24 december, 14:35
Ik lig op de bank met Anouk een kerstfilmpje te kijken. Ze ligt onder de dekens aan de linkerkant en ik aan de rechterkant. Anouk heeft nog steeds last van liefdesverdriet echt supersneu. Het heeft haar wel echt gebroken. Vandaag gaat ze uit met Sara, op kerstavond wat gezellig haha. Ik ga straks uitgebreid eten bij mijn ouders en dan in de avond ga ik nog naar Delft.
Morgen ga ik een hele dag met Matthy kerstvieren, helemaal zin in. Als de film is afgelopen laat ik Anouk achter en loop ik naar boven. Hier doe ik dan in mijn slaapkamer een leuk jurkje aan. Een donkerblauwe met een legging. Anders is het gewoon veel te koud. Het sneeuwt ook heel erg, dit doet het al twee dagen.
Hier krijg je toch wel een meer kerstgevoel van. Bij Anouk is dit totaal niet aan de hand door de break up. Wat wel logisch is, ik was ook met de break up van Matt. Maar goed met het jurkje aan, loop ik naar de badkamer waar ik mijn make-up doe en sieraden in. Ik heb nieuwe sieraden gekocht, kleine sneeuwvlokjes. Heb een ketting, oorbellen en een ring in die variant. Zo loop ik dan weer naar beneden. Anouk ligt weer voor zich uit te staren. Ik ga naast haar zitten en zo kijk ik met haar dan een beetje door Instagram ideeën voor kerst.
Na dit, besluit ik maar eens te gaan. Ik geef haar en lieve knuffel en loop dan naar de gang om men schoenen aan te doen. Als ik dat heb gedaan, pak ik mijn jas en rits ik hem dicht. Ik geef Lievie nog een laatste knuffel en loop dan naar buiten. Door de dikke laag sneeuw loop ik dan richting het huis van mijn vader. Onderweg kijk ik om heen hoe prachtig de winterdag is.
Ik meen het, het is altijd prachtig, gras is bedekt of is van ijs. Kinderen zie je rennen door de sneeuw of sneeuwwerken bouwen. Ouders met kleuters sleeën door de straten. En hier in het dorp heb je kraampjes met chocolade melk. Zo moet je het een beetje voorstellen. Echt i love the wintertijd als je begrijpt wat ik bedoel.
Alleen ja mijn lichaam kan het niet warm genoeg houden door die extreem dunne laag. Dat is mijn minpuntje maar goed. Daar moet ik maar mee leven hè hoe ik dat zeg. Nou na een minuut of zeven ben ik er en bel ik aan. Na een aantal seconden word er opengemaakt door Josefien. Ik geef haar een knuffel en hang mijn jas dan op.
Samen loop ik met haar de woonkamer in, waar Evelien dan lang uitgebreid over de bank ligt. Ze zegt dan met een blije toon:" Heyy!" Ik praat tegen haar terug en loop dan naar mijn vader die in de keuken zit. Ik geef hem een zoen op zijn wang en zo vraagt hij dan hoe het met me is. Het standaard praatje weet je wel.
Samen met zen drieën praten we dan in de keuken. Het is wel weer echt gezellig hoor! We hebben elkaar al eventjes niet meer gezien. Mijn vader vraagt zelf hoe het met men vriend gaat en dat vind ik bijzonder. Heel erg lief van hem, echt niet normaal. Dan komt Evelien er ook bij zitten en klets ik ook met haar. Ze is ondertussen ook weer 16. Sweet sixteen hoe ze het in Amerika zeggen.
Dit heeft ze groot gevierd, was ook bij het feestje. We hebben het over allerlei dingen met elkaar het is kei gezellig. Dan zegt pap opeens iets:" En oja lieverd ik wilde je nog iets vertellen." Ik kijk blij en zeg:" Vertel maar!" Hij zegt met een twijfeling in zijn stem:" Ik en Josefien gaan trouwenn.." Ik zeg met een kei vrolijke en blije stem:" ahww wat leuk!" Ik geef ze dan beide een stevige knuffel. Pap was sowieso zenuwachtig om mijn reactie.
Ik ben kei blij voor ze, ze verdienen het allebei en dat ga ik zeker niet voor ze verpesten. Zo hebben we het nog een beetje over de bruiloft ect. Die gaat plaatsvinden in Maart. Nou ik vind het helemaal leuk haha. Mijn hele familie weer eens zien en pap natuurlijk gelukkig zien. Dat is ook gewoon wat je wil als dochter voor je vader.
Als het avond is heeft Josefien uitgebreid gekookt, als voorgerecht verse tomaten soep. Tijdens het eten of drinken hoe je dat ook wil noemen kletsen we gewoon echt weer verder. We hebben allemaal hele verhalen natuurlijk. Niemand van ons heeft een saai leven, dat is dus gewoon echt niet aan de hand. Wanneer de soep op is, die echt uitstekend smaakte krijgen we een heel gerecht wat ik niet eens kan beschrijven wat het is. Het is in ieder geval Indonesisch, het is wel echt heel lekker.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomanceVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x