-45-

1.3K 12 0
                                    

30 september, 06:02

Vandaag is het de dag van brugklaskamp! Heb er eigenlijk wel zin in, maar ben ook nerveus.. Nu lig ik nog in bed, ben doodop. Het is ook net zes uur geweest, dus wel logisch op een manier haah. Eventjes later stap ik uit bed en doe ik een lange broek aan met een coltrui. Vandaag word het echt al kouder.

Met mijn kleren aan loop ik naar de badkamer en maak ik me een beetje klaar. Ik kam door mijn haar en breng een laagje make-up aan op mijn gezicht. Hierna pak ik mijn tassen op mijn kamer en neem ik ze mee naar beneden. Blijf daar 3 nachten slapen met 8 brugklassen, waaronder mijn mentorklasje. Ik loop naar beneden en zet de tassen in de gang. Lievie springt op me. Zo knuffel ik haar stevig.

Hierna loop ik naar de keuken voor een kopkoffie. Dit drink ik op aan de eettafel, terwijl ik op mijn telefoon kijk. Ik reageer nog snel op Sterre, gisteren hadden we met zen vijven gebeld. Bedoel hiermee Anouk en ik samen met Sterre, Noor en Sara. Het was echt super gezellig. Anouk ligt nog heerlijk te slapen. Na mijn kop koffie pak ik ook nog een bakje yoghurt met noten.

Als ik dit op heb, ruim ik het op in de vaatwasser. Hierna loop ik naar de gang om mijn schoenen aan te doen. Met de sleutel open ik de voordeur en pak ik een van mijn tassen. Zo loop ik een aantal keer op en neer tot dat al mijn tassen in de auto staan. Ik loop dan nog een keer naar binnen om mijn jas aan te doen. Snel pak ik mijn telefoon van tafel. Dan geef ik nog een snelle knuffel aan Lievie, hierna sluit ik de voordeur en doe ik hem op slot. Ik loop naar de auto en stap in.

Ik zet de muziek aan en rijd dan naar de kamplocatie. Ik ga met een andere docenten alles een beetje klaar zetten. Andere docenten fietsen met de leerlingen mee. Kom ik daar mooi onderuit, nee grapje ik kan het gewoon niet voor elkaar krijgen om mijn fiets op school te krijgen. In de auto bereid ik mijn hoofd een beetje voor vandaag. Het gaat zware dagen worden denk ik maar wel leuke dagen!

Als ik aankom op bestemming, zie ik al een auto staan. Volgens mij die van Jorik. Ik stap uit en pak alvast twee tassen. Met die om mijn arm loop ik naar het gebouw. Ik zie de deur al open staan, hij is dus al begonnen. Als ik naar binnen loop, schrik ik van hem. Hij roept vanaf boven:" Heyy!" Ik gilde dus ook, dus hij staat me nu uit te lachen haha. Ik zet mijn tassen neer, terwijl hij naar beneden komt gelopen.

Jorik en ik kletsen dan een beetje over de voorbereiden. Aan hem zie je gewoonn dat hij er helemaal zin in heeft. Ook ik, begin helemaal te stralen namelijk. Als eerste laat hij de slaapkamers aan me zien. Hij vraagt dan aan me:" Wil je alleen slapen of met een andere mannelijke docent?" Ik zeg:" Umh dan liever alleen! Als dat kan natuurlijk." Hij zegt:" Ja tuurlijk! Hier kom maar mee." Hij neemt me mee naar een kamer tegenover twee kamers voor de leerlingen.

Jorik zegt dan:" Hier tegenover slapen wel een aantal jongens, je mentor klas leerlingen. Vind je dat erg? Moet je wel een beetje politieagente spelen haha." Ik moet lachen en zeg:" Komt goed, haha hoort er ook wel een beetje bij." Hij moet lachen en zo loop ik dan de kamer in. Hier moet ik dus drie nachten gaan slapen op mijn luchtbed.

Samen met Jorik til ik dan mijn andere spullen daar ook heen. Vind het wel fijn dat ik alleen kan slapen. Die rust heb ik echt nodig met mijn volle kop aan alles. Als mijn spullen er staan, komen er twee andere docenten binnen lopen, Michelle en Tim. Samen bespreken we dan een beetje wat we nog moeten doen voordat de leerlingen komen.. Uiteindelijk gaan ik en Michelle de kamer indelen opschrijven op de krijtborden naast de kamers.

Tijdens ons geweldige samenwerking hebben we veel lol. Ze is ook een jongere docente. Michelle is echt super aardig, met een beetje een ADHD idee ahah. Na deze taak lopen we alles een beetje na. De mannen zijn buiten de dingen aan het klaarleggen. Hier buiten lopen ook de mensen die hier werken. Ze kunnen hier klimmen in de bomen en tokkelen van een hoge berg.

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu