aan. Ik begin me nu helemaal kut te voelen. Mijn handen beginnen namelijk lichtjes te trillen. Dan opeens gaat de gangdeur open. Britt staat hier... degene waar ik juist van weg wilde gaan.
Ze fluistert dan naar me:" Zeik wijf.. doe het morgen! Anders bellen wij de politie en ben je de pineut!" Ik zeg dan met echt een trillende:" Ik heb niks gedaan! Jullie kunnen helemaal niks meer met de politie, dus hou gewoon op!" Ze zegt dan met haar kut stem:" Oja, wij gaan in hoger beroep dan hè als het lukt en dan doei Matthyas en doei met je leuke leven wicht!" Ik loop dan naar de voordeur en ga er gelijk van door.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x