-134-

729 10 0
                                    

23 januari, 07:03

Ik word wakker in het bed van Anouk. Ze maakt me liefjes wakker. Ik wrijf door mijn ogen en zeg dan:" Goedemorgen.." Ze zegt vrolijk:" Goedemorgen lieffje." Ik ga recht op zitten en krijg dan een knuffel. Anouk is haar zelf dan aan het omkleden. Ik mag zo weer online les gaan geven, whoe... Nou goed ik zeg dan:" Vanavond hè, spelletjes avond?" Anouk zegt:" Is goed! Echt kut avondklok.." Ik knik en zeg:" Echt niet meer leuk."

Vandaag is de avondklok ingegaan. Vorige week hebben we dat te horen gekregen. Heb Matt niet meer gezien sinds nieuwjaar.. Ook hebben we niet meer gebeld. Af en toe een appje, dat was het. Als ik dan een keer bel, is hij druk en andersom ben ik weer aan het lesgeven.. Het gaat gewoon niet zo lekker. En nu met die avondklok... echt niet leuk dit.

Ik stap uit bed en loop naar mijn kamer. Uit mijn kledingkast pak ik een sportlegging en warme trui. Dit doe ik aan met schone ondergoed. Hierna loop ik naar beneden. Ik knuffel Lievie door, door mijn hurken te gaan. Ze likt me helemaal onder. Ik doe dan mijn schoenen aan en roep naar boven:" Ik ben Lievie uitlaten!" Anouk roept terug:" TOPPERR!"

Ik doe mijn jas aan. Dan doe ik de riem van Lievie om. Ik pak de sleutel uit het laadje en loop naar de voordeur. Ik open hem en zo loop ik naar buiten. Je voelt meteen die wind op je wangen. Mijn linkerhand stop ik in mijn jaszak en de ander in de ijzige lucht. Met Lievie loop ik over de straten. De buurt onveilig maken, weet je wel haha.

Mijn hand bevriest bijna, zo koud is het. Verschrikkelijk.. Opeens gaat mijn telefoon dan af. Ik roep Lievie om even te zitten en pak hem dan uit mijn jaszak. Ik zie dat het Matthy is. Meteen neem ik natuurlijk op, waarom belt hij in de ochtend?

Matthy: Heyy schat!

Ik: Heyy Matt, ah lang jouw stem niet gehoord... (begin weer met lopen richting huis)

Matthy: Ik weet het pff.. Kan ik zo meteen langs komen, rond een uur of tien?

Ik: Liefie ik moet gewoon werken..

Matthy: Kut... ah ik dacht heb ik eindelijk tijd... Sorry helemaal vergeten...

Ik: Ik mis je zo... Echt...

Matthy: Ik jou ook, ik jou ook...

Ik: Kan je vanavond?

Matthy: Nee... Zit vast in een vergadering tot achten en ja dan mag ik het huis niet meer uit...

Ik: mhh...

Ik ben weer thuis gearriveerd, maar bel gewoon nog door. Snel doe ik de riem van Lievie uit en geef ik haar een snoepje. Ik plof met de telefoon tegen mijn oor op de bank.

Matthy: Waarom, kut corona..

Ik: Ja, maar anders je kan hier wel komen werken en dan moet je g- ( Matthy onderbreekt me).

Matthy: Kom op liefje, dat ga ik ook niet doen.. Morgen zit ik ook helemaal vast, arhh...

Ik: Ik ook...

~ heel gesprek later

Matthy: Dan tot over een paar dagen hè!

Ik: Ja! Succes vandaag nog schatt.

Matthy: Jij ook liefie! Hou van jou..

Ik: Ik ook van jou!

Ik heb opgehangen en ren naar boven. Anouk is al gegaan, want ja die moet gewoon werken. Ik ben bijna te laat voor mijn eigen les. Wat doe ik dat goed. Ik open mijn laptop, start teams en start de vergadering. Snel kam ik nog door mijn haren, pak ik mijn boeken en dek ik mijn bed op. Dan is het tijd voor mijn eerste les van vandaag.

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu