-155-

697 7 0
                                    

4 juli, 05:09

Ik word wakker van het geluid van geklets. Ik wrijf door mijn ogen en zucht. Nu moet ik ook nog plassen. Zo stil mogelijk ga ik recht overeind zitten. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik net een uur heb geslapen. Ik leg hem weer neer en kijk naar Michelle die nog vredig ligt te slapen. Ik sta stilletjes op en loop hierna naar de deur. De klink haal ik voorzichtig naar beneden, waarna ik de deur open doe. Ik doe hem hierna ook weer dicht.

Stilletjes loop ik langs de slaapkamers van de dames. Je hoort bij een aantal gefluister en bij de andere is het doodstil. Sommige liggen dus lekker te slapen. Bij de wc's, doe ik daar mijn ding. Als ik klaar ben, was ik mijn handen goed en ga ik met mijn vingers door mijn haar. Zie er echt uit als een halve zombie met een vogelnest op mijn hoofd. Goed, ik loop dan weer zo stil mogelijk naar de slaapkamer.

Hier ga ik dan weer stil in bed liggen. Nu ben ik helaas wel weer helemaal wakker. Ik ga op mijn zij liggen, met mijn rug naar Michelle en sluit mijn ogen. Nu val ik alleen niet echt meer in slaap. Zit daarom maar een beetje na te denken en het luisteren van de gesprekken van de leerlingen die ik hoor. Sommige woorden kan je horen, weet je wel? Moeten ze maar zachter praten.

Na een tijdje pak ik mijn telefoon en zoek ik dingen op hoe je sneller in slaap kan vallen. Wat niet heel veel zin heeft, maar goed. Er komen verschillende artikelen voorbij, zoals melk gaan drinken. Nou daar heb je niet bepaald iets aan. Ga een half uur niks doen, maar niks met blauw licht. Ja, heb ook een boek mee?

Goed, na een tijdje doe ik mijn oortjes in en begin ik liggend muziek te luisteren. Heb gewoon een playlist aangezet. Zo komt Sit Still, Look Pretty voorbij, 2002 van Anne-Marie, So Am I van Ava Max en zelf Matthy's nummer geldwolf. Met dat in mijn oren, lig ik wakker. Nog een nachtje en dan slaap ik weer in mijn eigen bed. Zo moet ik ook nadenken. En vandaag hebben we leuke activiteiten, dus dat komt wel goed. Je hebt dadelijk gewoon een katergevoel.

Iets over zes, stap ik uit bed en pak ik een T-shirt en kort broekje. Die doe ik dan aan, ook doe ik wat deo op. Zo'n rol deo, anders word Michelle dadelijk wakker. Ik ga op mijn slippers staan en loop dan de slaapkamer stilletjes uit. Zo loop ik heel rustig door de gangen, naar de grote zaal. Nu is het wel doodstil haha. Ze hebben nog eventjes geslapen.

In de zaal, pak ik voor mezelf een glas water. Dit drink ik hangend op aan het aanrecht. Ik pak dan mijn telefoon uit mijn broekzak en maak een selfie van mijn zombiekop en stuur die naar Matt. Ik stuur daar achteraan:" Maar liefst één uur geslapen, ga een goede dag tegemoet:)." Na een glas water, besluit ik het ontbijt klaar te gaan zetten, voor alle leerlingen en docenten. Denk aan tafelkleed over de tafels gooien, brood erop leggen, beleg pakken, tafel dekken met servies, ect.

Als ik bijna klaar ben, komt Kim binnengelopen. Ze zegt gapend:" Goedemorgen! Ah hoelang ben je al op?" Ik zeg half lachend:" Vanaf vijf uur ofzo." Ze zegt met grote ogen:" Jeetje, kon je niet slapen door het geklets?" Ik schut mijn hoofd en zeg:" Moest plassen en ja toen was ik helemaal wakker." Ze knikt en helpt me dan met de laatste. Langzaam komen alle docenten binnengelopen. Na een kwartiertje, gaan we de leerlingen wakker maken.

Ik ga langs de meiden in mijn eentje, Michelle en Kim hadden er echt geen zin in. Ik loop stilletjes door de gangen en klop dan op de eerste deur. Daarna open ik hem en zie ik de vier meisjes langzaam wakker worden. Ik zeg dan nog wel met een zachte stem:" Goedemorgen, komen jullie eruit, er is ontbijt." Twee knikken er. Ik vraag dan:" Zal ik de lamp aanzetten, een reageert daarop met ja, dus zo doende doe ik dat.

Ik sluit de deur weer en loop naar de volgende. Hier klop ik dan op de deur en wens ik ze ook goedemorgen. Zo doe ik bij ieder kamertje hetzelfde. Maar bij een kreeg ik een chagrijnige reactie, dus helemaal top. Ik loop weer terug naar de zaal en ga zitten op een stoel. Ik pak even mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. Ik zie dan een appje van Matthy, hij is ook al wakker:" Ziet er goed uit! Je haar losmaken en laten ontploffen en je kan meedoen met een film:)."

Ik moet zachtjes lachen en stuur naar hem een middelvinger. Leg hem dan weer weg. Hij weet dat ik er echt wel om gelachen heb. Ik krijg van Jorik een kop koffie, waarna ik hem bedank. Het is wel weer lekker warm. Daar heb je vannacht wel last van gehad hoor. Maar zo overdag is dat wel lekker. Vandaag hebben we, vind ik een leuke planning. Zo na het ontbijten, gaan we naar een bos fietsen, waar onze Michel een bootkamp gaat geven, waar wij als docenten niet aan mee hoeven doen. Dat vinden wij wel lekker haha, behalve Michel natuurlijk. Maar dat is zijn eigen schuld.

Hierna gaan we in het bos picknicken, die hapjes hebben ze daar geregeld bij een tentje wat daar zit. Na het bosactiviteit, gaan we weer hiernaar toe en gaan we van die waterdingen klaarzetten. Zo'n slide ding, met zeepsop weet je wel en van die sproeiers. Maar dat is hier al helemaal. Hierna hebben ze vrije tijd en in de avond hebben we allemaal een show moeten voorbereiden. Als zangdocente, ga ik natuurlijk zingen, had je niet verwacht hè.

Goed, na een tijdje komen de leerlingen dan binnengelopen. Het duurt even tot dat iedereen er is, maar als dat eindelijk is, gaan we alle ontbijten. Er ligt van alles, dus keuze zat. Maar ook echt keuze zat. Ik zit een beetje met alle docenten te kletsen. We hebben het echt over de standaard dingen, dus niet heel interessant. 

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu