Meerr
Hij fluistert in men oor:" Wat was er?" Ik zeg:" Zeg ik straks wel Matt." Hij knikt en pakt dan mijn hand vast en knijpt er zachtjes in. Milo zegt dan tegen me:" Wat is de familie van Matthy close met jou zeg man." Ik zeg:" Dat gebeurt er als je ze vanaf je geboorte al kent." Matthijs zegt dan:" Jullie hebben toch een relatie?" Matthy kijkt naar mij en ik weet niet hoe ik moet reageren. Alleen dan op dat moment komen pap, Josefien en Evelien binnen.
Perfect moment ook weer. Matthy beantwoord de vraag niet en sleurt me mee naar hun. Als we een aantal meter van hun af zijn zegt Matthy:" Wil je het al zeggen of?" Ik zeg:" Kijk jouw ouders hebben het vast al wel door, maar kijk mijn vader.." Dan worden we onderbroken door Josefien. Ze zegt:" Gefeliciteerd Matthyas." Ik laat snel mijn hand los van hem en pak het cadeautje aan die we met zen vieren voor hem hebben, ik heb ook nog een apart cadeau voor hem. Nadat Evie, pap en Josefien hem hebben gefeliciteerd geef ik het hem.
Hij maakt hem gelijk open en ziet dat het een doos is met limited edition spullen van Feyenoord. Matthy bedankt ons alle, maar weet echt wel dat dat van mij afkomt. Als zij met zen drieën weer weglopen. Pak ik mijn envelop tevoorschijn en geef ik het aan hem. Matthy zegt:" Nou een envelop bij jou is altijd goed." Ik moet lachen van zijn reactie. Ik zorg altijd dat cadeautjes echt iets persoonlijks is. Vaak doe ik dat dan via een envelop. Dit deed ik sowieso altijd met de Lammetjes en familie.
Als hij hem open heeft gemaakt en gelezen wat er stond geeft hij me al een knuffel. Ik heb gezorgd dat hij de wedstrijd Feyenoord-Ajax kan kijken in de luxueuste plekken die er zijn met een rondleiding die je niet zomaar kan boeken. Familie werkt er dus ja met contacten kan je dat soort dingen wel regelen. Dit is voor hem en een vriend. Matthy zegt dan:" Je bent de aller beste." Ik lach en wil hem een kusje geven, maar kijk snel naar de grond.
Matthy fluistert dan:" Niet meer geheim houden Cél? Dat willen we beide niet.." Ik knik en voel dan zijn lippen op de mijne. Maan roept dan:" JA EINDELIJK!" We laten los en moeten beide lachen. Iedereen kijkt ons aan en in mijn ooghoeken zie ik pap een beetje boos kijken. Ik negeer het en zeg dan zachtjes:" nou nu weet iedereen het ook gelijk." Hij moet lachen en sleurt me dan weer mee naar de plekken waar we zaten.
Matthijs zegt:" ja dus?" Ik kijk Matthy lachend aan en hij knikt. De jongens zeggen van alles tegen Matthy, maar ik word meegesleurd door Anouk. Ze zegt lachend:" Nou dat geheim houden is echt fantastisch gelukt!" Ik lach en zeg:" Dat klopt haha." Ze zegt dan:" Bij ons hebben ze het over jullie hoe erg ze het jullie beide gunnen." Ik heb een glimlach op men gezicht en kijk richting Matt. Nou ik hoor daar mijn naam wel enorm veel.
Anouk zegt dan:" Ik ben echt blij voor je." Ik lach en geef haar een knuffel. Dan ga ik weer naar Matt. Robbie zegt dan tegen me:" Gefeliciteerd hè, Matt had me al geappt over je toen op de dag." Ik kijk Matthy aan en zeg zachtjes:" Jij mij plagen met Anouk hè!" Hij moet lachen en dan komt Manon naar ons toegelopen. Ze zegt:" lussen jullie gebak?" Iedereen wilt wat en Manon vraagt dan aan me:" Zou je me even willen helpen?"
Ik knik en sta op. Manon zegt als we binnen zijn:" Liefie ik vind het echt leuk voor je, jij en Matthyas weer samen." Er verschijnt weer een glimlach op men gezicht, maar ik zeg:" Dankjewell! Alleen wat vind Don er nou van want hij leek bo-." Manon zegt:" Lieverd, die kan niet zeggen op wie jij valt. Plus ik en Maan zijn wel echt blij om jou weer vaker te zien. Matt is zoals je weet echt al lang verliefd op je." Ik glimlach en zeg:" Matt en ik hebben al een aantal dates gehad." Ze zegt blij:" Ahw serieus, nou weet dat wij blij voor je zijn." Ik knik enn help ze dan met het gebak te brengen naar de tafel.
Als alles er staat, ga ik weer naast Matthy zitten. Ik zeg:" Nou je ouders zijn enorm blij van die actie." Hij lacht en zegt:" zei ik tochh." Ik lach en meng me mee in het gesprek van de mannen. Het taartje wat ik een beetje mee snoep is appeltaart. Wel een van mijn favoriete. Bedoel dat deeg is zo lekker! Het lekkerste van de taart vind ik zelf.
Rond vier uur gaan de eerste vrienden van Matthy, Milo en Raoul. Ik loop met Matthy mee op ze uit te zwaaien. Via de hek in het weiland gaan we uit de tuin. Bij de voorkant, zwaaien we ze uit. Als ze weg zijn zegt Matthy:" Blij van de keuzen van net?" Ik zeg:" Tuurlijk! Mijn vader is alleen minder blij, maar goed had ik niet anders verwacht." Matthy knikt en legt zijn handen op mijn heupen. Ik zeg dan:" Maar ik wil ons en vind dat belangrijker dan hun meningen."
Matthy knikt en zegt:" Zeker, maar ik had ook een vraagje, straks ga ik met de jongens naar de bar hier en wil je mee?" Ik zeg:" Umh ja hoor! Alleen wil ik niet alleen zijn met al die dronken jongens.." Hij zegt:" Nee tuurlijk niet! Ik houd je bij me." Ik zeg:" Is goed dan." Hij lacht en plant zijn lippen op de mijne.
~ tijd later
Ondertussen is het feest een beetje aan het eindigen. Ik help de Lammetjes met het opruimen van alles. Mijn vader is ook al weer naar huis. Hij heeft niks meer tegen me gezegd.. Nou ja ik weet dat ik mezelf er niet schuldig over moet voelen, maar toch.. Dat gevoel blijft me mezelf bekruipen. Matthy zegt dan:" wat was er net met Maan?" Ik zeg:" De rechtszaak uitslag!" Hij zegt:" Enn enn?" Ik zeg blij:" gewonnen! Bjorn 5 jaar in totaal en Mats 3 jaar en 9 maanden." Matt omhelst me en zegt:" gefeliciteerd." Ik knik en wrijf de blijheidstraan weer weg. Matthy moet lachen en gaat ook met zijn hand over men wang om de traan weg te halen.
Hij zegt dan:" Eet je vandaag thuis of eet je hiermee?" Ik zeg:" Vind het wel gezellig om bij jullie te eten." Hij knikt en roept het naar zijn ouders, terwijl ik Anouk app. Dan loop ik met Matt alvast richting voor. Matthy vraagt aan me:" Hoe ben je hier gekomen?" Ik wijs naar mijn fiets. Hij zegt:" Zal ik fietsen en jij achterop?" Ik zeg:" Is goed, gaan wij alvast dan?" Matthy zegt:" Ja, de andere gaan met de auto." Ik knik en spring dan achterop als Matthy zachtjes aanfietst. Ik doe mijn armen gelijk om zijn middel.
Matthy pakt met een hand mijn hand vast en fiets zo richting mijn huis. Ik moet lachen als hij bijna verkeert fietst. Ik wilde namelijk nog even omkleden voordat we straks uitgaan. Als we bij mijn thuis aankomen spring ik van de fiets en bel ik aan. Had geen sleutel meegenomen. Snel word de deur opengemaakt door Anouk. Ze zegt dan:" Heyy wat doen jullie hier samen?" Ik zeg:" Omkleden, ik ga straks uit met ze." We stappen naar binnen en ik ren gelijk de trap op naar boven.
Ik doe mijn jurkje uit en leg die op bed neer. Mijn ogen kijken overal naar de outfit voor het uitgaan. Wil niet te chic, niet te sletterig, maar ook niet te saai. Dan komt Matthy binnen lopen. Hij gaat achter me staan en slaat zijn armen om mijn middel. Ik zeg dan zachtjes:" Wat moet ik aan, heb echt geen idee.." Matthy zegt:" Dat maakt mij echt niks uit, je bent zo ook al prachtig." Ik lach en zeg:" Liefie ik kan niet zo over straat.." Hij moet lachen en plant dan zijn lippen op mijn nek.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomansaVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x