10 december, 16:03
Ik zit met mijn oortjes in de aanstaande lessen voor te bereiden. Heb op het moment P!nk op. Die liedjes zijn gewoon erg mooi en leuk haha. Vandaag heb ik een hele drukke dag gehad, allerlei projecten uitleggen en natuurlijk lesgeven, maar dat is heel intensief als je begrijpt wat ik bedoel. Straks ga ik naar de bios met Sterre. Heb er helemaal zin in. Zo lang geleden is het voor mij. Eigenlijk zit ik gewoon de minuten af te tellen voordat ik naar huis mag.
~ tijd later
Ik zit thuis aan de eettafel avond te eten. Dit keer heb ik pasta gekookt, makkelijk en lekker. Macaroni, je weet wel van die kleine stukjes. Gewoon met tomatensaus en groeten, vind ik denk ik wel het lekkerste. Anouk heeft vandaag de hele dag zitten mopperen over haar studie. Ze moet veel leren, klaagt ze alleen maar.
Ik die heel de taal moest leren, maar ey. Dat ging ook niet zonder kut dagen en veel stres. Anouks loverboy komt dadelijk langs, dus hopelijk geeft hij haar wel een boost. Als ik heb gegeten, loop ik naar boven om me om te kleden. Ga voor een spijkerbroek met topje en een jas. Anders is het echt te koud. In de badkamer doe ik een make-up op en natuurlijk de wel bekende gouden sieraden.
Mijn haar kam ik goed door, want echt mijn haar is pluizig niet normaal. Ik doe het maar in een hoge staart. Zo loop ik dan weer naar mijn kamer en pak ik mijn roze tasje uit het mooie Frankrijk. Die neem ik mee naar beneden. Lievie ligt lui op de grond, Anouk heeft haar vandaag flink afgemat buiten met de bal als je snapt wat ik bedoel.
Dat vind ze helemaal leuk, de bal halen en dan weer rennen enz. Mooi toch, heeft Anouk vanavond het lekker rustig met der. Soms vraagt ze echt om aandacht, het is echt nog een kleine kleuter. Ik ga nog even op de bank zitten en reageer onder Matthy's instapost. De eerste video van de Bankzitters is online gekomen en ze hebben 9 duizend views. Voor Matthy is dit natuurlijk weinig, maar na negen dagen vind ik het niet verkeert.
Dan gaat de bel. Ik sta op en doe de tussendeur dicht. Hierna maak ik dan de voordeur open en geef ik Sterre gelijk een knuffel. Ik doe dan snel mijn schoenen aan. Dan loop ik al met der mee naar buiten. We stappen in haar auto, ik natuurlijk naast haar. Zo rijdt ze dan aan naar de bioscoop in Utrecht.
Samen onderweg kletsen we over onze drukke levens. Het is kei gezellig, deze meid is ook gewoon geweldig. Ik maak onderweg ook nog even een snap van deze gekke meid die karaoke aan zingen is extra vals. Na ja in andere woorden we hebben enorme lol. In Utrecht parkeert Sterre de auto, ze legt de blauwe kaart op het kastje en zo stappen we dan de auto uit.
Onderweg naar de bioscoop, hebben we nog hele gesprekken over onze vriendjes. Ze heeft een relatie met een Joep. Hij is echt aardig en echt zo'n feestboy. Past ook wel bij der. Ze is geen saaie tante, dat kan ik je zeggen. Ben ik ook zeker niet, maar toch. Dat even duidelijk maken. Bij de bios scant de baliemeneer onze kaartjes. We hadden ze al gekocht, want je wil niet dat gezeik hebben dat het is uitverkocht.
We gaan naar de nieuwste Marvel film. Vind die ook echt wel leuk, Sterre is er helemaal fan van. Waarschijnlijk door de 'knappe' acteurs die erin zitten. Ze gaat straks waarschijnlijk weer helemaal zwijmelen. Kijk sommige acteurs zijn ook gewoon knap, maar dat vind ik niet een goede reden om naar de film te gaan haha. Gelukkig zijn de films ook gewoon leuk haha. We lopen naar de hal bij de bioscoopzalen.
Er staan al een aantal mensen. Wij maken in de drukte een tiktok haha. Samen doen we echt weer veel te idioot. Ach boeie, moet je niks van aantrekken wat andere mensen om je denken. Dat is wat ik altijd zeg tegen mijn leerlingen. Zo verdoen we de tijd een beetje tot we naar binnen mogen. Na tien minuutjes is dat.
We lopen de zaal binnen en gaan op onze plek zitten. We zitten in het midden in de middelste rij. Makkelijk hè haha. Eigenlijk meteen klikken we op de knop voor drinken en iets lekkers. Terwijl we daar op wachten speelt er reclame af op het grote beeldscherm. Na een aantal minuutjes bestellen we wat we willen. Ik een glas Ice thee en een bak zoete popcorn met Sterre. Ik trakteer en zo loop de serveerster dan weer weg om het te halen.
In die tijd maak ik dan een Instagram verhaal. Ook tag ik Sterre er natuurlijk in. Vrij snel komen dan de dingen die we hebben bestelt. Nu is het wachten tot dat de film begint. Maar dit is zo snel, de reclame stopt en de Marvel film begint.
Tijdens de film hebben we hartikke veel lol. De film is komisch en er is veel actie. Plus een lekkere acteur volgens mevrouw naast me. We lachen gewoon veel, maar de zaal is ook helemaal vol. De film is ook gewoon echt weer goed. Vaak is deel 1 van zo'n film het beste, maar deze is ook gewoon hartstikke goed.
Dan als de film is afgelopen wachten we tot het eind stukje. De meeste mensen verlaten altijd de zaal gelijk als de aftiteling start. Bijna altijd bij deze films is er een klein stukje wat een inhoud geeft over een volgend deel. Wel waard om dat nog even te kijken. En ja hoor inderdaad. Als dat is afgelopen lopen we wel de zaal uit. Via de gang naar de trappen lopen we het gebouw uit.
Buiten op weg naar de auto bespreken we de film over hoe leuk die stiekem was! Echt een film die je niet had verwacht dat die zo zou eindigen. Hebben ze wel echt heel leuk gedaan al zeg ik het zelf. Bij de auto stappen we weer in en rijdt ze weer naar Ameide. We kletsen nog een beetje na over alles, het was gewoon echt leuk haha en gezellig. Dat is natuurlijk ook heel belangrijk.
Onderweg hebben we nog veel gesprekken over de dagen die gaan komen. Kijk Sinterklaas is al geweest, de surprise was echt leuk! Anouk had mij, echt niet verwacht haha. Dat ik dat niet door heb gehad. Maar goed de kerst dagen gaan ook zo leuk worden, word er nu al weer helemaal warm van. Ook koud haha, wantt er is sneeuw voorspeltt. Daar heb ik zoveel zin in, weer sneeuwballen gevecht enz.
Dat is toch gewoon geweldig en warm gehouden worden door je vriendje, dat is ook gewoon zo enorm lekker haha. Nou goed over dat soort dingen hebben we. Als we Ameide binnen rijden bedank ik haar voor deze rit en de leuke avond. Zij zegt dan nog:" Ik vond het ook super gezellig! Doe de groetenn aan Anouk!" Ik zeg blij:" Doe ik!" Ik geef haar dan nog een snelle knuffel, dan stap ik uit en loop ik naar de voordeur.
Ik zwaai haar nog uit en doe dan de sleutel in de deur. Als ik binnen ben, hoor ik snik geluid in de woonkamer. Gelijk loop ik naar binnen en zie ik Anouk huilend op de bank zitten. Terwijl ik Lievie knuffel zeg ik:" Schat wat is er gebeurt liefie.." Ze zegt met een trillende stem:" Hij- hij is vreemd gegaan." Ik zeg meelevend:" WAT!" Ik loop naar haar toe en knuffel haar.
Ik wrijf over haar rug en zeg dan:" Is het nog aan of?" Ze zegt:" Nee... Ik heb het uitgemaakt.." Ik knik en zeg dan:" Lieverd dit is zo zwaar klote...." Ze knikt en is weer hard aan het huilen. Ik knuffel haar stevig en praat er nog een beetje met haar over. Mavis is met een meisje vreemd gegaan die blijkbaar vaker over de vloerkwam als 'een gewone vriendin'.
Je merkt aan helemaal dat ze het zo zwaar kut vind. Na een beetje praten erover, pakken we beide drie shotjes. Ik schenk ze in en zo slaan we ze naar binnen. Ze zegt dan met traan ogen:" Mavis mag de tyfus krijgen." Ik zeg:" Daar heb je helemaal gelijk in." Zo kijken we dan nog een typische meidenfilm. Het leid haar een beetje af, van binnen gaat ze dood van liefdesverdriet en verraad maar toch zie je soms een lachje op haar gezicht.
Als de film is afgelopen, zet ik de tv uit. We zijn echt wel moe en Anouk wil gewoon in bed liggen. Ze vraagt dan heel lief:" Wil je bij me slapen?" Ik zeg:" Tuurlijk meid!" Ik geef Lievie een snoepje en zo lopen we dan naar boven. Lievie sprint achter ons aan. Anouk opent haar kamer en ik loop mijn kamer in om me om te kleden. Ik ga voor een warme pyjama. Daarin kleed ik me om.
In dit clownspakje loop ik naar de badkamer, hier poets ik mijn tanden en doe ik de andere dingen. Anouk staat naast me en doet zo'n beetje hetzelfde. Wanneer dit allemaal is gelukt, lopen we naar haar slaapkamer. Ik leg mijn telefoon aan het stroom en ga dan bij der in bed liggen. Anouk gaat onder de dekens, net zoals ik. Samen kletsen we nog een beetje over Mavis en dit stomme liefdesverdriet.
Hierna gaan we ook gewoon echt slapen, althans ik want ik ben moe en dat respecteert Anouk natuurlijk ook. Ze pakt nog haar telefoon, waardoor ik met mijn rug naar haar toe gaan liggen. Zo probeer ik dan te slapen, wat eigenlijk best snel gaat~
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x